{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.515 visninger | Oprettet:

Hvornår kan jeg få kørekort igen ? {{forumTopicSubject}}

JEg vil gerne frabede kommentarer om at man ikke skal køre hvis man har drukket, den del HAR jeg lært !

MEN, HVordan regner men det?

jeg har i to omgangen fået 2 x 10 års frakendelse, men er det så ra dagen fra anholdenlsen, dommen eller hvad?

Og kan man på nogen måde blive benådet, når man íkke har "lavet noget " i mange år "? Det bare hvis det er der regnes 10 år (jeg var um ung og naiv ja) så, derfra, så kan jeg snart få, naturligvis med en ny køreprøve, eller skal jeg bare helt droppe det ? Altså hvis jeg blir 58 år ingen jeg KAN få kørekort igen, så er det jo næsten lige meget ik ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår kan jeg få kørekort igen ?
  • #1   26. jan 2021 Hvornår fik du dine domme? Hvis det var med f.eks. 1 års mellemrum, så tænker jeg, at der går 19 år fra første dom, inden du må køre bil igen.

  • #2   26. jan 2021 Du får helt sikkert ikke en benådning eller rabat for ikke at blive taget for kørsel i frakendelsestiden

    Det nemmeste er helt sikkert at kontakte politiet, som kan slå de nøjagtige datoer op. Så kan de også fortælle hvornår de 2x10 år er gået, og du igen kan erhverve dig kørekort


  • #3   26. jan 2021 Det tæller fra doms tidspunktet .

  • #4   26. jan 2021 der står vel i dommen hvornår du kan generhverve dit kørekort igen, alternativ ville vel være at ringe til politiet de kan vel sige dig hvornår det igen er muligt.

  • #5   26. jan 2021 Fra domsdagen.

    Men er jo uskyldig til man bliver dømt,


  • #6   26. jan 2021 Min far fik det taget på livstid i hans unge dage. Efter mange år begyndte han at ansøge om en "benådning". Og små 30 år efter at han fik det taget, fik han lov til at tage det igen. Tænker at hvis man kommer med en god forklaring, samt en undskyldning og hvor man er i sit liv nu, så kunne det jo godt være at de ville omstøde dommen. Og så ikke bare tage et nej for et nej. På et tidspunkt bliver de vel også trætte af at skulle behandle dine ansøgninger smiley

  • #7   26. jan 2021 Vidste ikke dette var muligt, men man kan åbenbart søge om reduktion:
    https://familieadvokaten.dk/breve-900/b900-416.html
    "I dit tilfælde skal der været gået mindst 5 år af frakendelsetiden, og du skal have været under alkoholistbehandling i mindst 1 år forud for sagens indbringelse for domstolene.

    Er der ikke noget alkoholproblem, er udgangspunktet, at der skal være forløbet 10 år af frakendelsestiden.

    Du kan kontakte dit lokale politi, der vil kunne vejlede dig."

    Ser ud til at blive understøttet her:
    https://www.ft.dk/samling/20051/lovforslag/l232/bilag/5/279083.pdf

    Der er en lille risiko for at reglerne er ændret siden de to opslag.


  • #8   26. jan 2021 Selvom du frabeder dig det så må de fleste vel tænke at du er snot dum... ikke alene en gang, men 2 gange? Nu ved jeg ikke hvilken alkohol forseelse giver 10 års frakendelse, men jeg tænker at vi er derude hvor du potentielt kunne slå dig selv eller andre ihjel. Kan ikke se hvad du skal vælte ud på vejene igen for... så du kan gøre det tredje gang??

    At du er taget 2 gange... betyder jo ikke at du kun har kørt med alkohol i blodet 2 gange... du har sikkert ikke lavet andet


  • #9   26. jan 2021 Umiddelbart må der være tale om to gange kørsel med en promille over 2,0. Hvis promillen er mellem 1,2 og 2,0 kan man vidst "nøjes" med 3 års ubetinget frakendelse.

  • #10   26. jan 2021 Hvis du engang vil søge om benådning skal du ihvertfald have en rimelig god grund til at få det før tid feks. arbejde.Hvor egen bil er en nødvendighed,ellers tror jeg sgu det bliver svært.

  • #11   26. jan 2021 #8
    Det var præcis den slags bemærkninger somtrådstarter frabad sig , men tak fordi du turde give din uforbeholdne mening, som jeg er 110 % enig i .

    Jeg tænker at trådstarter er blevet taget med en tårnhøj promille to gange, og stoppet så mange gange uden at have kørekort at dommen nu er 2x10 år ?

    Jeg kan ikke se der skulle være nogen former for formildende omstændigheder , tag dog din straf som en mand , du har selv bragt dig i fedtefaddet , oven i købet mere end en gang ?





