{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.621 visninger | Oprettet:

El køretøjer og lade-muligheder. {{forumTopicSubject}}

Så lige at i Kina har de nu 300 mio el-scootere, som er flere end resten af verden til sammen ! Det er jo kun godt da de har mindre SMOG så.

Men hvad men herhjemme?

Det står naturligvis en "frit for" hvis man bor i parcelhus, men nu bor jeg i en boligblok.

Jeg vil gerne en på el i form af en Elscooter.

Spørgsmålet er hvordan jeg skal "tanke den" om det så skal være med et 20 meter kabel ud fra min lejlighed ned af fra altanen? Det tror jeg ikke hverken min udlejer eller underboer vil blive glade for. af flere årsager smiley

Men kan jeg lige frem forlange at udlejer sætter hvis ikke en decideret Clever eller lign laderstader op, så i al fald 220V kabel "mormor-oplader op", også til elcykler også videre ?

Eller er det udelukkende en intern drøftelse i bestyrelsen (som kun tænker på penge naturligvis).

Der er bare mange i min bebyggelse som lige nu enten kører i fossildrevne biler (benzin) eller Diesel, eller tager taxa simeplthen, når vi kunne bruge elbiler og elcykler, blot vi havde en lade-mulighed?

Alternativt kender nogen til en Elscooter, hvor man nemt kan afmontere batteriet, og så tage med op i sin lejlighed og oplade natten over?

Snakkede lige med en forhandler som sagde det findes ikke, du SKAL have adgang til strøm på "ground-niveau".

Ja det er jo ikke lige så let at stjæle en scooter op på fx 2. sal, så enten skal vi have strøm på jorden, eller batterier der er nemme at tage med op og lade ?

Der kan hurtigt blive en smisig nabo tænker jeg som simpelthen klipper kablet over hvis jeg har det hængende fra 2. sal smiley

Selvom det kun er gjort i den grønneste mening !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  El køretøjer og lade-muligheder.
Kommentér på:
El køretøjer og lade-muligheder.

Annonce