{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

God trailer trækker {{forumTopicSubject}}

Hej, står og overvejer ny firmabil men kan ikke rigtig blive klog på hvilken?
Har kigget på iveco 2.3 og 3.0 fra 2007 til 2013.
Er det gode nok? Tænker på holdbarhed og reservedele.
Skal have en 3500 kg trailer med på slæb hverdag, så vil gerne have noget med lidt skub i og som kan holde.
Kender ikke noget til mercedes men kunne også være værd at kigge på.. og det samme med crafter.
Håber der er nogle der har nogle gode indspark smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God trailer trækker
  • #1   10. mar 2021 Iveco er en solid bil, og en rigtig slider med fint overskud til at trække 3500 kg .

Reservedelsmæssigt er det ofte et mareridt at finde de rigtige stumper til dem, da de fleste er bygget efter første ejers behov , og derfor er der sjældent to biler der er bygget med præcis de samme stumper.

VW crafter og Mercedes Sprinter er jo langt hen af vejen ( i de årgange du nævner ) ens .

Årgang 2007 er for en varevogn nærmest en veteranbil, og et arbejdsredskab i den alder har som regel fået nogle buler og skrammer, og kan derfor være temmelig rustne .

Der var ikke mange 2007 modeller af varevogne der var udstyret med partikelfilter , og det betyder at du ikke må køre med dem i de byer hvor der er indført miljøzoner .

Der er rigtigt mange varevogne der kører/har kørt 50.000 km om året - gang det med 14 år , det giver rigtigt mange kilometer og det slider - også på en varevogn .

• #2   11. mar 2021 Som #1 siger, så er en hvilken som helst entreprenørbil fra 2007-2013 sandsynligvis fuldstændig slidt ned. Og det er heller ikke fedt at måtte takke nej til en opgave når din Euro 4 kassevogn uden partikelfilter ikke må køre der hvor arbejdet skal udføres smiley

Har du overvejet at lease en helt ny, eller finde en lettere brugt? Jeg tror ret hurtigt at det viser sig at være billigere.

Men en Iveco er helt klart et godt bud.

• #3   11. mar 2021 Lease en ny Crafter fx.

• #4   11. mar 2021 Jeg er også på udkig efter en ladbil med tip, gerne en 7tons total, og har også tænkt på iveco, men har bare hørt, at f.eks. motor fiser af efter 100.000km, og de kun kører 2-3km pr liter.

Hvad er jeres erfaringer, og er der alternativer?

• #5   11. mar 2021 Daniel R: 2-3 km/l? En Scania V8 med en totalvægt på 50 tons bruger vel 2-3 km/l.

• #6   11. mar 2021 Så vidt jeg ved så er de eneste ivecoer der kan trække 3500kg på krogen den "nye" model fra 2014 og op efter med 3.0 motoren. men hvad pris leje ligger du ca i ? køre selv sådan en italiensk hest til daglig ??

• #7   11. mar 2021 #4. Det er i hvert fald løgn med motoren springer i luften.
    I den årgang skal du være opmærksom på rust i forbro og chassis. Nogle modeller fra 2006 og frem har partikel filter. Hvis du dagligt skal slæbe 3500 kilo på krogen ville jeg glemme alt om 2,3 motoren.
    Mvh. Iveco mekaniker på 16. År

• #8   12. mar 2021 Tak for de gode svar, hvad med Fiat ducato, synes også de gør det godt :-)?
    Jamen tænker det skal være brugt men om 80-100 plus moms vil jeg bruge ca smiley

• #9   12. mar 2021 Vi laver også Ducato på mit arbejde. Må sådan en slæbe 3500 kilo? Ville nok vælge en Iveco af de 2, den er meget stærkere opbygget. Overvej en 2014 model og frem med Himatic gearkasse, det kører super godt.

• #10   13. mar 2021 Okey ja det nu også mere iveco jeg hælder til, har bare aldrig været så tosset med automatik gear ved trailer kørsel.. holder det? Og hvad med de modeller fra 08 og frem med auto gear, er de stærke nok? smiley

• #11   14. mar 2021 Hi-matic gearkassen holder uden nogle problemer, vi sælger ikke andet. Automat gear i biler fra før 2014 skal du holde dig langt væk fra, det er noget skrammel.

• #12   15. mar 2021 Okey mange tak for svar, så har jeg lidt at gå ud fra. smiley

Kommentér på:
God trailer trækker

Annonce