  • #12   26. jan 2021 Spørg politiet det er dem som har taget dit kort og ført en sag imod dag
    Hvis du lige nu her har fået 2x10 års frakendelse
    Så behøver du ikke spekulere på kørekort eller benådning de næste 19 1/2 år
    Så dit spørgsmål er ikke relevant

    Men jeg vil da ønske dig tillykke med at det blev til 2x10 års frakendelse, du syntes ikke du kunne nøjes med bare 10 år smiley smiley (undskyld kunne ikke lige lade vær)

    Men se det positive i det du får masser af motion på din cykel og du slipper for at overbevise konen om hvem der kører hjem efter festen smiley smiley
    Den “tjans” har hun de næste 20 år


  • #13   26. jan 2021 Det er da også dejligt med en knallert 30 ?

    ........... Eller har du også spildt øl på det kørekort ? smiley


  • #14   26. jan 2021 #13
    Trolle prøv lige at læse de to første linjer i trådstarers indlæg smiley


  • #15   26. jan 2021 Du kan frabede dig "dumme kommentarer" alt det du vil... fakta er at du er en idiot der aldrig burde have haft et kørekort til at starte med og jeg håber aldrig du får et igen... Spritbilister burde bare frakendes kørekortet for livstid ved første forseelse...

    Tag din straf som en mand, og lad helt være med at tænke på hvornår du kan få kørekort igen... en skide alkoholiker skal ikke have kørekort..


  • #16   26. jan 2021 “ JEg vil gerne frabede kommentarer om at man ikke skal køre hvis man har drukket, den del HAR jeg lært ! ”

    Tydeligvis krævede det noget ekstra for dig at lære det, og tydeligvis er/var dommeren ikke frygtelig enig at du havde lært noget som helst.
    Der er bare nogen i vores samfund som ganske enkelt ikke er egnet til at have kørekort til noget som helst.
    Ja det stinker og er noget begrænsende for arbejde og fritid, men det er lige som konsekvensen når man ikke forstår alm regler, du kendte jo nok til disse konsekvenser inden du valgte at køre spritstiv rundt, tilmed er du ifølge din profil 39år så vi er lidt tilbage ved min første indskydelse om at nogen ganske enkelt ikke skal have kørekort....


  • #17   27. jan 2021 Hvis du giver pokker i dine medtrafikanter, gående og cyklister og "bare" sætter dig bag rattet, burde du ærlig talt ALDRIG kunne få kortet igen.
    Det er set SÅ mange gange, at folk gladeligt futter rundt uden kørekort, og helst efter indtagelse af ALT for meget alkohol.
    Og alligevel føler de sig uretfærdigt behandlet, når ordensmagten gør deres arbejde.
    Specielt hvis de også mister bilen.
    Beklager, men jeg har sgu ingen medlidenhed med den slags.
    Men jeg vil da håbe, at Staten får fingre i en dyr slæde, der kan hjælpe lidt på budgettet når den bliver bortauktioneret.


  • #18   27. jan 2021 Så er folke domstolen igang. Må være dejligt aldrig, ha gjort noget forkert.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #19   27. jan 2021 Hvem er det der aldrig har gjort noget forkert ?

  • #20   27. jan 2021 #18
    Lars det har da ikke noget med folkedomstol at gøre smiley
    Men når man lige frem selv starter med at man gerne vil frabede sig kommentarer omkring spirituskørsel så “vækker” det altså noget i folk da det er måske en af de største fare i trafikken
    Så kan man nok ikke forvente ikke høre noget for det.
    Jeg syntes ikke mit eget indlæg #12 var en folkedomstol jeg skrev at med 2x10 års frakendelse så behøver man ikke tænke på kørekort allerede nu smiley og derudover så mener jeg politiet er de rette til at fortælle hvornår man kan forvente at kunne genoptage sin generhvervelse
    Når det så er sagt så var mit “tillykke” med 2x10 naturligvis ironisk da man jo må se positivt på tilværelsen tiltrods for straffen og som trådstarter selv skriver så har han lært den del med IKKe kære når man har drukket

    Til det vil jeg da så sige det håber jeg også han har speciel med 20 år frakendelse så kan det ikke være en promille der lå lige på grænsen og jeg håber da når han kommer bag rattet igen om 20 år at han ikke drikker og kører for sker det så har han jo INTET lært men det vil tiden vise

    Tror ikke det handler om ingen herinde nogensinde har gjort noget dumt men der er trods alt forskel på en parkeringbøde og 20 års frakendelse for spiritus

