{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.598 visninger | Oprettet:

VW Touran {{forumTopicSubject}}

Hey,

Har før skrevet et indlæg angående de mange fejl på min TDI 2.0 Touran 170 HK DSG Highline. Men nu skete det så at bilens topstykke blev nød til at blive skiftet samt pumpe/dysserne. Jeg fik at vide det kostede dem 35.000 bare i delene. Efter 2 uger får jeg så min bil igen ( de skulle jo måle og lede efter fejlen og meget andet) Jeg kørte så 100m hvorefter ventilerne i udstødningen gik i stykker. Så fik jeg så bilen igen og kørte 6 timer i den, fandme om den så ikke gik i stykker igen og holder stadig på værksted (siden i tirsdags) de tror det er diesel partikelfilteret den er gal med.

Nå men mit spørgsmål er om der er nogle af jer der ved om man juridisk kan stille noget op. Jeg er ikke skide interesseret i at beholde bilen efter mit 2 år da garantien udløber. Det må være den dyreste bil at holde EVER ! (har fået skiftet motorstyring 2 gange, hjul-lejre, turboslanger, rudeknapper, fart pilot arm 2 gange samt en masse gange på værksted fordi den uforklarige årsager ikke køre optimalt eller går på nødprogram. I alt besøgt værkstedet 23 gange på 1½ år !!!!)

Ville være superglad hvis jeg kunne få en ny bil eller noget, men gider ikke smide penge i det da jeg ikke mener det er rimeligt eftersom bilen tydeligvis har har fejlet noget siden dag 1 ! Kan i henvise til noget i loven man kan bruge eller har i nogen forslag ?

(P.S jeg har fået en audi A3 som har fået 1200 km, den blev jeg nød til at køre til værksted med fordi motorstyringen gik, da de fiksede den gik den gal igen efter 600km, hvad sker der for noget lort ? )

Kristian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Touran
  • #2   12. sep 2008 Der er vist ikke ret meget andet at gøre, end simpelthen at presse forhandleren til at købe bilen tilbage. Det gjorde min far, da der konstant var problemer med hans tidligere Citroen ZX (købt fabriksny). Den var også konstant på værksted (fik skiftet tank 2 gange, nyt instrumentbord m.m.). Det endte med at forhandleren købte den tilbage, dog i forbindelse med at min far købte en anden bil. Det var også en ZX, men lettere brugt. Den var der så aldrig problemer med.

  • jesper n
    jesper n Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 25
    #3   12. sep 2008 Hej Hej..
    Uden at være den store professor, så er der nogle uskrevne regler omkring hvad der menes at være rimeligt, og din situation taget i betragtning, med ny bil osv, vil jeg klart mene der er belæg for at tage kontakt til en advokat, og lige få ham til at fortælle dig hvad du skal gøre..


  • #4   12. sep 2008 Den har da været syg fra starten af... Har ellers kun hørt godt om den model. Havde samme motor med DSG i min gamle Passat uden problemer.

  • #5   12. sep 2008 heeh rolig rolig ..

    du er slet ikk den endste ... du skifter motoren til sidst har vi i hverfald endt med der vi har fundet 3 med slør i krumtappen .. og nu har vi en inde som ikk gider og tag gaz og gå i gear. smiley


  • #6   12. sep 2008 Ja uheldig ville jeg også selv mene. Jeg har haft mange der siger de ikke har haft andet end problemer med dem. Men kan i henvise til noget

  • #7   12. sep 2008 Hvis ikke du allerede er medlem af FDM, så meld dig ind og benyt dig af juridisk rådgivning...

Kommentér på:
VW Touran

Annonce