{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.009 visninger | Oprettet:

Golf III penge vær? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal lige høre om i tror det er en dårlig investering.
Er blevet tilbudt en golf 3 fra 95 der kun har gået 65000km. Og har haft to ejere. Til 14000kr.
Det er en 1.4 rigtig fin og velholdt undervognsbehandlet flere gang og kun lidt rust i dørfalserne. Ingen fejl at komme efter. Tror i den bliver penge vær hvis man gemmer den væk og går og får lavet det rust den nu har så sætter den tilsalg om et par år?. Kan se golf 2 er sindssygt dyre


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf III penge vær?
  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #1   29. dec 2020 Nej .
    En Golf III og til dels Golf IV er nok historiens ringeste Golf serier , og med den sløve 1,4 motor ? GLEM DET !

    Men kan du leve med den lille motor, så har du sikkert en fin brugsbil i et års tid eller to, til den skal synes igen . Derefter har den sikkert kun den værdi du kan få i skrotafgift .


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   29. dec 2020 Nej, den eneste golf 3 der kan ske og være penge værd, er en original vr6.

  • #3   29. dec 2020 Golf 2 er da ikke dyre endnu, men folk tror de kan få40000kr for en er en anden sag, der var da en møgfin mk2 1.3/1.6 mener jeg, veteransynet osv, lidtrust i bagsmæk, 8000kr. Se det er reelt

  • #4   29. dec 2020 Det kommer vel an på hvad man forventer af sin investering. Hvis du forventer at mangedoble den, så bliver du nok skuffet. Men et sted mellem 50 og 100% er vel ikke urealistisk, hvis du kan vente en 10-20 år. Om dét så er en god forretning kan man jo altid stille spørgsmål ved.
    En dødelig Golf I fra 70'erne eller en tilsvarende Kadett C, Escort mv., koster gode penge for et særligt velholdt eksemplar. Også selvom det er en basismodel med 1.næsten-ingenting motor, det var der næppe mange der havde spået i 90'erne.


  • #5   29. dec 2020 Det vil kun være deciderede udstillings eksemplare der vil være noget værd om 20-30 år. Du vil med stor sandsynlighed ikke kunne køre på offentlige veje med den slags biler pga klima tosserne... og hvis det er noget der kan skade en investering, så er det at man ikke ville kunne køre i den(andet end ved særlige lejligheder)

    Så glem det som en investering


  • #6   29. dec 2020 Alle velholdte biler med lav km-tal vil stige i pris før eller siden. Det er kun spørgsmål om der går 5 eller 50 år, før det sker...

  • #7   29. dec 2020 Så skynd jer og køb alle udgaver af de gl aygo/c1/107. De koster kun 6-10000 idag, så om 30 år er de måske 20000værd. Tænk sig for 20 år siden, smed vi taunus, corrina, oscona, kadett a/b manta a/b. Corolla baghjultræk osv til skrot, eller handlede dem for 5-10000.

    Så udfordringen idag er, hvad som er allemandseje idag er guld om 20 år. Up? Aygo? IQ. Clio4,


  • #8   29. dec 2020 Hvis man lige tjekker dba og lignende får man indtryk af golf 2 er dyre. Men reelt svinger de jo fra 10.000-50.000 kr derinde
    Hvis du tager dem som koster bare lidt penge, så har de altså været til salg længe, nogle i op mod 2 år

    Når først du har lavet den golf 3 klar så står den noget dyrere end de 14.000 kr. Og så begynder det at være svært og se en gevinst. Selv hvis den bliver 40.000 kr værd om 10 år, så er den gevinst ædt op af diverse små ting til at holde bilen i stand og for opbevaring

    Køb den hvis du gerne vil have en golf 3, men som forretning så find på noget andet


  • #9   29. dec 2020 Tak for mange brugbare svar. Tænker i har ret det er en dårlig ide smiley

  • #11   30. dec 2020 #10 - Men statistikkerne og folks erfaringer, siger at det er tilfældet.

    Kommer man fra en 20 år gammel rusten Dacia, vil en G4 sikkert være en herrevogn - men det er ikke et velbygget køretøj efter dagens standard. smiley


  • #12   30. dec 2020 Men nej - en G3 med 1.4 motor bliver du ikke rig på... Overhovedet. smiley

  • #13   30. dec 2020 I år 2050 en ikke rusten G3 med et lavt km tal ville nok koste mere, end du kan forestille dig

  • #15   30. dec 2020 "Statistikker og folks erfaring" siger, at Golf 4 har været en af de bedste Golf-modeller mht. både holdbarhed, køreegenskaber og komfort set i forhold til den tid, den er udviklet i. Det er klart, at den ikke i komfort kan sammenlignes med en Golf 8, men det er jo heller ikke en sammenligning, der giver mening.

    Jeg var også glad for min Golf 4. Det er ganske vist mere end 10 år siden, jeg solgte den, men det var en god bil. Også den Leon, jeg havde efterfølgende, som i bund og grund var samme bil.


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #16   30. dec 2020 En god Golf er en totalsmadret Golf, men der findes intet bedre end en luftkølet VW

    En +20 år gammel Golf kan i min verden ikke være nogen god bil, og en en Golf II til 30.000 kr ? ... Helt hen i vejret ! Manglende sikkerhed, ingen udstyr, dårlige køreegenskaber sammenlignet med nyere biler i samme prisklasse - det bliver et rungende NEJ TAK her fra .

    Jeg var også glad for min Fiat 127, men hvis jeg kom til at sidde bag rattet i sådan en i dag, ville jeg nok spørge mig selv hvad det var der var så charmerende ved den ?


  • #17   30. dec 2020 min gamle smedemester købte i sin tid en BMW m3 e30 med under 100k på klokken, jeg mener for omkring 250000kr den blev købt som investering og det har vist været spot on..
    min kollegas nabo har en Peugeot 205 1,9gti med en mi16 motor i, og dens værdi går også kun en vej OP

    jeg selv har en 206 griffe (med klima og læderstue;) og dens værdi er lige pt. 2500, og forbliver nok der ;)))))


  • #19   5. jan 2021 Altså. Midt i 90'erne, var en golf 3 umiddelbart det eneste som man kunne invistere i, som med garanti ikke ville opleve år 2000 smiley men derudover, var den da også generelt elendig.. Jeg tror der lever flere golf 2, end 3, den dag idag..

    Men hvis der nu går puch, eller yamaha i priserne om 30 år... ( som i hvad fanden sker der for de priser? Noget så skævt og grimt og elendig at kører på, selv en 4 takt giancto sprint fra thansen til 5000kr kører bedre) - men nok om det,
    God dag folkens smiley


Kommentér på:
Golf III penge vær?

Annonce