{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Hyundai i10 salg. Pris for håndværkertilbud? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg har en hyundai i10 fra 2009, jeg har købt den i 2012, kørt 50.000 km nu dags dato.
Udskiftet bremser og kobling sidste år. Men nu står jeg for endnu en regning og siger stop. Den kan ikke køre pga en række ledninger der kortsluttede, smeltede lidt, og så videre.


Nå men jeg vil gerne sælge den, og det er et håndværker tilbud, hvor gearkassen skal have skiftet syncmeshringe og måske også andet, og halvdelen af de elektriske kabler som skal skiftes.
Brugte kabler var for en stor bunke 6500+ moms. nyt kunne hyundai ikke skaffe.
Gearkassen koster 3000-4000kr på et værksted.

Nu skal jeg bare AF med den, og investere i en ny bil. og hvor meget værdi har en 12 år gammel hyundai i10 hvor gearkassen skal ordnes, og en der mangler strøm/ledninger til halvdelen af elektronikken i bilen?
Tænker enten kan den strippes for motor, kobling og bremser og hvad der hører til(bremser og kobling blev jo skiftet for 9 måneder siden), eller også kan en mekaniker købe den og forsøge at fixe det der mangler.
Hvad kan sådan en bil sælges for realistisk set i København?
Udover skrotprisen på 2500kr, tænker 10.000kr er det urealistisk at jeg kan få nogle til at købe for?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyundai i10 salg. Pris for håndværkertilbud?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.865
    #1   6. maj 2021 maks 3-4000kr....

  • #2   6. maj 2021 Ahhh dvs der er værdier for 1500kr max? Skrotprisen alene er 2500kr cirka. Jeg venter på flere svar, men det kan vel ikke være urealistisk med 10.000?

  • #3   6. maj 2021 10.000 er fuldstændig urealistisk .

    Hyundai i10 2012 nysynet med reklamationsret og vigtigt : Køreklar for 18.000 kroner hos en forhandler , og oven i købet med 1,25 liters motoren . https://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/hyundai/i10/annonce/erhverv/50018621-hyundai-i10-12-classic

    Bilen er et sted imellem 5 og 7.000 kroner værd . At bilen kun har kørt 50.000 km er uden betydning så længe ingen kender prisen for igen at få den køreklar .

    Sæt den til 7.500 og se om nogen bider på , og vær glad for hver en øre du får mere end 5.000 kroner .


  • #4   6. maj 2021 Det er mere det at strippe den for dele jeg tænker at værdien ligger i, og så kan folk skrotte den til sidst for at få en skrotpræmie ud af den. Okay jeg ligger den til salg og så ser jeg hvad der sker. ELLER selvfølgelig fixe det som er i stykker men det bliver besværligt og dyrt.
    Der er jo lidt løsdele som må have en værdi for nogle trods alt.


  • #5   6. maj 2021 Måske 5000 i bytte på en nyere vogn. Sikkert der kan du lave de nemmeste penge.
    Ellers skrotpris.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #7   7. maj 2021 Den er skrotprisen værd, og ikke en øre mere.
    Gearkassen skal udskiftes, og den har smeltet ledningsnettet i motorrummet?
    Er der nogen garanti for at der ikke er røget et vigtigt modul, eller motorstyring i den omgang - Nej!

    Få skrotmanden til at hente den, så slipper du også for besværet med at folk skal byde 1000kr for den..


  • #8   7. maj 2021 Hvis du får en krone over skrot præmie skal du vidst være glad.

  • #9   7. maj 2021 Sådan nogle biler kører, til de ikke kører mere. Når de står over for store regninger, skal de skrottes. Sådan tænker mange, er jeg overbevist om. Og det betyder også, at en 12 år gammel motor ikke er det store værd.

    Så du står tilbage med en bil, der med lidt held kunne indbringe 20, hvis alt bare kørte og spillede fuldstændigt. Nu står du så med en bil, der i hvert fald skal kastes 10-15.000 efter, bare for at få den ud at køre. Det efterlader ikke meget tilbage til dig/køber.

    10.000 kr. er derfor dybt urealistisk. Vedkommende, der køber den, vil jo også have en rabat for besværet herudover. Jeg bliver i hvert fald meget imponeret over, hvis det lykkes dig at sælge den for mere end 5.000 kr.


  • #10   7. maj 2021 Lad den få en værdig død, genoplivning giver ikke altid det bedste resultat. Der kan være skader på hjernen ,når der har været en kortslutning ( som andre også skriver)

    At man donerer dele til at holde forlænget liv i andre af samme race, er da en smuk tanke, donationer skal bare helst være hurtigt overstået smiley


    profilbillede
  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #11   7. maj 2021 En i10 er en "brug og smid væk" bil , din er brugt og nu er det tid at smide den væk .

    END OFF STORY !



  • #12   8. maj 2021 Spørg en autoelektriker hvad han skal have for at lave den.

    Motoren er jo fin at pille ud og sælge videre.

    Mener også 5.000 er godt solgt.


Kommentér på:
Hyundai i10 salg. Pris for håndværkertilbud?

Annonce