{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ok Oktan 100 vs Shell v-power.
  • #1   22. jun 2021 hvorfor vil du tilsætte Bell Add ?

  • #2   22. jun 2021 De kloge siger det tager sod, og renser systemet lidt.
    Så hvorfor ikke?


  • #3   22. jun 2021 Er V-power ikke også oktan 100 nu om dage?

  • #4   22. jun 2021 Da Shell skiftede fra 99 til 100 oktan, fjernede de samtidig additiverne, så de to burde være ens.

  • #5   22. jun 2021 Okay.
    Jamen så er det jo bare at vælge den billigste, når tanken skal fyldes op.


  • #6   22. jun 2021 Men additiverne kan du jo stadig selv tilsætte. Men det behøver nok heller ikke være oktan 100 til en 2.0 benzin. Måske det giver ganske lidt, men det koster jo også en del mere pr. liter

  • #7   22. jun 2021 Jeg vælger altid OK, fordi de dels har flere standere rundt omkring og dels fordi de har en helt fin app, hvor man kan klare betalingen. Det fungerer fint.

    Men nej, der burde ikke være forskel i det, der kommer ud af pistolen smiley

    Jeg ville så nok heller ikke ofre det på en 2.0'er med det meste af 15 år på bagen. Det tjener sig næppe hjem.


  • #8   22. jun 2021 Bay
    Må jeg spørge hvad der er nemmere eller bedre, ved at betale gennem deres app, fremfor bare at sætte kortet på og taste koden (det går trods alt pænt hurtigt)?


  • #9   22. jun 2021 Man skal slet ikke have kortet frem. Man går ind i app'en, hvor den via GPS registrerer, hvilken tank, man holder på. Man vælger stander og betaler med MobilePay direkte. Herefter står man ud af bilen og løfter pistolen.

    Jeg siger ikke, det er MEGET lettere, men det er lettere. Det sker i øvrigt efterhånden oftere og oftere, at jeg slet ikke har min pung med. Man har jo både kørekort, sundhedskort og betalingskort på sin smartphone i dag.


  • #10   22. jun 2021 Det kan godt være det er lettere, men når man alligevel skal finde telefon, åbne app og trykke og mobilepay. Ved godt det går rimelig hirtigt, men går det hurtigere end at sætte kortet på og trykke fire tal og så tanke? smiley

  • #11   22. jun 2021 Prøv det og du er overbevist smiley

  • #12   22. jun 2021 Det kan godt være, at jeg bare skal det. Er sq nok lidt gammeldags på det punkt ??

  • #13   22. jun 2021 #7.
    Tænker ikke 50-60 kr ekstra per tank gør mig noget.


  • #14   22. jun 2021 #2 og nogen siger også jorden er flad.....har de ret?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #15   22. jun 2021 #10
    Betalingen sker automatisk, præcis som hvis du havde brugt dankortet, så det går markant hurtigere end man tror.

    Åben app, vælg stander og tank smiley


  • #16   22. jun 2021 Jeg er FDM medlem og har Shell kort via FDM. Jeg får 30 øre/l i rabat på vpower.

    - Men jeg har så lagt mærke til at vpower bruger mere brændstof end almindelig diesel. Nu er det en diesel jeg snakker om, ved dog ikke om det er det samme med en benziner..


  • #17   22. jun 2021 BI34 R
    De 50-60 gør nok ikke nogen forskel økonomisk, men når nu det er på en 2.0 benziner og man ikke får noget rigtigt ud af det, så er det jo mest ud af vinduet. Fik den nu 15 heste mere og samtidig lidt bedre km/L, så var der da lidt at hente.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #18   22. jun 2021 i_ipek
    Det er også forkert at kalde diesel for v-power, for der er ikke mere "power" i, det er ren addictiver de har smidt i..
    Skader ikke at køre med den indimellem på diesel, for det skulle være mere rensende end normalt, men hver gang ville være spild af penge, samme som benzinen, på størstedelen af bilerne som det bliver smidt på ;D


  • #20   22. jun 2021 Bjerggaards
    Det er korrekt, men ikke helt korrekt alligevel. Shell V-power diesel har et lidt højere cetan tal end alm diesel smiley


  • #21   22. jun 2021 Men det skader vel ikke med oktan 100, samt en lille tår additiver?

  • #22   22. jun 2021 #19
    Jep. Det tror jeg så, du er forholdsvis alene om - men ja, det vil du skulle smiley


  • #23   22. jun 2021 #21

    Nej det gør det ikke. Det er kun pengepungen det mærkes på.


