{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Viktor T
Viktor T
Tilmeldt:
9. maj 2019
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5

Alfa 156 kører dårligt {{forumTopicSubject}}

Hey, min alfa Romeo 156 2.0 T.S har nogle forskellige problemer, som jeg tænker kommer fra en dårlig luft/benzin blanding. Her kommer lige lidt uddybende forklaring:

- Bilen vil ikke rigtig tage omdrejninger før den er varm. Når den er kold, kan man holde gassen helt nede og vente 3 sekunder før omdrejningerne stiger, men når man kører har den ingen kræfter og kører ujævnt

- Så snart bilen er varm, så kører den okay, men vil ikke rigtig tage høje omdrejninger ved fuld gas, kun ved mellemgas. Skal man accelerere og trykker speederen helt i bund kan man mærke at den ligesom pludselig stopper ved 4-5.000 omdrejninger og rykker i hele bilen. Slipper man gassen lidt og kun giver halv gas, så kører den uden problemer ved 5.000 omdrejninger

- I stort set alle gear, så kan bilen finde på at give et heftigt ryk hvis man slipper gassen lidt for pludseligt, hvilket er enormt frustrerende at køre med.

Har læst rundt omkring at det sandsynligvis har noget at gøre med luftmassemåler, lambdasonde eller stoppet luft/benzinfilter.

Hvad siger i? Og er det noget man selv kan fikse, hvis man er lidt handy?

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alfa 156 kører dårligt
  • #1   30. aug 2021 kunne os være stoppet katalysator. Kan den tage omdrejninger i frigear?

  • #2   30. aug 2021 Luftmasse måler og luft filter er 100% muligt som gør det selv.
    De to andre er lidt mere lala. Lambda sensorer har det med at sidde fast som en i helvede (pga rust). biltema har en særlig tang som jeg vil anbefale, men du skal oftest til den nede fra, så bilen skal på støtter eller lift.
    Benzin filter er også lidt noget ged, igen skal helst løftes, og så er der dne kedelige detalje at benzin dampe brænder ret godt. Er du på at gøre det selv, så hav en relativt flad beholder der kan tage benzin, evt en benzinslange klemmetang.

    Anders kan meget vel være inde på noget, det har været nævnt ved andre lignende problemer, men jeg tror også at det bør kunne udlæses hvis den er ked af det.


  • Viktor T
    Viktor T Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5
    #3   30. aug 2021 Tak for svar! Så starter jeg med at udskifte de ting, der nemt kan fikses derhjemme.

    #1 Når motoren er varm, så tager den omdrejninger fint i tomgang. Når den er kold og man træder på speederen, så går den først ned i omdrejninger og så går der 3 sek, så går den op igen. Dog meget ujævnt og utilregneligt.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.890
    #4   30. aug 2021 Hvad med at gøre det som man ALTID gør som det første?? Og sætte en tester på og udlæse fejl....Du kan skifte dele i blinde i en uendelighed....

  • #5   31. aug 2021 Hvordan ser tændrørene ud ?

  • Kim P
    Kim P Online Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 671
    #6   31. aug 2021 Som Kompressor Knud skriver, få udlæst fejlkoder og set live data.
    Du ender bare med, at poste flere penge i bilen end bilen har kostet, hvis du bare skifter dele i blinde.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.890
    #8   31. aug 2021 #7 Så kan han da ligeså godt importere en ny fra tyskland smiley

  • Viktor T
    Viktor T Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5
    #9   31. aug 2021 Jeg har investeret i en OBD-tester nu. Så må vi se hvad den siger :))

  • #10   1. sep 2021 Fra Wish?

  • Viktor T
    Viktor T Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5
    #11   3. sep 2021 Jeg har nu prøvet at købe to forskellige slags obd-testere, men ingen af dem virker tilsyneladende på min 156'er fra år 2000

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.890
    #12   3. sep 2021 Nej, de billige virker ikke på fiat og alfa....Du skal på værksted og have en professionel tester på

  • #13   4. sep 2021 Obd og obd2 er lidt noget ged på gamle biler. Kæmpede lidt med det på min 520 fra 2000.
    Prøv at se om ikke der er et alfa forum eller Facebook gruppe. De kan pege på en god eller måske arrangere at du kan låne den.


  • #14   5. sep 2021 Du skal ha fat på dette. https://www.multiecuscan.net/ og elm 327 obd stik.


Kommentér på:
Alfa 156 kører dårligt

Annonce