{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.484 visninger | Oprettet:

Mikas H
Mikas H
Tilmeldt:
5. feb 2021
Emner: 1

ford Fiesta mærkelige startproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri

Jeg har simpelthen nød til at spørger her ind og der er nogle der kan hjælp jeg er helt lost.

Jeg har købt min en Ford Fiesta 1.3 fra 04 benzin, den har kørt fint nogle dage, jeg har lige købt den, den havde et udstødning rør som var gået fra hinanden så den larme meget, det samle jeg idag og satte den klem på der mangle så udstødning virker fint, jeg kørte så hjem og på vejen hjem stoppe jeg bilen på en tank station, og så kunne jeg slet ikke få den i gang igen jeg prøve i 3-4 min af 5-10 sec af gangen indtil den løb tør for batteri. Jeg kunne så få løbe den op i fart og hoppe ind i den så jeg kunne start den ved at skubbe den igang.

men selv om jeg kom hjem slukke den og der var okay batteri på igen så gad den overhovedet ikke starte, 2-3 min og batteri er dødt, men jeg kan løbe den igang.

Starter lyder i de først 2 min til at køre helt fint og hurtigt rundt, altsa indtil der ikke er så meget batteri selvfølgelig og så er der ikke andre veje end at skubbe den.

Nu er jeg ikke mekaniker, men jeg tænker hvis bilen på 10 min af resten af hjem turen lader nok til at kunne prøve at starte den i 2-3 min burde generator og batteri være ok?

Efter som starter lyder til at køre helt normal og hurtig rundt som de plejer at gøre burde den os være normal?

Det skal dog sige et par få gange lyder det som om den er ved at komme igang men det er kun 1 sec og så forsvinder det igen.

Det der gør mig meget i tvivl er at jeg kan skubbe den igang og bilen køre fint og stå fint i tomgang så den få benzin, gnist og luft.

Nogle der har en ide til hvorfor jeg ikke kan starte med starter i bilen men kun ved at skubbe den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ford Fiesta mærkelige startproblemer
  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #1   5. feb 2021 du skal starte med og lade batteriet op.
    hvis batteriet er helt fladt, og det er koldt, så få du ikke ladet batteriet op, kun ved hjælp af generatoren.

    den kan ikke nå og lade, med mindre du køre meget, som i en rigtig lang tur
    og hvis der ikke er strøm nok, kan det også gøre bilen ikke stater.

    så fiks et problem adgang, og start med der strøm nok på
    i sær i denne kolde tid, det er hårdt ved bil batterie


  • #2   5. feb 2021 Spøjst forslag, prøv at fjerne dit udstødnings fiks.
    Tænker at det hul du har lappet sidder foran katalysator og katalysator måske er faldet sammen, eller at udstødningen på anden vis er faldet sammen.
    Og som Dennis GSI også skriver kan batteriet godt være ved at blive træt. Prøv at finde en som har en lader der har et "Recondition" mode, og så lad den stå med den på over natten.
    Hvis kun en almindelig lader kan findes, så prøv med den til at starte med. Jeg er personligt meget glad for Ctek laderne, men de koster lidt.
    https://www.thansen.dk/bil/udstyr/eludstyr/starthjaelp/batterilader-ctek-mxs-5.0a/n1199131759/pn-243231834


Kommentér på:
ford Fiesta mærkelige startproblemer

Annonce