  • #24   22. jun 2021 Den allernemmeste måde at betale på er da at dobbeltklikke på sit Apple Watch og holde den op til standeren, og lade Apple Pay om resten smiley

    Mht. højoktan så kunne mine gamle Volvo'er godt lide at få 98 oktan, det gav en lidt roligere motorgang, synes jeg. Men der er vel ikke den store forskel på om man tanker det ene eller det andet på en moderne motor, er der?

    Jeg har prøvet at køre med både alm. som instruktionsbogen foreskriver, og V-Power, i Honda'en, og jeg synes ikke jeg har kunnet mærke nogen forskel.


  • #25   22. jun 2021 min motor er ikke glad ved 95 der tændingsbanker den meget hurtigt

    men med 100 eller wpower skal der en del mere til, inden den tændingsbanker.


  • #26   22. jun 2021 #21 oktan 100 skader jo ikke men der er nok ingen der kan sige om Vpower er bedre end oktan 100 med tilsætning..
    Men hvorfor tilsætte noget..?
    Nu ved jeg ikke lige hvad denne bell Add du henviser til består af, men i mange additiver består 60-99% af mineralsk terpentin (som nok er billiger hos jem og fix)
    Findes der uvildige test TÜV eller lignende som dokumenter effekten af de Additiver ?
    Jeg har aldrig set nogle og det er der nok en grund til, de Private test der er udført på youtube af forskellige additiver har via kamera ikke haft en effekt på koks o.l
    Så mit råd spar de penge.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #27   22. jun 2021 #19
    Det er vel bare en justeringsmulighed?
    Min er heller ikke aktiv, kun når app er åben, kan ikke tro at det kun er apple som har den funktion indbygget

    #20
    Så har de ændret det siden de kom frem med det, for dengang var det ren tilføjelser der var smidt i (Udtalt af DCC Energi ansat)

    #24
    Ja det er det letteste ja, men kræver at pumperne har trådløs betaling, som også er begyndt at være på mange af stationerne


  • #28   22. jun 2021 Ud fra hvad jeg kan læse på Shells hjemmeside ser det stadig ud til at der er additiver i V-Power 100 oktan.

    https://www.shell.dk/at-station/fuels/v-power/100.html

    Jeg kører selv de ekstra km til nærmeste Shell for at hælde V-Power 100 oktan på mine Porscher, men der anbefaler producenten også mindst 98 oktan.
    Min Audi får bare milesPlus 95 fra nærmeste Cirkle K når den en sjælden gang i mellem har fået brugt en tankfuld benzin da jeg kører det meste på el.
    Det er faktisk 3 mdr og 2500 km siden jeg sidst tankede den og der er stadig lidt over halv tank så det ville heller ikke ødelægge budgettet at putte V-Power på den smiley


  • #29   23. jun 2021 #24
    Det er jeg ikke enig i. Det vil tage langt længere tid. Så skal jeg jo først til at parkere, ind i elektronikbutikken efter et ur, åbne pakken, installere det, parre det og tilføje mine kort. Så ville det alligevel være noget lettere med det andet, hvad enten det er app eller kort smiley


  • #30   23. jun 2021 Ok oktan 100 er test vinder, kvaliteten er en lille smule bedre end Shell. Men det er så lidt man nok aldrig vil kunne se det på andet end på test. Jeg bruger ok da det er tættest på.

  • #31   23. jun 2021 En artikel i FDM Motor skrev, at både 99 & 100 oktan benzin havde et renseadditiv, som okt 95 ikke har. De anbefalede derfor, at man engang imellem fylder 99/100 på sin bil for den rensende effekt. Alternativt kunne man købe et additiv og så selv manuelt hælde det på bilen.

    Nogle biler er bygget til 98 okt eller højere. Min gamle 911 feks. Selv en Polo 6N 1,4 16V er bygget til 98 okt. Auto motor & Sport lavede for laaaang tid siden en test. Her målte de en Polo 1,4 16V med 95 & 100okt. Med 95 okt havde den 91HK og med 100 okt havde den 100HK.


  • #32   26. jun 2021 #16
    Har hørt fra flere at de kører længere på literen på V-Power benzin, diesel har jeg ikke hørt noget om.


  • #33   26. jun 2021 #32 jeg har testet med min gamle bil
    Fabia VRS 2003 1.9 tdi chippet til 180hk
    Nuværende bil
    Octavia VRS 2008 2.0 tdi 170hk standard. Almindelig diesel køre længere på literen

    Men tanker kun vpower alligevel da jeg alligevel få 30 øre rabat pr liter


  • #35   9. jul 2021 Skal nok sørge for at slå min GPS fra, hvis jeg skal lave noget, som ingen må følge med i smiley

Kommentér på:
Ok Oktan 100 vs Shell v-power.

Annonce