{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hyundai sonata 3,3 v6
  • #1   20. feb Rust rust rust og hvis der går ged i gearkassen findee du den ik

• #2   20. feb arrrrrh var det ikke de første årgange, det var galt med ,tror jeg nok,. dem jeg har set på ,har ikke haft noget rust

• #3   20. feb Min far havde en på et tidspunkt fra ny af. Fra nul km til over 300.000 km endte den på, før den endelig blev solgt. De ruster som så mange andre biler hvis man ikke passer det. Det er ikke så slemt som en VW passat eller Golf fra 2004-2009. Motoren er solid, men typisk fejl med gearkassen er efter et par år, så vil der samle sig snavs i kontakten. Det er et simple job, hvis det ikke var fordi det krævede at fjerne en masse ting, bare for at komme ned til kontakten. Man kan altid checke om det virker, ved at sætte den over i manuelgear og se om den skifter. Andet, hmmm. JO! Den sluger meget benzin (SUprice) og så ryger forpæren hurtigt. Den blev skiftet tit på min fars. Måske var det bare hans.

Prisen er lav - for lad os vær ærlig - de fleste køber ikke en uøkonimisk bil i 2021, så derfor (måske for dit hel) er prisen lav.
    Jeg ville gå efter en faceliftet - den med 250 hk - da den køre/drejer bedre. Den har også bedre affjedring.

• #4   20. feb det var også min tanke,tak fordi du delte din viden

• #5   21. feb Har selv en NF model fra 2005, 2,4 L med manuel gear. Er glad for den, har ikke haft nogen problemer overhovedet. Kan være svære at finde dele til den. Ville gå efter modellen 2008

• #6   21. feb halvårlig ejerafgift kr. 3.410,00 smiley

• #7   21. feb ja det er for 2008 og op. de første årgange koster 8040 pr. år

• #8   21. feb Det er jo få af disse 3,3 v6 der er til salg, og umiddelbart er prisen i mine øjne ret skæv. De står til 60.000-100.000 kr, hvis vi ser bort fra en i meget dårlig stand til 13.500 kr

Derved er 3,3 v6 markant dyrere i indkøb end en 2,0 crdi eller 2,4, og så ville jeg da klart overveje alternativerne. Hvis vi snakker salg af biler med 6 cylindre og dårlig brændstoføkonomi med mere end 10 år på bagen, så vil jeg tro en bmw eller mercedes er markant nemmere at sælge igen

du kender jo ret meget til modellen, og anbefaler den tit i de to andre motorvarianter. Og ud fra priserne, så ville jeg da klart vælge en af disse i stedet, når en v6 koster mere end dobbelt op i pris

kunne du finde en velholdt og rustfri model med lavt km tal til 20.000-30.000 kr så kan jeg forstå ideen i at vælge en v6.

• #9   21. feb de bliver altid udbudt,som var det guld,men tro mig,de bliver solgt langt under,den skrevne pris

• #10   21. feb Jeg vil vove at påstå, at Lmbada 3,3 er billigere at holde kørende end tyske biler i samme prisleje. Men helt klar unlad en med over 300.000 km. Har set 2008 udgave, en ejer, 120.000 km til under 80.000 kr.

• #11   21. feb Mine forældre havde en 2005 3.3 NF model smiley

De havde den i 5 år, ALDRIG været noget smiley

• #12   21. feb nej de er meget stabilt bygget, de første årgange havde lidt med interiør lyset, som ikke ville slukke,og rustede hurtigt,hvis de ikke blev undervognsbehandlet

• #13   21. feb #9
    jamen hvad bliver de egentlig solgt for? Og hvor mange solgte 3,3 v6 modeller er det baseret på?
    Der er 3 til salg på dba, en som er noget medtaget men billig, også to til 60.000 kr. Den ene har været til salg i 6 mdr, så det er jo ikke en bil der lige er revet væk

har jeg snakket om vedligehold?
    jeg taler mere om muligheden for at sælge bilen igen, og få nogle af pengene retur.
    Der vil jeg da tro de fleste stadig vil vælge en audi, bmw eller mercedes frem for en hyundai
    Men omvendt, så har trådstarter jo en god ide om bilen kan handles langt under de 60.000 og 80.000 kr vi har set dem stå til. Og det ændrer jo trods alt også en del i det samlede regnskab

• #14   21. feb det bliver de solgt til i Tyskland,men ved ikke hvad de koster i import og med danske nummerplader på

profilbillede
  • #15   21. feb jeg havde også kig på Hyundai,s sonata,s storesøster Hyundai Grandeur,der er kun een til salg i DK, på Mobile.de koster de virkelig ikke meget,skal lige have fundet ud af hvad import afgiften er

profilbillede
  • #16   21. feb sparekorea.com har alt til Hyundai og KIA

• #17   22. feb Hvad bliver de solgt for i Danmark, når du skriver de ikke bliver solgt for de priser de står til?? Prisen i Tyskland kan du jo reelt intet bruge til

Når skat skal vurdere afgiften for en import bil, ser de hvad en tilsvarende står ved hos en dansk forhandler. Derfor kommer du jo til at betale ud fra disse meget høje priser de står til herhjemme ved forhandlere

De er ikke på niveaulisterne og umiddelbart er der ingen sonata eller grandeur importeret til Danmark ifølge skats motorregister

• #18   22. feb det kan du jo se lidt længere oppe ad siden,at der er importeret mindst een Grandeur,men om den først kommer til at stå på listen ved SKAT når der er kommet plader på ,skal jeg ikke kunne sige,og jeg ved heller ikke hvordan og hvor meget det ville koste at importere sådan en, eller hvordan beregningen fra SKAT er ,men det finder jeg alt sammen ud af,efter hvad du skriver gælder det så om at importere en bil der ikke er registreret i DK,og så være den første der importerer en ,så de ikke har nogen priser at gå ud fra ,eller er jeg helt forkert på den

• #19   22. feb Normalt kan man fint finde bilerne på skats hjemmeside, men om der er lavet om efter den nye afgiftsomlægning skal jeg lade være usagt

Den har tilsynelandende været ude og køre, og derfor bør den faktisk være på deres liste med afgiften

Du kan garanteret ikke få et bindende svar fra en selvanmelder som quickimport ud fra hvor få der er med afgift. Men du kan finde en bil i Tyskland og få Skat til at komme med bindende svar, men så er bilen nok solgt inden du får svaret. Og det bindende svar gælder kun den ene bil, og ikke en anden lignende model

Skat ser hvad bilerne med afgift har været annonceret til salg ved en forhandler, og sætter priserne ud fra det. Så om du er den første eller nummer 100 der henter en bil gør ingen forskel

Du skriver jo de som annonceres til 60.000 kr ikke sælges til det. Så det er måske bedre og købe en af dem, end tage satset med en import. Der er en som stod til 60.000 kr som er taget af igen, så de kan da trods alt sælges

• #20   22. feb ja det var den mørkeblå fra Andersen og Martini fra 2009 den var meget pæn

Kommentér på:
Hyundai sonata 3,3 v6

x