{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lupo 1,2 TDI automatgear problem
  • #1   21. jan 2021 Der kan være mange sjove fejl på sårn en Lupo 3L.
    Alt fra trykkuglen til mangel på gear olie og meget mere. ja så meget at der er oprettet en hel klub smiley

https://www.lupo3lklub.dk/forum/

• #2   21. jan 2021 Bare med gearkasseproblemer, så tror jeg da bare jeg skal kigge efter noget andet ??

• #3   21. jan 2021 inden du skifter så start lige med at tjekke om den mangler hydraulik olie for vis den gør kan det være problemet. Jeg plejer at tjekke det ved at tage stikket af til pumpen i motor rummet og så løsne tryk kuglen lidt så alt hydraulik olie løber tilbage i beholderen. husk at tage proppen af til den beholder nu når du gør det. Og så kan du se om der mangler noget. er det ok så tjek om der er slør i den kugle/stang der går fra gangstillen til gear skifter akslen. vis der er slør i den så sæt en ny på og når det er i orden så få sat en tester på og få lavet en krybetest. sådan en test er hvor man justere den hydraulik kobling cylinder,så den kobler til og fra som den skal og den står på de rigtige volt. og der efter få lavet en grund justering af gearkassen/gear system det også med tester man gør det. Det skal man få gjort hver 30.000 km på dem men mange får det ikke gjort og det kan skade gearkassen vis ikke det bliver gjort. på dem jeg har lavet og har haft gjorde jeg det hver 10.000 km, men har så også tester og det selv. Så det var lige til at gøre. men nu når du får lavet den grund justering og krybe teste. Så kan du også hurtig se om der er noget der er slidt eller i stykker da vis der er det mindste galt med noget. Så vil vag testeren ikke køre programmet færdig, og så kan den finde på at låse systemet så den slet ikke kan køre. men der skal man bare tage plus polen af i kort tid og på igen så kan det køre som før igen med den fejl den nu har, ind til man får det lavet og det er med at få lavet hvad der nu er da den kan skade gearkassen og kobling vis man bare forsætter med at køre i den som der er med fejl. Det blev lidt af en lang læsning men skulle jo have det hele med :).

ps husk nu at købe det rigtig grønne hydraulik olie til den, da vis du hælder det forkerte på kan det skade alle O-ringe i systemet.

http://shop.vagtech.dk/product_info.php/central-hydraulik-olie-lupo-3l-audi-a2-p-35

du Kan også få det i andre mærker end det her bare det er godkendt til en lupo, Thansen har det også.

• #4   21. jan 2021 vil i hvert fald anbefale at man selv kan lave en del på biler og at man selv har en tester hvis man skulle finde på at købe en Vw eller Audi 3L ellers kan det hurtigt blive en dyr fornøjelse at køre 30+ km/l
    Men serviceres de rigtig så er det ikke så galt som det godt kunne lyde i #1 smiley

Kommentér på:
Lupo 1,2 TDI automatgear problem

Annonce