{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Christine C
Christine C
Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 1

Valg af automatgear - mikro-mini bil {{forumTopicSubject}}

Hej herinde smiley
Håber nogen her i sommervarmen har tid til at sige lidt for/imod om automatgear, -mere specifikt i disse to små biler, som jeg overvejer:
Mitsubishi Space Star 1,2 som har "CVT" gear (milliongear) og en
Hyundai i10 1,2 som har "automatiseret gearkasse"
Begge biler er 2019-modeller og har kørt hhv 9000 og 13000.

(jeg har i ca. 4 år kørt primært i varebiler: Peugeot Expert og Citroen Jumpy med automatgear af typen de kalder EAT - tænker det også er en "automatiseret gearkasse")
Er det på nogen måde en sammenlignelig oplevelse? (udover at det selvfølgelig er en væsentlig større bil og motor)
Og -hvordan er CVT-gear i forhold til det? Oplevelse men også ift. fejl/drift

Skal naturligvis prøve begge biler, men vil meget gerne høre lidt erfaringer omkring gear-typerne først, så jeg ved hvad jeg skal holde øje/øre med smiley

/Christine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af automatgear - mikro-mini bil
  • #1   13. jul 2021 CVT kan nogen lide, andre hader det. Det er en anderledes køreoplevelse hvis man kan kalde det det. Syntes det fungerer ok på biler med noget motorkraft, hvor det derimod på de små kommer til at virke noget anstrengt.
    Selvskiftende gearkasse har jeg kun prøvet i en UP, og det fungerede aldeles rædselsfuldt i min optik. Anstrengte ikke særligt glidende skift. Ikke noget jeg ville drømme om at overveje med mindre man havde en fysisk defekt der ville forhindre at man kunne skifte gear manuelt.
    Generelt ville jeg slet ikke overveje en Mitsubishi, udemærkede biler, men importen og forhandlere er noget af en slingrekurs. Den slags påvirket kraftigt værdiforringelsen på bilen.
    Den i10 har afhængig af service historik vel også fortsat deres såkaldte garanti. Det er ikke en dårlig tryghed at have. Så den ville være mit første valg.
    Find nu en med godt med udstyr, AC, carplay osv. ofte er godt udstyr afskrevet - det gør bare at bilen føles så meget mere brugbar i hverdagen.

• #3   13. jul 2021 Jeg kan godt forstå du ikke kan mærke at et trinløst CVT gear skifter ....

Hvis det er trinløst er der jo kun et gear i hver retning ?
    ??

• #5   13. jul 2021 #
    Hvorfor gør du det så ?

??

• #6   13. jul 2021 Trolle har jo ret, den skifter jo netop ikke.
    Men ja CVT er tåleligt i en Audi med noget motorkraft, i små potter virker det meget anstrengt.

Kommentér på:
Valg af automatgear - mikro-mini bil

Annonce