    Jeg tror ikke nogen mennesker går i gennem denne Verden uden at lave et eller andet dumt på noget tidspunkt i større eller mindre grad
    Bare man lærer af sine fejltrin og ikke begår samme fejl 2 gange
    smiley


  • #21   28. jan 2021 Per b.
    Er sikker på han godt ved han har dummet sig Big time. Og det behøver han ikk få at vide af flere. Vi ved vel ikk hvornår han fik det taget, så måske han har udstået straf om 2 år f.eks . Men mener bare at vi alle har lavet noget dumt, kørt for stærkt, kørt med forkert lys eller andet, men der gik det godt.
    Jeg tror aldrig at trådstarter køre igen, med sprut, hvis han får kort tilbage.,
    Go dag til alle


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #22   28. jan 2021 Går ud fra du ikke vil ud med hvem det er der aldrig har gjort noget forkert ?

  • #23   28. jan 2021 Martin N.

    Nu kender jeg en person der har fået 10 års frakendelse.
    Derefter har vedkommende lavet noget dumt igen, og har igen fået 10 års frakendelse oven i de 10år.
    Så er vi oppe på 20 år ialt.
    Nu er der så kun lov om 10 års frakendelse som MAX i Danmark.
    De 10 år gælder fra den dag du fik dom.
    Og ikke 20 år, kun ud fra 2 x 10 år giver 20år
    Det gælder ikke ud fra frakendelse.
    Så det er 10 år.


  • #24   28. jan 2021 V8: Du kan også få frakendt kørekortet for bestandigt. Det er en del mere end 10 år, synes jeg smiley

  • #25   28. jan 2021 Det kender jeg ikke noget til.
    Det er vel at søge om det når de 10 år er gået.
    Nogle skal ikke have kørekort, så det giver god mening at de ikke får det igen.
    Og vil blive frataget for altid, hvis den lov er til stede.


  • #26   28. jan 2021 Den findes skam.

  • #27   28. jan 2021 Der er også lidt at læse om her.

    https://politi.dk/koerekort/ubetinget-frakendelse-af-foererretten


  • #29   28. jan 2021 I overstående tilfælde hvor vedkommende ikke har kørekort så skulle bilen da bare konfiskeres af politiet og bort auktioneres meget længer er den vel ikke.
    Har fulderikken lånt en bil så skal den bare konfiskeres også.


  • #31   29. jan 2021 Prøver lige igen. Ja ved godt det vat snotdumt. Men for sent at lave om.

    Altså jeg fik de første 10 år i år 2008, og de næste i 2014. Spørgsmålet er så om man kan "afsone" 2 domme samtidigt, således jeg kan tage det i år 2024, eller de kommer efter hinanden, således det så blir år 2028, selvom der til den tid er gået 14 år siden sidste dom?

    PS, nej 30 km scooter er lovligt for mig. Heldigvis er det ikke ret tit jeg skal ret langt. Det var lige så meget i forhold til at søge jobs, som indebærer bilkørsel.


  • #32   29. jan 2021 Jeg prøver igen som nævnt oppe i min besked.

    Nu er Jeg er meget sikker på det hedder 10 år, som der er max for udsættelse af kørekort.
    Om mand så har 5 x 10 års udsættelse af kørekort.
    For at du ved det med sikkerhed, og hvor mange års udsættelse du har.
    Ring til Kørekort kontoret, de kan sige det klokke klart.
    Under opkald til politiet.


  • #33   29. jan 2021 Og når halvdelen af tiden for udsættelse af kørekort er gået, kan du søge om at få det igen.
    Der er vilkår for det.
    Bla arbejdsgivererklæring, for at han kan bruge dig til kørsel med kørekort.
    Sådan har det alle dage været med halvdelen af tiden for udsættelse af kørekortet.


  • #34   29. jan 2021 Okay. Det bliver så ikke relevant, hvis et krav er at man har et job, for jeg er siden blev førtidspensionist.

    Så du mener altså det er 10 år fra min sidste dom, så jeg kunne tage det i 2024?

    Vil nu hellere spørge en kørelærer, end politiet selv, min erfaring er at de har mere styr på den slags regler smiley Men tak for inputtet !


  • #35   29. jan 2021 Det er ved at spørge om ja, så du får et rigtig svar.
    Så du selv ved hvor at du står i sagen smiley


  • #36   29. jan 2021 Tag nu bare dit spørgsmål hos politiet.

    Hverken Facebook eller bilforum har de rigtige svar.

    Men få svar fra dem der håndterer vores love.


  • jan l
    jan l Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 2 Svar: 6
    #38   5. jan 2023 Du kan få det i 2024 mvh jan

Kommentér på:
Hvornår kan jeg få kørekort igen ?

Annonce