{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Valg af bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Min kæreste og jeg er i gang med at lede efter en bil.

Vi har nogle krav

Gerne langt på litteren
Gerne køb ved forhandler
Automatgear
Billig i vægtafgift
Må gerne være hybrid
Ikke alt for stor
Gerne rimelig siddekonfort
Ny eller ikke alt for gammel.

Vi vil ikke have franske biler tak! Det magter jeg simpelthen ikke smiley

På forhånd tak for jeres svar! Og god weekend!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af bil
  • #1   12. jan 2019 hvad er der galt med franske slæder?:D bare nysgerrig for alt du beskriver kan findes i en fransk bil , til meget mindre penge end japanske og tyske biler!

    fx peugeot 208 1.6 hdi 33.3 km/l hvis den er fra før 2018 august mener jeg .
    og koster kun skide 260 kr i grønafgift om året det kan fandme ikke gøres bedre. og så kører de godt du vil blive overasket . til de penge får du ikke bedre!

    fx denne her: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/208/16-bluehdi-100-allure-5d/4166387

    under 100.000 og fuld udstyr i top varianten Allure


  • #2   12. jan 2019 Årh, det er mest fordi jeg har haft alt for mange dårlige erfaringer med koblinger og elektroniske svigt. Især fra Citroen. smiley
    Men du har ret i at man kan få dem til rimelige priser smiley


  • #3   12. jan 2019 I øvrigt har den du har linket på det hele undtaget det aller mest vigtige - automat gear! smiley


  • #4   12. jan 2019 Altså - ca 95% af det danske bilmarked, lever op til de kriterier.

    Du er simpelthen nødt til at gøre dig noget forarbejde selv, og det starter med hvad i har råd til. Find ud af hvad max beløb du vil bruge, og sorter efter det.

    Så sorterer du på aut gear.

    Allerede der, har du indskrænket det.

    Og så er det bare ud og prøvesidde dem og røre ved knapper osv. Når i ikke ved mere om biler end det der, er det ligegyldigt hvordan den kører.


  • #5   12. jan 2019 det kan vel ske ved alle mærker, men det de siger med franske biler og dårlig elektronik er en være fordom, det passer måske på de gamle modeller, men har haft utroligt mange franske biler og for det ikke skal være løgn så har jeg aldrig haft problemer med elektronikken. har haft problemer med meget dyre biler. men det er self op til en selv hvad man bruger sine penge på..

    men de der peugeot 208 er den mest solgte bil i dk og det er ikke uden grund. de er utroligt populære.

    god bil jagt


  • #6   12. jan 2019 nåår ja overså automatgearet hahhaha

  • #7   12. jan 2019 Kia optima hybrid hvis du har mulighed for at lade hjemme.

  • #8   12. jan 2019 men kan se de ikke har en eneste peugeot 208 med automagear , så det nok ik den du skal have smiley

  • #10   12. jan 2019 Prisen er ikke så vigtig. om det er 100 eller 250.000 betyder ikke så meget. Det vigtigste er at den opfylder kravene som er listet ovenover.

    Grunden til at jeg spørger er at det er fedt at få nogle ideer udefra.
    Hvis jeg skal tage ud fra hvad jeg "normalt" vil vælge, så blev det en Focus.
    Men det kunne være fedt at høre lidt om nogen andre modeller og erfaringer fra andre.
    Som du f.eks. siger omkring Perogeot. Der kom du faktisk med et fedt input. )
    Gerne hatchback eller sedan. Stationcar er vi ikke kommet til. smiley

    Som bonus information så kan jeg også lige sige at vi 2 gange om året kører en tur på ca. 5.000 km. Derfor er det lidt væsentligt at den kører dejligt, da den kommer til at køre både motorvej og ikke mindst bjerge smiley


  • #11   12. jan 2019 den nye ford focus er lækker!

  • #12   12. jan 2019 Ift. dine "krav" så ville en Yaris hybrid passe jer bedst, nok den billigste hybrid du kan købe, billig i drift og rimelig holdbar bil sammenlignet med andre modeller

  • #14   12. jan 2019 Toyota Yaris 1,5 Hybrid H2 Touch CVT til 94900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/4164641


  • #15   12. jan 2019 Lexus CT200h 1,8 L2 aut. til 203780 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3746001


  • #16   12. jan 2019 A3 E-tron?
    C350e eller 330e men de bliver måske for store?


  • #17   12. jan 2019 Min søster har en a3 E-tron. Den kører faktisk virkelig godt.

    Er der nogen som har en Polo med DSG? Er de gode?


  • #18   12. jan 2019 Ellers er der Volvo XC60 med den fantastisk T8 motor som også ligger i S60 og V60

  • #19   12. jan 2019 Nej ikke hvis den er med DQ200 gearkassen

  • #20   13. jan 2019 Hvor langt skal den gerne gå på literen?? Flere nyere benziner er opgivet til en små 20 km/l

    Der findes en del skræmmehistorier omkring dq200 som ligger i en del af de "mindre" benzin vag modeller, men der kører også virkelig mange af dem. En del er dog lavet på garanti, men det får jo en ende en dag. Så om man tør købe den model må være op til den enkelte

    Andre nye kører med cvt gear, det er der også mange meninger om. Det skal man nok lige prøve før man bestemmer sig om man vil gå den vej

    Fords 1,0 turbo benziner har et godt ry, og kun ganske få ting der kan volde problemer.

    Et par andre muligheder var måske BMW 118i, 218i coupe eller Mercedes a200


  • #21   13. jan 2019 Okay for lige at kommentere på nogle af de andre: efter WLTP målinger så kører næsten alle benzin biler "kun" mellem 14-17 km/l - OG det er tal der er til at stole på.

    kigger du på NEDC som er den gamle metode fra 80'erne, så ved vi alle at man skal være skeptisk overfor de tal.

    når det er sagt, så lyder det som en Yaris Hybrid - den opfylder umiddelbart alle krav. skal bilen være lidt større er der udsalg på Auris Hybrid PT, da bilen udgår og bliver erstattet af den nye Corolla.

    Det er virkelig japansk kvalitet som er gennemtestet.


  • #22   13. jan 2019 Med den Lexus jeg foreslår få du lidt ekstra luksus. Mærket er ejet af Toyota men det er deres luksus mærke som var tænkt til at konkurrere mod Mercedes og BMW. Men ellers så er G7 GTE et bud men der kommer snart end G8 så prisen falder nok lidt ellers kommer der nok nogle kampagner. AUDI's version er jeg ikke begejstret for. Syntes kabinen virker tom.
    Mazda 3 køre faktsik fantastisk med utomatgear. Men igen der kommer en ny snart. Så der også Honca de har lavet hybrid modeler mens deres Civic skulle køre fantastisk med en 1.5t med 182hk (har ikke prøvet end endnu men har sider i en og den er ret lækker)


  • #23   13. jan 2019 Kia Rio eller Hyundai i20/i30 med DCT gear.

    Her få du begge steder fin garanti , samt en god 1.0 eller 1.2 turbomotor.

    Går ud fra du vil have benzin bil ?


Kommentér på:
Valg af bil

Annonce