7.071 visninger
|
Oprettet:
Tyske eksportplader ?! {{forumTopicSubject}}
Jeg skal hente bil i Tyskland og fik at vide at jeg bare skulle hente tyske eksportplader. Men ifølge denne side er det ikke sådan lige. https://www.strassenverkehrsamt.de/artikel/ausfuhrkennzeichen
Det ser ud som om at man faktisk køber og sælger sammen skal gå på deres motorkontor for at få pladerne ? Der skal både bruge mit ID samt køretøjet reg og synsattest.
Jeg troede at man bare kunne give dem stelnummer og ID og så var man kørende ?
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Her er skitseret flere muligheder, nemmest hvis sælger er behjælpelig.
okt 2003
Følger: 2 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 236 Svar: 703
Der står jo bare:
"Prøvepladerne kan du købe på et tysk motorkontor, også kaldet KFZ-zulassungsstelle. Du skal medbringe de originale dokumenter på køretøjet, dit kørekort/pas, gyldig TÜV (syn), samt de tyske nummerplader, hvis køretøjet ikke er afmeldt i Tyskland.
For at finde nærmeste motorkontor, kan du bruge denne hjemmeside: www.strassenverkehrsamt.de"
Jeg kan ikke se, hvordan dette skulle kunne lade sig gøre. Det er jo ikke min bil, og det er kun sælger der har bilens dokumenter.
Så skulle jeg købe bilen, hvor han har sørget for at afmelde den. Derefter skal jeg taget noget offentligt transport til et tysk motorkontor med alle dokumenterne og så tage toget tilbage til sælger igen. - Jeg kan jo ikke køre i en bil uden nummerplader.
Ellers skal man tage sammen op på motorkontoret og afmelde køretøjet og i samme omgang få eksportplader.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
plader. Også fint beskrevet i artiklen der.
Den metode har jeg selv været med til.
På med noget Hansi og bare hjemover.
okt 2003
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
Det besværlige her er at det skal være i åbningstiden, og der kan også være en tidsgrænse på hvor sent på dagen man kan møde op, hvis plader skal udleveres samme dag fordi de fysisk skal trykkes. Selve nummerpladerne er ikke dyre, det er forsikringen der koster. Mener jeg gav ca. 120-150 Euro i alt.
Langt det letteste er hvis du kan få den tyske sælger til enten at arrangere det for dig eller assistere dig med processen når du afhenter bilen. Om sælger kan arrangere på forhånd uden at have både personlige oplysninger og en underskrift fra dig, er jeg dog usikker på. Ved sidstnævnte mulighed er det nødvendigt at tage højde for åbningstiderne på det tyske motorkontor, det kan være upraktisk hvis man regner med at køre fra Danmark samme dag som bilen skal handles.
okt 2003
Shit jeg er glad for vores danske system.
Tyske eksportplader ?!