{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.875 visninger | Oprettet:

Sænkning af Polo 6R. Erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Står og skal have sænket Poloen, og er sgu lidt i tvivl om det skal være gevind, sportsdæmpere eller bare fjedre.

Vil gerne bevare lidt af komforten, men den må meget gerne komme noget længere ned og være lidt hårdere. Synes den gynger som en båd, med de bløde standardfjedre.
Gider bare heller ikke, man ikke kan høre over noget eller op i en indkørsel.

Har kigget lidt på H&R's 35/55mm fjedre eller måske en AP eller ST X gevindundervogn.

Nogen der har erfaringer med ovenstående?

Lokale nyheder fra Hobro
Ønsker du også at læse nærlokale nyheder fra Hobro? Så skal du ikke lede længere. Find dine lokale nyheder fra Hobro på vores-hobro.dk.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sænkning af Polo 6R. Erfaringer?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   28. jan 2021 Det kommer da helt an på hvor mange penge du vil bruge på det. En rigtig god gevindundervogn er ret dyr, men gode sænkningsfjedre koster slet ikke nær så meget.

• #2   29. jan 2021 Knud, budget kommer jo an på valg.
    Vil ikke smide mere end 1500kr på fjedre, men smider gerne 3500 på sportsundervogn eller 5000 på gevind.

Det vigtigste er køreegenskaberne efter, og at den kommer ned.

• #3   29. jan 2021 Hvis du går efter en mærkbart hårdere undervogn, uden komforten forsvinder, så er H&R fjedrene et rigtigt godt bud. Jeg foretrækker personligt Eibach over H&R, men så skal du leve med mindre sænkning og blødere affjedring.

Jeg kan finde H&R fjedrene, der sænker 35/55 mm til ca. 1.250 kr. Det er et godt køb, som jeg i dit tilfælde klart vil vælge frem for en billigere gevindundervogn eller lignende. Det bliver du træt af.

• #4   29. jan 2021 Da jeg købte min fabriksnye Polo 6R fik jeg den leveret fra VW forhandleren med H&R 35/55 fjedre. De viste sig at være så stive(hårde) at bilen praktisk talt var ubrugelig.

Mindre end 30 dage senere var H&R fjedrene skiftet ud med en Gevindundervogn fra FK.
    God og komfortabel med sportslige køreegenskaber.

profilbillede
  • #5   29. jan 2021 #4
    Det overrasker mig meget at høre. Jeg har haft H&R på flere af mine biler og har egentlig været fint tilfreds med dem - kan bare bedre lide Eibach.

Jeg har på en bil endda haft sænket 50/50. Absolut ikke mere hård end hvad jeg ville forvente af en sænket bil.

• #6   29. jan 2021 #4 den der billige FK gevindundervogn fra nv-autodele til 2200kr?
    Kører den godt og er stadig hård nok til at bilen ikke sejler ved en overhaling?

• #7   29. jan 2021 #5
    Jeg har også haft flere H&R fjedre på flere biler, men har aldrig oplevet noget lignende på Poloen

Absolut sportslige køreegenskaber, kan varmt anbefales.
    Kender ikke NV, men husk at den skal være model specifik til netop din Polo 6R variant. Jeg købte min over nettet direkte ved FK i tyskland

profilbillede
  • #8   29. jan 2021 Hej.
    Er der nogen der kan forklare forskellen imellem de forskellige sænkningsmetoder:
    Gevindundervogn ?
    Andre fjedre ?
    Luftundervogn ?
    Den megaglade ejer af en Polo 6r fra 2014.

• #9   29. jan 2021 Ja, sådan i store træk, så er fjedre noget, man monterer på den undervogn, der sidder i forvejen. Altså man piller de nuværende fjedre ud og sætter nogle andre i, som gør bilen lavere. I udgangspunktet den måde, man kommer tættest på komforten fra den originale bil. Til gengæld sænker det ikke nær så meget og man er låst fast til den ene sænkning, som fjedrene er opgivet til.

Gevindundervogn justerer man i højden, så den sænker nøjagtigt det, man gerne vil have. Det justeres ved at skrue på et gevind på undervognen. De er typisk hårdere i affjedringen efterfølgende.

Luftundervogn kan justeres med et tryk på en knap op og ned, så man ikke har den samme sænkning hele tiden. Du kan fx sænke den mere, når den er parkeret osv.

Ingen regler uden undtagelser. Men ovenstående er den korte forklaring.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #10   29. jan 2021 Lige et tillæg til #9, en gevindundervogn findes også med flere justeringsmuligheder end bare sænkning. Hvis man er villig til at ofre 15-20000kr på en undervogn, så findes de med justerbar hårdhed og dæmpning..En luftundervogn har nok den bedste komfort ved normal kørsel.

• #11   29. jan 2021 Synes jeg har hørt flere sige, deres bil er meget hård med luft. Men det har jeg ikke selv erfaringer med, så den lader jeg hænge... smiley

• #12   29. jan 2021 Tak for jeres gode forklaringer.
    Jeg kan huske at nogle Morris Mascot + andre Morris biler kørte med hydraulikaffjedring, og endelig også ældre Citroen bl. a. Citroen XM kørte med noget lignende.
    Jeg havde engang en Citroen XM V6 (møf-møf) med læder overalt indendørs. smiley
    Det er den bil der efter min mening har verdens bedste kørekomfort, og ærgeligt egentlig at jeg ikke har den mere. smiley

• #13   4. feb 2021 6R har som standard en meget blød undervogn. På min havde jeg org. sportsundervogn. Den var god, fast og sporty, men ikke ukomfortabel. Bestod af 15mm sænkningsfjedre, sportsstøddæmpere og en kraftigere krængningsstabilisator. Billig som org ekstraudstyr, men om den også er det i eftermontering, ved jeg ikke?

Kommentér på:
Sænkning af Polo 6R. Erfaringer?

Annonce