{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Jesper M
Jesper M
Tilmeldt:
27. jan 2017
Følgere: 27 Emner: 17 Svar: 60

Normalt slid på bagbremseklodser? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Hvor mange km med gennemsnitskørsel i by/landevej holder bagbremserne til? Vi undre os lidt over vores er helt slidt ned efter 50.000km, og tænker om kaliberen måske hænger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Normalt slid på bagbremseklodser?
  • #1   16. jan 2021 Hvis en kaliper hænger, vil der være uens slid på en eller flere klodser.

    Er de bare slidt ens ned, er det hvad man kalder "tid til vedligeholdelse"...


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 27 Emner: 17 Svar: 60
    #2   16. jan 2021 Ja selvfølgelig, tak for det. Det er ensartet

  • #3   16. jan 2021 Så ville jeg bare få klodserne skiftet, eventuelle glidere smurt og skiverne renset godt af for rustkant og målt dem efter for minimums tykkelse, før jeg samlede det hele.

  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 27 Emner: 17 Svar: 60
    #4   16. jan 2021 der er en rimelig stor kant på skiverne, så jeg skifter også bare dem, nu jeg har det hele adskilt

  • #5   16. jan 2021 God ide.

    Og så kigger du vel lige på forbremserne også?


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 27 Emner: 17 Svar: 60
    #6   16. jan 2021 yup de er fine, halvdelen tilbage

  • #7   16. jan 2021 50.000 km er da helt i orden, faktisk til den pæne side, nu er det også svært at sætte km og tid på, kører man mange kilometer på motorvej, bliver de jo ikke slidt på samme måde som hvis man kører igennem Kbh med mange stop og nedbremsninger.
    Få renset åget det som holder klodserne for rust, samt sikret dig at gliderne kører som de skal, glider skal have syrefri siliconefedt, og klodser skal have keramiskfedt eller kobberfedt på bagside og holdekanten.


  • #8   16. jan 2021 Det kommer også an på hvilken bil man har, nogen biler æder bagbremse hurtigere end andre. Nogle mærker/modeller køre nemt 90000 på bagbremser, og andre Max 45000.

  • #9   17. jan 2021 Lad være med at hæng på bremsen. Brems nå der skal bremses og lad den ellers løbe af
    Hvis man bremser 300meter før en rundkørsel med permanent let tryk på pedalen så slider man klodser varmer skiver og det er faktisk ikke rigtigt noget godt ved det.

    Men 50.000km for sliddele der koster under 300kr det sku helt ok.


  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.374
    #10   17. jan 2021 Min citroen jumper - og også min tidligere fiat ducato kører omkring 50-60.000 på et sæt bagbremser og ca det halve på forbremserne og den kører kurerkørsel så der er både dage med mange stop og dage med lange ture.

    #9
    Der er nu stor forskel på hvad det koster at skifte bagbremser.
    på min varevogn koster det 5-6.000 pr. ende på mærkeværkstedet og da jeg selv skiftede på min gamle bil med TRW dele kostede reservedelene omkring 2.000 pr ende + 1 times tid på GDS pr ende.


  • #11   18. jan 2021 10#
    Jeg tager kun prisen for klodser intet andet at du køre på værksted og får folk til st gøre det kan ikke medregnes.
    Skiftede på firmabilen der var for 1000kr for en bagaksel og 750 på for akslen i dele inklusiv rep det til Calibre og monteringssæt.
    Og det er også væsentligt hvordan bilen er læsset og Hvordan man bremser


  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.374
    #12   18. jan 2021 Der er serviceaftale på min bil så derfor den kommer på værksted.

    Men det ændrer ikke på at da jeg selv skiftede så kostede det ca 2000 i skiver og klodser pr ende for delene alene.
    Alene klodserne koster ca 600 for et sæt og nogle gange er man nød til at skifte skiverne også.


  • #13   18. jan 2021 #12
    Det lyder dyrt. Men jeg er selvfølig også vant til Mercedes priser og FTZ priser.
    Men tror generelt jeg har ret i at et sæt klodser koster om omkring de 300kr pr aksel.
    Har selv lige givet 117kr til min passat til bagakslen


  • #14   19. jan 2021 Nu ved vi jo ikke hvilken bil der snakkes om, men er det en personbil, kan man ikke sammenligne det med en varevogn, der foreksempel kører kurrer kørsel osv.
    Alle biler bremser mindre på bagakslen, og derfor også mindre slid.
    Ingen kan heller ikke svare på hvilket mærke klodste/bakker der er monteret på hans bil.
    Konens bil her har kørt ca. 103.000 km, siden den fik bremser sidst i bag, og de trænger bestemt ikke til udskiftnig endnu.
    Jeg har også flere biler igennem her, som har et lignende km mønster.
    Der er nok 2 faktorer der spiller ind på slidte bremser, om det så er uens slid eller ej.
    Og det er tit bare manglende servicering af bremser generelt, og ikke mindst den der sidder med foden på bremsen og gas pedalen.


Kommentér på:
Normalt slid på bagbremseklodser?

Annonce