{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Møtrikspænder {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg kunne godt tænke mig at købe en elektrisk møtrikspænder (-løsner) - og det behøver ikke være til opladning, men gerne bare en "kablet" af slagsen. Jeg vil helst have en, der ikke er til luft.

Både Biltema og H-Nyborg har jo flere af disse til 250-300 kr., men som jeg ser det, så er de alle med slag, og der står at de KUN må bruges med egnede slagtoppe og IKKE med forlængere osv.

Jeg har imidlertid brug for en møtrikspænder, som jeg IKKE kun kan bruge til hjulmøtrikker , men også til andre ting, og som jeg også kan sætte en kort forlænger på.

Jeg er ikke interesseret i at betale flere tusinde kroner, da jeg slet ikke bruger den ofte nok, til at jeg gider bruge så mange penge på den.

Har i nogle forslag til, hvor man kan købe det henne? Eller sker der det store ved at bruge en møtrikspænder med slag og så med en kort forlænger og "almindelige" toppe?

På forhånd tak for svar!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Møtrikspænder
  • #2   20. mar 2021 #1 - Takker for kommentaren.
    Ja, jeg tænker også lidt at hvis man er forsigtig så bør det kunne holde til det

• #3   20. mar 2021 Du kan sagtens putte en forlænger på de maskiner. Det eneste der er at du mister effekt jo længere din forlænger er da den vrider i stålet. Men har brugt luft, akku og lednings slagnøgler.

Har selv en 280nm 18v fra makita samt en 1000nm også fra makita begge 18v akku og dem bruger vi også på arbejde og der har aldrig været noget med forlængere på andet end mistet effekt

• #4   20. mar 2021 Super, takker for kommentarerne, godt lige at få lidt input smiley

Jeg tager chancen og vælger nok én af dem fra enten HN eller Biltema smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #5   20. mar 2021 Forlængere og toppe er som det er skrevet kun "frarådet" at bruge, pga de ikke altid kan holde til det, og når de flækker, så er det ikke eksplosivt, den mister bare grebet i det du prøver at løsne/spænde (Min milwaukee har ædt en top eller 2 i dens levetid..)
    Men de kan sagtens bruges, men hvis du kan finde pengene så købt slagtoppe, de virker jo på andet end bare hjulbolte, og de flækker ikke lige med det samme.
    Forlængere har jeg aldrig set ske noget med, men det er nok mere som Mike skriver, pga vridning i metallet som gør at det er frarådet, og det kan man også let mærke når man bruger dem "forkert"

• #6   20. mar 2021 De billige fra Harald Nyborg og Biltema er ikke stærke nok til at løsne hjulmøtrikker.
    Jeg vil sige minimum 500nm.
    Min Makita på 280nm kan ikke løsne en hjulmøtrik/bolt efter 6 måneder selvom den kun blev spændt med 120nm ved montering hvor det også blev smurt med fedt.

• #7   20. mar 2021 jeg har ford modellen fra harald skrald og den har jeg haft i tja 5 år nu, den virker stadig ganske fint, har skiftet ret mange hjul med den med kort forlænger og alm top uden problemer. har osse brugt den til enkelte andre opgaver, til en pris på 198 kr som den kostede dengang kan jeg ikke klage, den har gjort det godt

• #8   21. mar 2021 jeg har os Ford udgaven fra Haral Skrald og jeg er os godt tilfreds med den,
    med mindre der er en eller anden klovn der har spændt sine hjul med 200nm så kan den godt slå dem løs
    jeg skifter imellem sommer og vinter hjul på 5 forskellige biler hvert år og den spare mig for meget tid og sved

• #9   24. mar 2021 Det blev så Ford-modellen fra HN til 248,- smiley Skal prøves her i weekenden. Til de penge kan det ikke gå helt skævt.

Takker igen for jeres super-input!

• #10   27. mar 2021 så lige at Lidl har en af deres mærke parkside til 599 kr, 400 nm burde godt kunne trække nogle hjul bolte

• #11   28. mar 2021 dem fra lidl var et tilbud der startet i søndags den 21-3 og i de 2 der er her i slagelse hade begge steder udsolgt om eftermiddagen samme dag så dem tror jeg ik man kan få fat i

• #12   28. mar 2021 det jo også i Slagelse:D kom ind i byen

• #13   28. mar 2021 har det fint her på landet..ha ha smiley

Kommentér på:
Møtrikspænder

Annonce