{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.664 visninger | Oprettet:

vw touran 1,5 tsi 150 hk {{forumTopicSubject}}

det er ved at være tid til at der snart skal købes ny bil og jeg har meget kig på vw touran 1,5 tsi , da den passer supergodt til mit kørselsbehov og hvad jeg skal bruge en bil til.
men syntes at kunne erindre at der var lidt problemer med 1,4 tsi motoren og tænker at 1,5 tsi lidt er samme motor som bare er boret op. el måske det er en helt ny konstruktion. hvad ved jeg.
men hvad er der af fejl og sygdomme ved sådan en touran. den blir ikke ældre end 2017.
kører sådan en egentlig med kæde el tandrem

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vw touran 1,5 tsi 150 hk
  • #1   2. jun 2021 Fejl nr. 1: Deres gearkasse. Den er bare ikke god, ganske enkelt.

Fejl nr. 2: De er bare alt for dyre brugte, hvis du spørger mig.

Jeg valgte den herudover fra pga. størrelse. Den manglede nogle cm på bagsæderækken. Men det er jo så ikke sikkert, det er et problem for dig. Men den er faktisk ret smal bagi, hvis man skal have 3 børn med. S-MAX er fx 7-8 cm bredere.

• #2   2. jun 2021 Det den gamle version med kæde af 1,4 der kunne have en del udfordringer, sådan en har jeg også haft, samt to stk. af de nyerere 1,4 TSI som er ret identiske med 1,5.
    Det er en super fin motor, men ville heller ikke vælge den igen pga. gearkassen. Ja jeg har haft tre biler med DQ 200, de to biler kørte helt problemfrit, den ene fik skiftet kobling ved 26.000 km. kørte problemfrit herefter. Nu har jeg en DQ381 kasse, og den kører altså bare bedre, ligesom den gamle DQ200.
    Man masser af lykkelige mennesker kører jo rundt med DQ 200 uden problemer eller kritik punkter. Om man kan lide som den skifter kan man jo altså afprøve inden køb.
    Skal du have en så kig en highline, de andre er noget skrabede i udstyr.

• #3   2. jun 2021 Jeg ville gå langt udenom alene grundet gearkassen, vi gik skiftet koblinger 2 gange på en erhvervsleaset golf 7,5 med 1,5 tsi evo motoren på under 60.000 km

• #4   2. jun 2021 takker for svar, ja så huskede jeg jo rigtig hvad angår gearkassen, så det blir sikkert ikke lige en 1,5 tsi motor så. har så osse overvejet at sige fuck til miljø osv og bare købe en touran med en 1,6 ltr dieselmaskine, ville gerne have en 2,0 diesel, men den er ganske enkelt for dyr i brændstof og ejerafgift.
    har haft kig på ford s-max, men føler mig ikke tilrette bag rattet og sæderne syntes jeg ikke hel jeg kunne finde en ordentlig siddestilling i og med 30-40000 km om året skal det bare være iorden.

• #5   3. jun 2021 Du har samme gearkasse i 1.6 TDI desværre. Du skal op i 2.0, enten benzin eller diesel, hvis det skal være Touran.

Vores kroppe er forskellige, så det er svært at sammenligne sæder. Jeg synes, sæderne er bedre i S-MAX. Men ja, du skal sidde godt.

Har du set på 5008? Ca. samme størrelse som Touran.

• #6   3. jun 2021 nåja glemte helt at sige at det er den med dsg gearkasse jeg har kig på.
    men lige p.t er den vist lagt på hylden, for det skal altså bare spille og gearkasse bølv gider jeg ikke kæmpe med.
    lige præcis 5008 er fravalgt uden at vi har prøvet den el noget og ja bevares det er en pæn bil, men det bliver bare ikke den, og det er der en skør grund til, nemlig svigerfar som siden han købte hans 5008 for 1½ år siden ikke har bestilt andet end at lovprise den og fortælle om at det var den bedste bil i verden og ingen andre biler kom op i nærheden af den og for at det ikke skal være løgn så har han squ fået lokket både svoger og svigerinde til at købe sådan en , så lige p.t når der er familie kom sammen holder der 3 af slagsen i indkørslen og jeg har så mange gange været oppe at diskutere med ham om at der altså fandtes andre og sikkert osse bedre biler end den.
    så han skal bare ikke ha den ære af at kunne sige. hvad sagde jeg, godt du lyttede,
    så, så du edelig lyset osv i den dur.

• #7   3. jun 2021 S-MAX og deres pendant til DSG (Powershift) er i øvrigt efter sigende ikke ret meget bedre. Så her ville du måske heller ikke undgå problemer, hvis du HAVDE valgt den. Du skal frem til årgang 2019 som min, før de gik væk fra det igen og fik nogenlunde styr på det smiley

Jeg skal ikke blande mig i din holdning til 5008. Det er jo dig selv, der skal leve med at køre i bilen, så det er din egen følelse, der tæller.

• #9   3. jun 2021 Er S-MAX alverden ældre end den nuværende Touran? Begge modeller har vel 5-6 år på bagen eller lignende?

De kan desværre først levere S-MAX hybrid i slutningen af året.

• #10   3. jun 2021 Tænker at hvis din svigerfar og svoger har købt en 5008 så bør du prøve den. Samtidig så prøv DS7 og C5aircross. Muligvis er Opel kommet med en ny mokadisco eller hvad de nu kalder deres modeller.

• #11   21. jun 2021 nå, så blev der købt ny bil og det blev slet ikke noget af det jeg lige havde regnet med, jeg lod komforten vinde overfor pladsen og er så endt ud i en renault kadjar, fik et godt tilbud på en kadjar top udstyrs model og jeg følte mig super godt til rette bag rattet og den har bare alt hvad jeg vil have af udstyr, det eneste den mgl er adaptiv fartpilot og at den kan parkere selv. og de 2 ting vil jeg meget gerne undvære.

• #12   21. jun 2021 Tillykke med den smiley

Kommentér på:
vw touran 1,5 tsi 150 hk

Annonce