{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Køb privat i Tyskland, råd søges. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,

Hvordan har i haft held med at gøre ifbm brugtkøb af privat i Tyskland?
Betaling?
Transport?
Fremvisning?
Evt brugt firma til at klare opgaven, hvad koster det så?
Må sige jeg ikke helt stoler på det med de mange firmaer da de måske kan se sit snit til at stjæle handlen fra en og sige at tingene ikke lykkes.

Kommentarer på:  Køb privat i Tyskland, råd søges.
  • #1   9. jan Jeg har købt af forhandlere i udlandet flere gange. Det fungerer fint, hvis man får fx Auto Logik til at hente den. Men jeg ville ikke turde med en privatperson. Ganske enkelt. Så skulle jeg selv derned og først betale ved besigtigelse.

• #2   9. jan Stjæle handlen? Som i at de selv køber bilen? Tjek lige hvor mange biler der er til salg i Tyskland.

• #3   9. jan Haha Rune, det tænkte jeg sku osse lige da smiley

Jeg plejer bare selv køre derned og kigge og betale og tage den med hjem på autotrailer, behøves ikke være sværere smiley

• #4   9. jan Hvordan betaler i dernede, når det er privat? Man tager jo ikke +300k med i kontant

• #5   9. jan Hvilken bil vil du købe for mere end 300.000 EUR?

• #6   9. jan Evt. som ekspresoverførsel. Det kræver bare, det aftales med banken på forhånd.

Jeg betalte min sidste vil som ekspresoverførsel. Vognmanden måtte ikke overdrage bilen, før pengene var gået ind på min konto, så han holdt bare og ventede, til han havde fået bekræftet, at pengene var gået ind.

• #7   9. jan Mon ikke det er 300.000 kr., der menes - omregnet til EUR? smiley

• #8   9. jan Præcis som Bay siger, bare en simpel overførsel, skal som sagt være aftalt med bank osv inden, så det muligt smiley

• #9   10. jan Div transport firmaer vil heller ikke betale eller kontrollere at bilen er som aftalt. De læsser bare og kører videre, så du skal selv have betalt og kontrolleret inden.
    Mener jeg spurgte på transport fra Stuttgart-Kbh, og det kostede 6-8000 kr. Så skulle jeg selv derned og kigge bilen og betale inden. Den løsning ville jeg ikke vælge med en privat sælger.
    Kan ikke forestille mig et transport firma vil stjæle din gode handel, med mindre du har fundet en Ferrari 250 GTO i MINT, som Niki Lauda har kørt Goodwood i til 300.000 kr

Sidst jeg købte bil i Tyskland var hos forhandler, og jeg lavede bare en overførsel.
    Hjemmefra aftaler du med sælger og bank at der betales via ekspres overførsel. Sørg for at komme afsted i god tid
    Jeg plejer at flyve ud dagen inden, så jeg ikke skal stresse.

• #10   10. jan Jeg har fået en bil fragtet hjem fra Frankfurt for 3.400 kr. Og hmfra Sofia i Bulgarien for ca. 4.000 kr. Så det BEHØVER ikke være så dyrt smiley

• #11   10. jan Bay hvilket firma har du brugt?
    Det billigste jeg kunne finde få en karosse på hjul var 8000....

• #12   10. jan Auto Logik fra Frankfurt og hjem. Dem bestilte jeg selv. Og et eller andet bulgarsk firma, jeg ikke engang kender navnet på, da jeg skulle have min Mustang hjem. Det var forhandleren, der arrangerede dét smiley

• #13   10. jan Mange tak for info, det vil jeg kigge på når jeg finder den 3000gt jeg vil have smiley

• #14   10. jan Held og lykke med det smiley
    Ved at være en gammel svend efterhånden. Men det er en sindssygt fed bil.

Jeg skal selvfølgeligt ikke kunne sige, om det er steget til det dobbelte nu pga. corona osv., men i 2018 kunne jeg få en Audi A6 hjem fra Frankfurt for ca. 3.400 kr. Den blev leveret i min indkørsel i Herning.

• #15   10. jan Forudser at de bliver sygt dyre om et par år.. Allerede nu er det svært at finde nogen i relativt god stand under 10k euro. Bare 2 år tilbage var det 7 som en rimelig pris.

Supra og skyline er fede biler, men de er eksploderet i pris desværre, så det interessere mig ikke mere.

Er i gang med at restaurere en toyota Celica TA22 fra 1974, så nu mangler jeg bare en hurtig vogn oven i også, sammen med nuværende økovogn smiley

• #16   10. jan Den har i hvert fald potentialet til at blive lidt af et samlerobjekt, hvis man kan finde en i fin stand. Det tror jeg, du har ret i.

• #17   10. jan Jeg gav 5.600 kr (mener jeg) for transport af en HMMWV/H1 fra Bremerhaven til Herning.
    Det var også Auto Logik.

Det er svært at gøre billigere selv.

• #18   10. jan Ja, det er mere de firmaer som gerne vil stå for det hele som selv lever af at sælge samme biler. Det koster hurtigt 10k at få dem til at stå for handlen og transport.
    Bilen har gået knap 4000km så tænker ikke der er meget at komme efter

• #19   10. jan 10k for at hente, kontrollere og tage ansvar for betalingen er da vildt billigt. Flere danske leasing firmaer tager 20-25k.

• #20   10. jan Bay.
    Troede din Mustang var fabriksny. Hvordan fandt du den i Bulgarien?

• #21   10. jan Den er fra 2017 smiley
    Fandt den bare på mobile.de - det er ikke udelukkende for tyskere smiley

• #22   10. jan Ja okay. Tror ikke jeg turde vælge en forhandler i Bulgarien ift det store udvalg i Tyskland. Men den var jo nok billigere...

• #23   10. jan Ja, billigere og i den rigtige farve. Herudover skulle jeg kun betale 50.000 kr. up front og resten ved levering, så risikoen var ikke enorm.

Kommentér på:
Køb privat i Tyskland, råd søges.

x