{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes E220D W213 - Erfaringer
  • #1   27. okt 2021 altså for det første skulle du nok kigge på en E 300 de, og det står for diesel electric,på BilBasen skal du markere diesel electric som brændstof valg,og for det andet koster de ikke meget i årlig vægtafgift,og så er de næsten nye, så får du også alt AMG udstyr med,og du behøver jo ikke at lade den op,prøv lige og kig og sammenlign med den du kigger efter,og så får du selvfølgelig billige Bank lån ca. 500,- billiger i måneden, end hvis du skulle låne til en ren diesel,,,,tjek lige det ud

  • #2   27. okt 2021 Jeg vil anbefale at få fat i en med widescreen dashboard(2 x 12,3” skærme) standard analog ligner noget som er lavet som en “after thought” men det er selvfølgelig ikke alle der kan lide digitale instrumenter.

    Burmester lyder godt, så det vil jeg også anbefale, men jeg har ikke hørt hvordan standard anlægget lyder.

    Sørg for at software versionen er opdateret(søg på nettet hvad den nyeste er) jeg fik min opdateret hos JTC i Greve i 2020 til version 05.80.00.00 det vil unægteligt koste penge, så hvis du kan, få det opdateret af sælgeren i forbindelse med købet:-)

    Undersøg på nummerpladenet eller lign hvad den koster i ejerafgift. Den samme bil, med samme motor går lidt op og ned mht hvad den er angivet til. Min er angivet til 25,6 men nyere modeller er angivet til 23 km/l hvilket giver en højere afgift.

    Mvh Jake


  • #3   28. okt 2021 Danny J: Så ryger vi en en helt anden prispleje, og det er jeg ikke interesseret i smiley


  • #4   28. okt 2021 Jake: Det er bestemt et krav, at den skal have widescreen dashboard - Kabinen bliver MEGET pænere.

    Jeg har også godt nok lagt mærke til at ejerudgiften kan varierer selvom det er samme motor/HK.

    Som du selv nævner er den opgivet til 25 km/L, hvilket selvsagt ikke er realistisk. Hvad kører den i praksis? smiley


  • #5   28. okt 2021 Med mig og konen bag rattet, så kører den 14-14,5 i gennemsnit hvor der skal tages højde for forskellig diameter på vinter/sommerhjul. Men vi kører den heller ikke som en dieselbil skal køres, da vi ikke har det behov. Jeg vil mene at den kan køre 18 km/l hvis den bruges som den skal.

    Men jeg klager ikke, kommer fra en bil der gik 6 km/l(benzin)

    Du kan evt tage et smut forbi mit galleri til inspiration:-)


  • #6   28. okt 2021 Min nuværende Audi kører 16-17 km/l, så tænker at det vil komme til at ligge på nogenlunde samme niveau. Jeg kan dog se på nedenstående link, at der er en del som har fået den til at kører over over 20 km/l.

    https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/28-Mercedes-Benz/262-E-Klasse.html?exactmodel=e+220d&powerunit=2

    Har været inde og tjekke din ud, og lagt mærke til 2 ting:
    - Er din bil sænket? Synes nemlig at dem jeg har været ude og kigge på ser ret høje ud ift. din. Sænker altid mine biler moderat - 3 - 3,5 cm.
    - Du har digital speedometer. Det er virkelig ikke mange som har det i den årgang - ved du hvor meget det koster at eftermonterer?


  • #7   28. okt 2021 Jeg ved ikke hvad det koster, men det er nok ikke billigt - tror ikke det kan gøres for under 20.000 for skærm og kodning

    Prøv at kontakt JTC i Greve, jeg ved de tilbyder det men angiver ingen pris på deres hjemmeside.

    Jeg mener også at bilen skal have Comand NTG 5.5 for at kunne få eftermonteret widescreen.

    Jeg ved ikke om den er sænket, men den står rimeligt godt og har i min optik ihverftald ikke brug for at komme længere ned:-)


  • #8   28. okt 2021 Hvis det ender med denne model, så køber jeg den med widescreen - det et must. Digitale speedometer hører mere under 'Nice to have'.

    Jeg er næsten sikker på, at din er sænket - Enten det eller har du også har du nogle meget trætte fjedre smiley


  • #9   28. okt 2021 Det kan være, jeg hører JTC på fredag hvor jeg alligevel skal til service, så kan jeg give en melding mht om hvorvidt den er sænket.

  • #10   28. okt 2021 okay ,men hvis det ikke absolut skal være en E klasse, kunne du jo også kigge på C klassen diesel electric, eller e, e det er benzin motor med el motor,det er bare vigtig,at du kigger dig godt for,fordi de vil virkelig ikke have diesel biler i DK ,i fremtiden, just saying

  • #11   28. okt 2021 Jake: Ja, det må du meget gerne - tak smiley

  • #12   28. okt 2021 Danny J: C-klassen er for lille til min smag.

    Med de brændstofpriser der er for tiden ville det helt sikkertvære mest rentabelt med en elbil. Har overvejet en Tesla S, men i og med jeg bor i en lejlighed er det ikke lige til.


  • #13   28. okt 2021 nu var det ikke ren EL jeg mente,det er slet ikke færdig udviklet endnu,og slet ikke til mennesker, der bor i lejligheder,,,,men Hybrid, en bil med en lille el motor plus en diesel eller en benzin motor,de har fået helt vilde afgiftslempelser,og de er selvfølgelig fuldt udstyrede,med sort himmel og det hele,hvis jeg stod med valget, blev det helt sikkert BMW 330e M-sport, 1500 kg på krogen, eller 530e M-sport, begge 2 med 2,0 motor og 292 HK og 4 cylindre,eller en BMW 545e 6 cylindret 397 HK, til en grøn ejerafgift under 1000,- om året, og du mærker ikke skiftet fra el motor til benzin motor, eller omvendt,,,,det har Mercedes ikke fundet ud af endnu

  • #14   29. okt 2021 #11 den var ikke sænket, originale mercedes fjedre som stadig har det godt smiley


  • #15   2. nov 2021 Tak for tilbagemelding. Medmindre dine billeder snyder, så ser den meget lavere ud end tilsvarende på bilbasen, som ikke er sænket smiley

    Pyt med det - der kan altid komme et par sænkringsfjedre på smiley


Kommentér på:
Mercedes E220D W213 - Erfaringer

Annonce