{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra xenon til H7
  • #1   1. mar 2021 Det burde ikke være noget problem hvis lygte og pære er godkendt.

  • #2   1. mar 2021 så længe lygten er godkendt til halogen pære.

    og lygten er typegodkendt til din bil

    og lyset stå som det skal,
    så ingen problem til syn


  • #3   1. mar 2021 Jeg tror faktisk ikke engang at lygten skal være typegodkendt til bilen, lygten skal bare være godkendt.
    Der burde ikke engang være noget problem i at sætte lygter på fra en helt anden bilmodel eller producent, hvis ikke det var for risikoen for skarpe kanter.


  • #4   1. mar 2021 biler efter 1997 der skal lygter, udstødning osv være typegodkendt til bilen.
    hvis man skal følge loven.

    at mange synsmænd, ikke lige tænker over det, så længe alt ser orginal ud
    er noget andet.

    men ja, så længe lygter lyser som de skal og har rette højde, tror jeg ikke det er noget problem


  • #5   1. mar 2021 Hvorfor vil du dog skifte fra noget godt lys til dårligt lys???

  • #6   1. mar 2021 Dennis:
    Hvis det du skriver er sandt må man jo heller ikke montere ekstra fjernlygter, disse er jo aldrig typegodkendt til bilen.
    Jeg syntes selv at jeg har læst både detailforskrifter for køretøjer samt synsvejledning for samme grundigt igennem for at klarlægge præcis hvad jeg måtte mht. montering af ekstra fjernlys og jeg er ikke faldet over noget der skulle indikere at lygter skal være typegodkendt specifikt til køretøjet, men kun at det skal være godkendte lygter.
    Men en kilde til at underbygge din påstand (såfremt du har ret) ville være rart så jeg ved hvad jeg er oppe imod når/hvis der skal monteres ekstra fjernlys.


  • #7   1. mar 2021 Torpedo:
    Mit gæt er at det måske er billigere end at reparere defekte xenonlygter.


  • kim k
    kim k Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #8   1. mar 2021 Der er stort set ingen nærlys på dem her xenon, selv ved pære skift og Turtle wax forlygte reperationskit . Kan se på google mercedes fra de årgange havde problemer der . derfor vil jeg gerne prøve nogle H7 lygter da de biler jeg har haft med H7 havde godt lys. Mange tak for alle svar

  • #9   2. mar 2021 Så er det sikkert det inden bag linsen der er brændt i stykker, ser man jævnligt, det er bare nye lygter så

  • #10   3. mar 2021 udtag af regler om typegodkendelse på biler

    man kan læse mere i linket
    https://www.fstyr.dk/da/Krav-til-koeretoejer/Typegodkendelser#om-typegodkendelser


    profilbillede
  • #11   3. mar 2021 Der står ingen steder i forbindelse med typegodkendelse af køretøjer at enkelte dele ikke må udskiftes til andre som opfylder de samme krav.
    Lygter til eftermontering bliver jo netop testet og godkendt efter samme krav som ditto på et typegodkendt køretøj hvis de skal E-mærkes.
    Så hvis lygterne er E-mærket må de gerne udskiftes eller monteres så længe dette sker under hensyntagen til lokal lovgivning, i vores tilfælde detailforskrifter for køretøjer.


  • #12   3. mar 2021 Har sku aldrig tænkt over om der monteret andre lygter eller lign til syn. Og i min egen omgangskreds har nogen taget lygterne fra en Facelift og byttet over med de gamle lygter. Jeg kan ikke finde noget i vejledningen om at det skal være typegodkendt, men blot E mærket eller DOT mærke, også skal lygte og pærer selvfølgelig passe samme ..

    profilbillede
  • #13   3. mar 2021 E mærkning tæller ved også som en typegodkendelse til biler

  • #14   3. mar 2021 -> 4 eller 6 fjernlys lygter <-

    profilbillede
  • #15   4. mar 2021 Man må selvfølgelig godt montere andre fabrikater lygter, men pas på lysstyrken, ligenu standses lastbiler på samlebånd, nyere lygter har et nummer på glasset, ældre lygter må overholde reglerne for candela. Det er ikke meningen at man må se hvor man kører.

Kommentér på:
Fra xenon til H7

Annonce