{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batterilader - hvilken?
  • #1   2. jun 2021 For et lidt større beløb kan du få en Ctek lader, og det dur bare. Jeg har selv denne:

    https://www.rundtombilen.dk/shop/ctek-mxs-5-879p.html?gclid=EAIaIQobChMI1deX5Nv58AIVB7LtCh0nOwltEAQYAiABEgILevD_BwE


  • #2   3. jun 2021 Jeg har een lignede fra t handen

  • #3   3. jun 2021 CTEK har også den fordel at der medfølger en adaptor du kan skrue fast på batteriet, så du nemt kan klikke opladeren af og på.

    Kan varmt anbefales, har selv en CTEK.


  • #4   3. jun 2021 CTEK smiley

  • #5   3. jun 2021 Nu skriver du ikke hvad præcis omstændighederne er når du skal lade batteri med den er, for det er ikke helt uvæsentligt.

    Jeg er selv den glade ejer af to stk CTEK MXS 5.0 vedligeholdelsesladere, men jeg må sande at det KUN er vedligeholdelsesladere.
    Et par gange har jeg nemlig stået i den situation at jeg skulle lade et batteri som var helt dødt, og der ville CTEK'en ikke starte opladningen.
    Jeg kom så over det ved at give batteriet en lille smule strøm med en anden lader og så derefter lade videre med CTEK'en.
    Jeg ved ikke hvad grænsen er for spændingen hvor CTEK ikke længere vil lade, men det er værd at have med i tankerne at CTEK altså ikke kan starte opladning på et helt dødt batteri hvis det er noget man regner med at skulle bruge den til.

    Med det sagt, hvis det bare er til vedligeholdelsesladning så kan jeg varmt anbefale CTEK.


  • #6   3. jun 2021 Den fra biltema, er rigtig fin til dit formål.

  • #7   3. jun 2021 Kan godt se at de fleste af jer anbefaler en CTEK. smiley

    Men den koster ca 530 kr for 5 AH hvor den i biltema kan klare 8 AH.
    Men hvis den i Biltema ikke virker hjælper det ikke noget.

    #5 Den skal først og fremmest vedligeholde batteriet på vores speedbåd.
    Vi har også en plug-in bil hvor der efter sigende pludselig kan opstå et problem med et afladet batteri (45 AH). Så her vil jeg skulle kunne lade den op, men hvis en inteligent lader ikke kan det er det jo noget pis.


  • #8   3. jun 2021 Den fra biltema er rigeligt fin til dit forbrug.

    Bevares en ctek er ganske fin(dog ofte lidt dyr i forhold til hvad den kan), der findes mange andre gode ladere.


  • #9   3. jun 2021 #5: Jeg siger ikke at en intelligent lader ikke kan lade batteriet helt op fra dødt, jeg siger blot at en CTEK ikke kan.
    Jeg mener at have fået at vide at NOCO's ladere kan, men er ikke sikker på det.

    Efter at have kigget manualen på den biltema lader ser det ud til at den har samme minimumsspænding som CTEK på 2 volt.
    Dvs. hvis batteriet er afladet til mindre end 2 volt kan den ikke starte ladningen.
    2 volt er også voldsomt lidt for et blysyre batteri, men det er lykkedes mig at få liv i dem igen selv om de er kommet under 2 volt.


  • #10   4. jun 2021 Hej
    Tag fra øverste hylde CTEK & versionen med batteri conditioner.
    MVH KP


  • #11   4. jun 2021 Nyere Ctec ladere har en indstilling som hedder
    "Recon" og den kan lade fladt batteri op uden prob.


Kommentér på:
Batterilader - hvilken?

Annonce