{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Frederik B
Frederik B
Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 18

Batteri- og olielampe lyser ved halv drejning af nøgle {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg er ikke den klogeste med biler og har derfor et lille spørgsmål som sikkert lyder en smule dumt.

Når jeg drejer nøglen halvt, så lyser en del af lamperne i instrumentbrættet som de skal - en del af dem forsvinder hurtigt, dog lyser olielampen og batterilampen. Håndbremsen lampen og "sele" lampen lyser også, hvilket er korrekt nok. De opdateres så snart at jeg slår håndbremsen ned og putter sele på - batteri og olie lampen forbliver dog.

Når jeg tænder bilen helt forsvinder batteri- og olie lampen helt - betyder dette at der ikke er noget galt med den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri- og olielampe lyser ved halv drejning af nøgle
  • #1   26. aug 2021 Ja det er en helt normal opstart.

Du kan tage det ganske roligt ;)'

Lilletip...

Jeg ved ikke om du er typen som jokker spedderen ned, mens du drejer nøglen, men hvis du er, så lad være med det, bare drej til den slår i gang efter nogle få sekunder.

Hvis du gerne vil vide specifikt for din bil, skal du lige nævne hvad det er for en?

• #2   26. aug 2021 Batterilampen lyser da din generator ikke lader, det skyldes motoren står stille som trækker din generator
    Olielampen lyser da du ikke har olietryk, det skyldes din oliepumpe står stille, da motoren trækker din oliepumpe og motoren står stille

• #3   26. aug 2021 Som #2 så smukt forklarer det, så er det helt korrekt at lamperne fortsat lyser, inden motoren er sparket igang.
    Ingen generator - ingen opladning
    Ingen oliepumpe - ingen olietryk

• #4   26. aug 2021 Når du drejer nøglen om til første stop, så lyser alle lamperne for at du skal vide de ikke er defekte, når du så starter skal de gå ud, det er en kontrol af at alt er som det skal være, og hvis en af dem lyser efter starten er der noget galt.

Lærer man ikke det til kørekort idag?

Kommentér på:
Batteri- og olielampe lyser ved halv drejning af nøgle

Annonce