3.532 visninger
|
Oprettet:
hvordan er benzin priserne i norge og sverige? {{forumTopicSubject}}
halløj alle
skal en tur til norge og sverige, men jeg undrede mig hvordan benzin priserne er deroppe i forhold til Danmark?
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Kan dog kun finde for dem med kunde kort, men mener ikke at de får særlig meget rabat, så prisen er deromkring, men tank hjemme fra
jan 2021
Følger: 12 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 437
dec 2007
Følger: 73 Følgere: 129 Biler: 5 Annoncer: 1 Emner: 234 Svar: 1.413
https://www.nrk.no/trondelag/svensker-kjorer-over-grensa-til-meraker-i-trondelag-for-a-fylle-billigere-drivstoff-1.15709447
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 708
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
http://www.fragtborsen24.dk/brandstofpriser.php
https://dk.gas-globe.com/international.phtml?kontinent=EU
Det er naturligvis ganske godt og tanke hjemmefra, men hvis du skal køre et stykke op i Norge og over Sverige på hjemturen eller omvendt så skal du jo tanke før eller siden
Man kan på en tur igennem flere lande godt spekulere i, om det er billigere at tanke på den ene eller anden side af en grænse, men man skal ikke køre meget omvej før besparelsen på brændstof er ædt op af prisen på de ekstra km
Hvis man spekulere i prisen på brændstof før en ferie, så skal man overveje at blive hjemme
Nu kan en lastbil vel også køre lidt længere på en tank end en almindelig personbil
En tur uden at tanke i de to lande, så skal man vel sejle til Kristiansand, køre til Oslo og ned til Gøteborg for at være sikker på at have nok brændstof til hele turen i en personbil
dec 2007
Følger: 73 Følgere: 129 Biler: 5 Annoncer: 1 Emner: 234 Svar: 1.413
men op ad 10% stigning, kan forbruget godt gå ned på 0.3 km/ ltr??.
naturligvis forbruger en bil ikke helt så meget (vil jeg da ikke håbe), men lidt kr her og der er jo også penge??
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Naturligvis har du ret i at en besparelse på 10-30 øre pr liter naturligvis er værd at tage med på vejen
desværre er det bare sjældent der er så stor forskel på to tankstationer der har en fysisk placering tæt ved hinanden. Det vil ofte betyde man skal ud og køre efter en billigere pris, og derfor ædes besparelsen hurtigt op af omkostningerne til den ekstra kørsel
sparer man 25 øre pr liter, så vil man i de fleste tilfælde spare 10-15 kr på en almindelig tankfuld i sin personbil.
Hvis man regner med det koster 2 kr pr km at køre i sin bil, så kan man altså køre 5-7,5 km ekstra, før ens omvej bliver dyrere end det man har sparet på en tankfuld
Man kan naturligvis hvis man har en halv tank tilbage før man kører over en landegrænse overveje om det kan svare sig at lave en mindre tankning, men igen går der ekstra tid med dette kombineret med at der måske ved brug af kort i udlandet og lignende er nogle gebyrer man skal trække fra besparelsen
men har man en 800L tank og prisforskellen fra land til land er 30-50 øre så er det jo klart noget man tænker over.
men er jeg på ferie, så gider jeg godt nok ikke spekulere ret meget over om en tankfuld koster 50 kr mere eller mindre, men bare vælge den tankstation der er på vejen
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
Det koster det den koster og nyd ferien
sep 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
Blyfri 98 18.89 Skr
Blyfri 95 18.49 Skr
Diesel 19.17 skr
hvordan er benzin priserne i norge og sverige?