{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Omkostninger ved fri bil? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg søger lidt information og viden (gerne tørre konkrete tal) om, hvilke udgifter der er forbundet med fri bil (både for den ansatte og virksomheden).

Eksempel:
Fri bil til medarbejder som fx. BMW X5 XDrive 45e 2020
Omkostninger for medarbejder (brutto/netto)
Omkostninger for virksomhed (leasing fx.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omkostninger ved fri bil?
  • #1   25. feb 2021 Det kommer jo an på hvordan det er forhandlet mellem virksomhed og medarbejder. Det er der ingen fast formel på. Men virksomhed står som minimum med forsikring, afgifter, indkøb/førstegang ydelse. Og sikker osse brændstof og service

  • #2   26. feb 2021 Det ved skat / forhandler nok alt om

  • #3   26. feb 2021 SKAT kan rådgive dig .
    Forhandleren kan rådgive dig .
    En revisor kan rådgive dig .




  • #4   26. feb 2021 Cool, tak for jeres svar. Håbede blot at der måske var en der havde samme ordning, som kunne bringe nogle tal på bordet.

  • #5   26. feb 2021 Jeg har tidligere haft firmabil (fri bil) Jeg blev beskattet af bilens værdi.

    De første 3 år af bilens levetid (forudsat at den er ny) har man samme beskatning. I bilens 4 leveår falder beskatningen.

    Bilen værdi (det som du beskattes af) bliver lagt oveni din løn, så hvis du f.eks. bliver beskattet med 8000/md. bliver dette lagt oveni din løn. Hvis du f.eks betaler topskat ~60%, så vil din reelle udgift for have fri bil være 60% af de 8000.

    Jeg havde alle udgifter betalt, og brændstof hvis/når vi kørte på ferie. Det er ikke alle firmaer der dækker brændstof hvis du kører på ferie i bilen. Så vidt jeg husker.....er dog ikke sikker, så vil du kunne trække evt. brændstof brug på en ferie fra i beskatningsværdien

    Jeg kunne dengang vælge bil op til x antal kroner, men valgte jeg en bil der var dyre end det jeg var "berettiget" til, så var der en ydereligere betaling.

    Jeg håber dette hjalp dig lidt på vej

    Mvh.
    Jesper


  • #6   26. feb 2021 https://blog.bilbasen.dk/video-firmabil-345814/


    Kik lige her smiley


Kommentér på:
Omkostninger ved fri bil?

Annonce