{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.402 visninger | Oprettet:

Ekstra fjernlys {{forumTopicSubject}}

Søger noget ekstra LED langlys.
Bilen kører med full led lygter, så det skal sidde bag gitter i kofanger.
Maks (25X10 cm), 2 stk af denne størrelse, da der sidder en afstandsradar i midten smiley
Det skal være spot beam da jeg har rigeligt lys det første stykke af vejen - hvad kan i anbefale?
Pris er ikke så vigtig.
Billede af bilen for opmærksomhed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstra fjernlys
  • #1   8. okt 2021 Lazer Lamps laver nogle rigtig gode LED lamper.
    Jeg har selv lige fået monteret et par Lazer Triple-R 850 Elite samt en Lazer Linear 18 Elite på min Ford Ranger og de giver et kanon godt lys.

    Hvis du kun vil have spot og med den størrelse du skriver så er et sæt Triple-R 750 nok det bedste valg.
    Du skal dog være opmærksom på at referencetallet på dem er 35, så hvis referencetallet for dine eksisterende forlygter er over 15 (hvilket de højst sandsynligt er) så skal de originale fjernlys deaktiveres for at det er lovligt.

    Alternativt kan du vælge Triple-R 750 i Elite udgaven.
    Denne er ikke udelukkende spot, men har også en god lysfordeling ud til siderne.
    Fordelen er derudover at reference tallet kun er 12,5, så det er ikke et problem at køre med både dem og de originale fjernlys på samme tid.
    Det at referencetallet er lavere betyder så også at den giver mindre lys, men det er altså med mindre man bruger den E-Boost funktion som er i Elite lygten, så giver den meget mere lys... En mindre teknisk detalje er så at man ikke må bruge E-Boost funktionen på offentlig vej smiley

    Men med et sæt Lazer Triple-R 750 Elite kan man lave en løsning som kan køre igennem en synshal (med E-Boost slået fra) og alligevel give et kanon godt lys (med E-Boost slået til).
    Jeg skal indrømme at jeg ikke selv har prøvet at slå E-Boost fra på mine Triple-R 850 Elite endnu, så ved ikke engang hvordan lyset er uden E-Boost.

    Du kan se mere om deres produkter på www.lazerlamps.com hvor de også kan købes, men da firmaet er i UK kommer der måske også told på, men du kan også finde produktet hos flere forskellige danske forhandlere.


  • #2   8. okt 2021 @Morten J
    Mange tak for et uddybende svar smiley
    Har faktisk kigget på netop den model! Synes ret godt om dem.
    At referencetallet overstiger de maksimale 100 går jeg ikke så meget op i smiley
    Hvor i al verden kan jeg aflæse referencetal på bilens originale lygter? Synes ikke der står noget og google var ikke til megen hjælp .-)

    Har kigget på lygten igen, der står 20 og 17,5 på lygten.. Hvordan skal det forstås ? smiley


  • #3   8. okt 2021 Det kommer lidt an på hvordan tallene står i forhold til hinanden.
    Her et eksempel fra min Ranger hvor reference tallet i den røde cirkel er 27,5.
    Det andet tal i den grønne cirkel fortæller i hvilket land godkendelsen af lygten er foretaget hvor 13 er Luxembourg.


    profilbillede
  • #4   8. okt 2021 Her er et billede smiley ved siden af E1 godkendelsen står der både 20 og 17,5. Netop af denne grund er jeg lidt forvirret smiley

    profilbillede
  • #5   9. okt 2021 Jeg mener at de to referencetal betyder at lygtehuset kan bruges i én af to konfigurationer hvor fjernlyset har enten et reference tal på 20 eller 17,5.
    På den måde skal fabrikanten kun fremstille én type ydre lygtehus og kan så montere to forskellige typer indmad i den.
    I disse tilfælde skal der være markeret på selve lygte enheden hvilken der er tale om.
    Hvis du kigger på den lille hvide label som sidder på selve lygteenheden nede i motorrummet kan du også se at der står et referencetal på 20, så det er det tal som gælder for dine lygter.


  • #6   9. okt 2021 @Morten J
    Okay, mange tak! Så ender det samlede referencetal med to Triple-R 750 på 110. Det er ikke meget over det lovlige på 100 smiley men igen det går jeg ikke så meget op i, så må de bare af til syn smiley


Kommentér på:
Ekstra fjernlys

Annonce