{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.823 visninger | Oprettet:

Tue L
Tue L
Tilmeldt:
7. apr 2021
Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 7

Hastighed app {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen som kender til en App som både kan vise den tilladte hastighed lige præcis der hvor man kører nu og her

Og som også hvis muligt giver en alarm/lyd hvis man overskrider fartgrænsen

Jeg tænker ikke på de apps omkring fartkontroller og stærrekasser

Men en app som hele tiden hjælper en med ikke at kører for stærkt

F.eks. lidt uden for byerne hvor det ofte skifter mellem by, landevej, 70 zoner og det hele ligner hinanden så hvis man er i tvivl kan man lige slå blikket på appen og se max tilladte og/eller få en alarm hvis man overskrider


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hastighed app
  • #1   14. jul 2021 Hvorfor åbner du ikke bare øjnene?

    Der står skilte hvis fartgrænsen ændrer sig. Tallet på skiltene, sammenligner du med tallet på dit speedometer, og korrigerer med enten bremse eller speeder - i yderste tilfælde gearskift.

    Selv tak. God tur.


  • #2   14. jul 2021 Ved da at min Gps (Garmin) har en sådan funktion, kunne være alternativt..

  • Tue L
    Tue L Tilmeldt:
    apr 2021

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 7
    #3   14. jul 2021 #2

    Tak for et pænt svar på mit spørgsmål

    Ja det er præcis noget i den retning jeg tænker på, men ville gerne have det som en app på iphone hvis det findes, det gør ikke noget at den koster noget


  • #4   14. jul 2021 her er et par muligheder

    https://www.youtube.com/watch?v=EvqRYuoCIQY

    HERE har jeg brugt i mange år og kan klart anbefales


  • Tue L
    Tue L Tilmeldt:
    apr 2021

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 7
    #5   14. jul 2021 #4

    Mange tak det var lige det jeg ledte efter


  • #6   14. jul 2021 #4
    Af ren nysgerrighed, hvor opdaterede er de her apps egentlig, og tager de højde for eksempelvis zoner som er 60 km/t om sommeren og 80 km/t resten af året?

    vores clio IV fra 2014 har navigation, og den siger en lyd hver gang man kører for stærkt. Det er efter min mening pænt belastende og høre på, særligt fordi den ikke er opdateret de sidste mange år tager den tit fejl

    så hvis sådan en app skal give nogen som helst mening, skal den jo opdatere alle hastighedsgrænser i hele dens "dækningsområde" mindst en gang om ugen og gerne oftere.

    Ved større byer er noget som variable hastighedsgrænser og tavler jo også en ting som gør det ret svært at have opdateret en app. Jeg går ikke ud fra de opdaterer app hver gang hastighedsgrænserne på en dansk motorvej midlertidig sættes ned fra 110 km/t til 90 km/t på grund af trængsel


  • #7   14. jul 2021 som andre er inde på.
    så skal sådan en app opdateres konstant

    ellers er den intet vær.

    har haft et par gps'er med sådan noget hastigheds visning

    men tit oplevet at de ikke var godt nok opdatere.

    i sær ved byzone hvor der bliver 60'er. zoner ved ind og udkørsel fra byer.
    hvor de ikke viste korrekt hastigheds grænse.
    så slog det fra


  • #8   16. jul 2021 Den app jeg bruger opdateres konstant. Dvs. det er ikke app'en der opdateres, men kort-delen.

    De fleste apps bruger kort live services fra Google, TomTom, Here og lign. De skal ikke opdateres som sådan, da det er et live kort som vises i app'en. Disse kort er dog afhængige af at have adgang til informationer om ændringer, og det kan lokalt nok knibe lidt, medmindre de også accepterer brugergenereret indhold.

    Jeg bruger selv Waze, som er baseret på Google Maps og brugerinputs, og jeg synes at den er ret godt med når det kommer til løbende ændringer. Ofte snakker vi sekunder.


  • Per K
    Per K Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 12
    #9   21. jul 2021 De fleste GPS'r har denne funktion. Men der er da af og til fejl, i de hastigheder de angiver.

  • Mikael R
    Mikael R Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 4
    #10   21. jul 2021 Bruger også Waze.
    Intet er 100%, så husk at bruge øjnene på trafikken og skiltningen frem for en app.
    Vær også opmærksom på at ATK vognene har en mærkværdig tendens til at holde kort efter en nedjustering af hastigheden, og her hjælper en app kun hvis den advarer om ATK vognene (gør Waze nogen gange)


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #11   21. jul 2021 Min bil er født med den funktion. OOOOOH lord will you by me a Mercedes Benz smiley



  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #12   21. jul 2021 De tilgængelige apps er aldeles udmærkede.

