{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.904 visninger | Oprettet:

Hjælp til matte forlygter {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har købt en Passat fra 2006 med virkelig matte forlygter , jeg købte idag et rense/slibe sæt fra turtle hos t Hansen i håb om de ville blive blanke igen, men det hjalp ik en skid ???????, autosol er også prøvet , nogen der har råd hvad jeg kan bruge som kan hjælpe ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til matte forlygter
  • #1   26. nov 2021 vådslibe dem med
    korn 800
    så 1000 og afslut med 2000.

derefter poleremdu dem som du gør en autolak.
    alle produkter vi bruger, er til alm autolak.

så bliver de fine og blanke igen.

vel og mærket, glasset(som er plastik) ikke er ødelagt dyber end overfladen.

det er sådan vi gør på arbejde, og virke fint de fleste gange.
    dog er glad nogen gange så medtaget, de ikke kan slibes/poleres

• #2   26. nov 2021 Find et par billige feks hos AutoDoc eller et par brugte hos en hugger der kan holde bilens tid ud .... Der er i min verden aaaaallllt for meget arbejde i at pudse, og slibe især når man er usikker på slutresultatet .

• #3   26. nov 2021 Autosol kan ikke bruges på andet end råt metal.
    Her er en god beskrivelse af processen der skal til:
    https://shop.bilvask.nu/guides/polering-af-forlygter
    Man fikser det ikke lige med Turtle’s morfar kits desværre.

• #5   26. nov 2021 Hvad er leverings tiden hos autodok

• Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
    #6   26. nov 2021 1-2 uger

• #7   26. nov 2021 Har poleret lygter for et par familie medlemmer, de ser nu stadig fine ud efter flere halve år.
    Men har man ikke grejet, så er det ikke en billig investering. Man kan eventuelt høre ens lokale bilpleje center hvad de skal have for opgaven.
    Har ingen ide om hvad nye lygter koster.

• #8   26. nov 2021 Til dette matte lygter syndrom har jeg i årevis kun brugt slipol.. har prøvet de fancy kit man kan købe og det dur bare slet ikke..
    Men tag nu et ekstra godt kig på lygten, hvis det ser ud som om at lygten er "grynet" inde i plasten så kan du pudse længe uden at det hjælper.. og så er det ny lygte der skal til...

• #9   26. nov 2021 tror jeg har et sæt forlygter til en 3c b6 liggende i holbæk, ikke xenon lygter men med de almindelige DE linser hvis det er smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #10   27. nov 2021 Alt efter hvor slemme lygterne er, så skal der mere til end bare en omgang pasta.
    Har reddet flere som har været virkelig slemme, men det har krævet at den org coating er slebet af, så det har været ren plastik man arbejde med, og derefter givet en omgang ny lak/coating.
    Prøv at smid et billede op, så tror jeg lettere at folk ville kunne sige hvor meget du skal igang med for at få det pænt.

Ps. De lygter som ofte bliver grimme igen, er de samme lygter som bare er pudset pæne, men ikke har fået noget beskyttende lag ovenpå, som ville kunne holde til slidtagen og UV som normalt kørsel giver smiley

• #11   27. nov 2021 Hvis de er med DE linser så det sikkert parabolen bagved der er blevet dårlig. Så der skal en ny DE enhed i. Eller nye lygter. Dette ses hos mange biler fra 00-10.

• #12   27. nov 2021 #11 helt rigtig

men nu få man ikke oplyst hvilket lygte type det er.

tit man skal gætte sig til resten

Kommentér på:
Hjælp til matte forlygter

Annonce