{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Hvornår kan jeg? {{forumTopicSubject}}

Hvornår kan jeg søge om ungdomskort? Droppede ud af en uddannelse som alligevel ikke var mig den 5. Maj. Blev i samme omgang (ved udmelding) tilmeldt en anden uddannelse, som dog skulle have haft opstart den 5. Maj, men som blev udsat til engang i August først.

Inde på SU.dk skulle der være noget man krydser af, og så bare derfra kunne søge om SU. Jeg har lige været derinde og jeg skulle gøre alt manuelt, og har nu sendt min ansøgning afsted. Ville derefter ind på ungdomskort.dk og bestille ungdomskort også, men der står at jeg ikke er godkendt til og få, da jeg tilsyneladende ikke er tilmeldt en ungdomsuddannelse. WTF? Da det er vigtigt for mig ikke og skulle bruge 60 kroner pr vej med offentlig transport, ønsker jeg selvfølgelig at det hele går i orden inden da, så jeg kan have en indkomst i slutningen af denne måned, og at jeg så også kan få tilsendt et ungdomskort og benytte offentlig transport..

Jeg har prøvet og ringe, men hvor de derimod siger at jeg først kan ringe efter den 28. Juli (en telefonsvarer som sagt det) og det er jo næsten ved begyndelsen af uddannelse, hvor jeg tvivler på at jeg ville kunne få søgt om SU og ungdomskort inden da.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår kan jeg?
  • #1   5. jul 2014 ???????

  • #2   5. jul 2014 finde ud af at lave en passende overskrift! det ved jeg sgu ikke.. men prøv igen og se om ikke det hjælper på det.

  • #3   5. jul 2014 Prøve igen? Hvad skal jeg prøve igen?

  • #5   5. jul 2014 Når de først igen er på kontoret fra den 28. Juli? Lidt svært smiley

  • #6   5. jul 2014 Du kan vel ikke gøre andet end at vente til efter den 28'ende så?
    Personalet er vel gået på sommerferie smiley


  • #7   5. jul 2014 Men ved udmelding blev jeg jo tilmeldt den uddannelse som jeg skal starte på i August, og hvis de har lavet kludder i det og jeg så ingen indkomst har til den første, og måske slet ikke skal starte, da de har kludret i det, bør jeg vel på en eller anden måde kunne klandre dem for det? Meningen var at jeg skulle starte uddannelsen samme dag som jeg afbrød den anden, men hvor at de valgte og sige at de ventede til August, og at jeg først kunne starte på uddannelsen der.

    Så hvordan står jeg hvis de har kludret i tingene, og at jeg så ikke starter på uddannelse i August, og hvis der så heller ikke er flere ledige pladser? Det er vel i bund og grund kun dem som jeg kan klandre for det, og de sætter så en bremse for hvornår jeg skulle kunne komme videre med livet = ubetaleligt


  • #8   5. jul 2014 Det kan være at deres system først kan registrere, når uddannelsen er gået igang.

  • #9   5. jul 2014 Nej, umuligt. Ungdomskort kan først bestilles når de derinde kan se at jeg er tilmeldt en ungdomsuddannelse. Ungdomskort er noget man skal vente noget tid på fra når det er bestilt, og derfor SKAL jeg have det inden jeg benytter offentlig transport. Jeg kan ikke passe skolen bare 1 uge (5 dage) hvis ikke jeg har det, da det vil koste mig 120 pr dag at komme frem og tilbage med tog og bus = 600 pr uge. Det skal IKKE komme fra min pengepung i hvert fald smiley

  • #10   5. jul 2014 Det er vel i bund og grund kun dem som jeg kan klandre for det, og de sætter så en bremse for hvornår jeg skulle kunne komme videre med livet = ubetaleligt

    Hvis du har vidst det siden 5. maj og først gør noget ved det nu, er du da også en knold...synes du skal klandre dig selv for det...


  • #12   5. jul 2014 Amen det andet er sgu en forkælet holdning. smiley

    Hvis jeg ikke betaler min strøm, og de kommer og lukker den, er det jo altså heller ikke el-selskabets skyld at jeg må bruge 100kr. om dagen på købemad.

    Sorry shaka.


  • #13   5. jul 2014 Forstod du ikke hvad jeg skrev Brian?

    Da jeg udmeldte mig fra det forløb jeg var på på daværende tidspunkt, benyttede jeg i samme omgang muligheden for og blive tilmeldt det forløb som jeg skulle på, som ALLIGEVEL ikke startede den 5. Maj, på trods af at det var blevet fortalt pr telefon. Da jeg den 5. Maj så udmeldte fra det forløb jeg var på, benyttede jeg lejligheden til og blive skrevet op til opstart i August, som er i næste måned. Du tror ikke at jeg forventer at tingene går sin gang, og at der ingen problemer vil være, når jeg på kontoret var blevet fortalt at jeg blev sat på det hold som startede op i August? Hvad mere skulle jeg gøre? Ringe nogle gange om måneden og lige minde dem om det ? Ja, for det skal jo være nødvendigt, hvis det er at de fra start af siger at man er blevet sat på holdet, hahahaha.


  • #14   5. jul 2014 Han mener nok, at du skulle havde tjekket om du kunne få ungdomskort noget før end at gøre det nu smiley

  • #15   5. jul 2014 Du begynder ikke før 5. August = du skal da ikke have et ungdomskort før da....

    Da det åbenbart ikke er i forbindelse med uddannelse du rejser, betal du bare selv.


  • #16   6. jul 2014 Forstår skam fint hvad du skriver Rødhætte. Det er vist dig selv der roder tingene sammen nu. Det ændrer ikke rigtigt på, at du har haft så rigeligt tid til at få styr på SU og ungdomskort, men først gør det nu.

  • #17   6. jul 2014 Su skal ansøges 2-4 uger før skolestart (som er ca den tid der er til før skolestart)

    Ungdomskort skal bestilles INDEN skolestart, og er KUN gældende fra den dato hvor ens første skoledag er = vil ikke kunne bruges tidligere alligevel.

    Hvorfor snakker i overhovedet uden og have forstand? Det da næsten til og brække sig over smiley


  • #19   6. jul 2014 Hvad skal jeg læse der som jeg ikke allerede er bevidst om? Jeg har været inde søge, men ikke søge på samme måde som sidste gang jeg fik SU, som var med hvor man bare klikkede et kryds af med hvilket forløb det var på og hvilken skole, og så bare klikke færdig. Denne gang var det en hel masse manuelt arbejde som jeg skulle igennem, som på ingen måde var det samme som sidst. Og sidst VAR jeg tilmeldt en ungdomsuddannelse, og derfor kunne jeg nøjes med et par klik, og derefter være færdig. Jeg HAR gjort det ''store'' arbejde med og søge manuelt, men det undrer mig at det ikke er på samme måde som sidst, sidst jeg søgte SU. Og jo, begge steder var på SU.dk jeg søgte om det, bare ikke samme måder jeg søgte om det på.

    Nu er det UNGDOMSKORT som skal bestilles, men hvor der står at jeg IKKE ER TILMELDT en ungdomsuddannelse, som der ellers ville have stået (som med inde på SU.dk, hvor jeg blot skulle trykke 2-3 gange på et eller andet, og så var færdig)

    Og det er DERFOR jeg er i tvivl, da jeg ikke aner om jeg er blevet tilmeldt.


Kommentér på:
Hvornår kan jeg?

Annonce