    Men i områder med vejarbejde og daglige trafikomlægninger skal man altså naturligvis selv bruge egne øjne og hoved!

    Er det et meget stort problem for dig?


  • #13   21. jul 2021 #12 - Det kan jeg svare på for ham.

    Ja!


  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   22. jul 2021 Jeg mener waze har det du søger

  • #15   22. jul 2021 Til Tajmon: Du kan ikke være dine svar bekendt! Hvad vil du med dem?? Er det noget med at glæde dig selv? for så vil jeg sige, at det er en destruktiv måde at bruge andre på.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #16   22. jul 2021 #15:
    Ja, det er aldeles sørgeligt at kalde en spade for en spade.


  • #17   22. jul 2021 #15 - Når man går til kørekort undervisning, lærer man en masse forskellige ting, men en af de aller vigtigste er at holde fokus på hvad der foregår omkring en - dvs KØRE BIL når man kører bil.
    Det betyder at man skal læse skiltene, kigge på vejstriber, holde øje med om der er brændstof/batteri nok på bilen, kigge efter andre trafikanter og en masse andre ting.

    Består man en køreprøve, har man jo bevist at man har forstået de her ting, og kan gøre det - i hvertfald en times tid ad gangen. smiley

    Lige fra starten af den her forum tråd, har der været en klar indikation af at Tue L simpelthen ikke magter opgaven, som er at føre sit køretøj fornuftigt og sikkert igennem trafikken.

    På baggrund af det, vil jeg enten råde ham til enten at skifte holdning i en hulens fart - eller også bør han vælge at søge nærmeste politistation (man må gerne bruge en app, hvis man er for dum til at fatte google maps) - og gå ind til skranken og deponere sit kørekort, for der er noget helt grundlæggende som han på INGEN måde har fattet et klap af.

    Men lille Jørgen B - siden du nu tager ham og hans holdning i forsvar - så lad os endelig høre dit aller bedste argument, for IKKE at koncentrere sig om at KØRE BIL når man sidder bag rattet.

    Forvent ikke at jeg holder vejret, mens du finder på noget.... smiley
    Forvent heller ikke at jeg tager det særlig seriøst, for det kan det umuligt være.


  • #18   23. jul 2021 Til Sajmon:
    Hvorfor skriver du "lille" Jørgen B om mig??
    Umiddelbart er mit indtryk, at det skal nedgøre mig, men måske har du en anden udlægning? Fortæl den gerne!


  • #19   23. jul 2021 #18 Du svarede ikke på hans spørgsmål.
    Desuden kaldte du ham 'Tajmon' i dit forrige svar - var det for at nedgøre ham?


  • #20   23. jul 2021 For mig er man da ikke en særlig opmærksom bilist, hvis man skal sidde og kigge på sit speedometer hele tiden, fint at have en lille alarmklokke der indikere at hastigheden er blevet for høj, mens man selv holder øje med vejen og omgivelser, det ene udelukker ikke det andet.. stop med at være sådan nogle hellige farisæere...

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #21   23. jul 2021 #18:
    Du søger vist bare efter opmærksomhed?

    Færdselsreglerne lærte du jo ved erhvervelse af dit kørekort.

    Har du ydeligere tvivl om din gebærden i trafikken, kan du sagtens selv finde uddybende svar på nettet.


  • #22   23. jul 2021 #20 - Har du også brug for flere kørelektioner, siden du ikke forstår hvordan man kører bil?

    Kunne det tænkes at man har et perifært syn, så man kan overskue mere end en enkelt ting ad gangen?
    Har du tænkt over at det tager mindre end 0,1 sekund for det menneskelige øje at aflæse et tal på et speedometer?

    Du taler om det her som om der ikke var et eneste menneske som havde opbygget rutine som bilist. smiley


  • #23   23. jul 2021 #18 - Med det samme du kommer med et svar på #17, skal jeg gerne komme med en forklaring på mit ordvalg.

  • #24   23. jul 2021 Til Sajmon: Hvis jeg skal være med på noget dialog, skal dialog-tonen være respektfuld og anstændig, og det er dig der sætter den nedre grænse, så dialog med dig er ikke interessant for mig.


  • #25   23. jul 2021 Du spilder alt for mange bogstaver på at skrive "Jeg har ikke et intelligent svar på dit spørgsmål"...

    Det vidste jeg godt du ikke havde... smiley

    Men hvis dialog med mig, ikke er interessant for dig, lille Jørgen - hvorfor bliver du så ved med at svare? smiley


Kommentér på:
Hastighed app

Annonce