1.817 visninger
|
Oprettet:
Peugeot 5008 - benzin eller diesel? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg har kig på en Peugeot 5008.
Kører ca. 30 km hver vej hver dag på arbejde, og forhandleren siger, at jeg bør vælge en diesel, da den bare kører bedre og det er rigeligt med de 30 km hver vej.
Min viden om biler er begrænset, og jeg har ikke en holdning for/imod det ene eller andet, men er der noget i vejen for at købe en ny Diesel bil her i 2021 i forhold til fremtidige afgifter, byzoner og hvad ved jeg om de finder på de politikere?
Hvad ville I vælge?
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 384 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.550
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Og ja diesel skal nok forsvinde en dag, men når den dag rammer, så er 5008 mere end udkørt
mar 2017
Følger: 11 Emner: 7 Svar: 14
Min frygt er nok mest om jeg får et markant større værditab og bliver udelukket fra indre by eller andet på bestemte tidspunkter indenfor nogle år.
Hvis nu jeg i stedet købte en Ford S-max, så kan jeg fra maj/juni få den som benzin/hybrid, hvilket man jo kan synes er mere fremtidssikret, men 5008 er bare en federe bil - synes jeg - så det er fandme ikke nemt
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.739
Ingen tvivl om at el og hybrid er hot for tiden, der er jo gået politik i det i stedet for blot almindelig fornuft.
Er af den overbevisning at en ren elbil er optimal for miljøet, men er ikke ret stor fan ad de mange nuværende hybrider, deres rækkevidde på en er alt for kort til mit brug.
Havde uden at blinke valgt en diesel, de små moderne benzin motorer er jo ok med kræfter osv., men i praksis i en stor bil bliver de meget meget nemt noget uøknomiske, især på motorvej.
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
Enig med din holdning omkring hybrid.
Det er kørt op til noget det ikke er. Det giver ingen mening, set på miljøet.
Ang. benzin og diesel i 5008.
- Diesel.
Jeg ved ikke om de har løst deres problemer med de elendige benzin motor de propper i. Indtil den problemstilling er løst, skulle jeg ikke investere i nogen benzin motor fra dem.
Peugeot 5008 - benzin eller diesel?