{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olie spild
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   4. jun 2021 Det kan være pakningen til bundkar, eller pakdåser ved krumtap....Det kan også være et utæt olierør til turbo.

  • #2   4. jun 2021 jamen så burde der jo også mangle olie der på

  • #3   4. jun 2021 motor kan svede og se ud af meget over mange tusinde km. Står den ikke og drypper så det ikke voldsomt. Gør området rent og hold øje med det. der skal ikke mange ml olie til for at det ser ud af meget.

  • #4   4. jun 2021 den drypper nogle små dråber hver gang jeg holder så tjekker altid olie inden længere ture og efter

  • #5   5. jun 2021 Utæt diesel filter ( brændstof ) har jeg prøvet selv

  • #6   5. jun 2021 kan det være det den drypper med?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #7   5. jun 2021 Kør nu bare på værksted, du kan tydeligvis ikke selv hverken fejlsøge eller reparere den...

  • #8   5. jun 2021 Har jeg prøvet. Hvis den ikk mangler olie, vand eller bremsevæske, så kan det jo være.

  • #9   6. jun 2021 prøv at lugte til det der drypper så kan du hurtig lugte om den er dieselolie eller ikke. men ang utætheder vis det diesel siden så kan det være tandem pumpen i ende af topstykket, eller diesel filter det det mest normale at de bliver utætte der. Og ang motor olie har jeg mest set at topdækslet pakningen er bleven utæt og også ved olie filter konsolet plus ved kromtap pak dåser for og bag. Det sjælden jeg har set bundkaret blive utæt på dem så skal det da være gået løs... tjek også hvad farve det er der drypper er for er det rødt evt kan det lære automater olie eller servo olie vis ikke det er bleven kør så længe med det næsten er mørke rød/sort. Har selv næsten lige udskiftet pakningen på min passat 3bg tdi ved tandem pumpen da den var utæt for diesel og dryppet med det. Og udskiftet divs O-ringen og nyt filter plus en slange for at få det helt tæt også. men vis den er utæt med diesel så plejer man også uden problem kunne lugte diesel når men står foran bilen.

Kommentér på:
olie spild

Annonce