{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Ny billig bil til studerende/udeboende {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Ja, som må jeg igen høre jer til råds.

Da jeg muligvis snart skal til at flytte ud, og hertil også måske starte på studie, så søger jeg nu en billig bil.

Mine kriterier er følgende:
Må maks koste 25.000 kr
Kører minimum 18 km/l
Maks 2000 kr i afgift årligt

Med disse kriterier i baghovedet så er det naturligvis åbenlyst at man ikke kan finde en kæmpe limosine.

Dog ville jeg høre jer om, hvilken bil i disse kriterier som "størst"? Her tænker jeg på benplads og bare generelt kabineplads. Jeg spørg fordi jeg selv er ca 1.96 høj, så det kunne være rart at finde en bil som jeg faktisk ville kunne være i;)

Håber at høre fra jer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny billig bil til studerende/udeboende
  • #1   30. nov 2021 De kriterier kan du bare sortere på, på bilbasen...?

    Prøv det, og fortæl hvad du finder.


  • #2   1. dec 2021 Er det indskuddet der maks må koste 25000, for du finder ikke nogen biler der kører 18km/l til 25.000 smiley

  • #3   1. dec 2021 Man kan sikkert finde en oldgammel VW Lupo 3L , officielt skulle den gå 33 km/l og ejerne af dem mener stadig at de er guld værd efter 20 år og 400-500.000 km . I virkeligheden er de biler nu så gamle at de fleste burde koste det samme som skrotværdien på en dieselbil.

    Det indlysende valg ville være at kikke på en Toyota Aygo, Citroen C1 eller Peugeot 107 . Dog tror jeg at du vil blive ked af det i "længden" især hvis man som du er næsten 2 meter .

    Derfor vil mit råd være at gå en klasse op og kikke på Toyota Yaris, Skoda Fabia, VW polo eller Ford Fiesta . Ingen af dem kører 18 km/l - nok nærmere 14 km/l og alle har deres mærketypiske fejl .

    Husk også at en bil til 25.000 uungåeligt er en gammel bil og uanset om du selv kan skrue og vedligeholde en bil så kommer det at koste "noget" at vedligeholde sådan en ældre bil for der vil være ting der er slidt og nu, eller senere vil kræve udskiftning . Derfor skal der også være penge til service og vedligeholdelse i dit budget .

    Herld og lykke i din søgning , og lad os høre hvad dit valg bliver ?


  • #4   1. dec 2021 https://www.dba.dk/renault-clio-ii-12-8v-family/id-1084168189/
    Køre vel 14-16km/l alt afhængig af vejr og kørestil, holder sig pænt inden for dit budget
    Men det er ingen raket smiley

    https://www.dba.dk/fiat-panda-12-sole-benzin/id-1085599849/
    Lyder heller ikke dum

    Om de funger til en person på 2m ?? her er der nok mest plads i Panda


  • #5   1. dec 2021 Køb en Cykel. Med 25K, 18 km/l og maks afgift på 2000… så er der kun knallert, el-cykel og cykel at vælge imellem. Husk også at der er forsikring og vedligehold.

    Med en gammel bil til 25K så skal du indregne 5-15K i vedligehold om året.


  • #6   1. dec 2021 #4
    Jeg har haft sådan en Clio i 12 år , og den er bestemt ikke nogen racer men er rimelig komfortabel og pænt udstyret ( årgangen taget i betragtning ) .

    Ja de er blevet gamle, men i de 12 år jeg havde min svigtede den mig ikke uventet en eneste gang .

    Jeg ville dog helt klart finde en 4 dørs for adgangen til bagsædet i sådan en tredørs er dæleme ikke nemt .

    Der er ikke mere plads i en Panda, men du sidder højere og jeg tror ikke man sidder skide godt i sådan en italiener når man er 2 meter høj, men det skal da prøves .


  • #7   1. dec 2021 #5 man kan sagtens finde en fin bil til under 25tkr men 18km/l i gennemsnit det bliver nok svært med mindre man vælger Diesel for hvilke benzin bil kan det ?
    Men fra 14-16km/l bør ikke være et problem hvis ellers man køre økonomisk.
    Alle biler kræver vedligehold uanset hvad.

    #6 Min ene knægt har en Panda og jeg syntes faktisk den er ret behagelig at køre i, jeg er så kun 185 så om 11cm ødelægger det hele er jo så det smiley
    Pandaens svaghed er deres elektriske servostyring .. så er man til Panda så vær sikker på det er i orden ellers koster det ca.3000kr + udskiftning
    Begge biler er overkommelig i reservedele.


  • #8   1. dec 2021 Det er vel bare at finde en brugt C1/Aygo/107

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #9   1. dec 2021 Jeg har en fiat panda fra 2004, den koster knap 1000kr halvårlig i ejerafgift. Den er opgivet til 17,9 km/l, men i den virkelige verden kører den lidt mindre. Den er forholdsvis billig i reservedelspriser, og da det jo er en næsten 20 år gammel bil er der løbende noget der skal laves. Og kan man ikke selv skrue, ja så skal man jo regne værkstedets timeløn med i rep. Du skal også huske at du skal have en forsikring på den, den koster helt sikkert mere end de 2000kr i ejerafgift om året. Så måske det i realiteten ville være bedre for dig med en ny bil.

  • #10   1. dec 2021 Jeg aner nærmest ikke hvad en studerende får udbetalt pr. måned i 2021 .

    Jeg ville dog sætte mig ned og lave et budget på hvad bilen kommer til at koste mig :

    Ejerafgift
    forsikring
    Brændstof
    service og reparationer
    Evt afdrag


    Find derefter ud af om der er flere penge tilbage .


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #11   1. dec 2021 Jeg vil anbefale at du køber en ny mikrobil. Det du sparer i reparation kan du bruge til noget af afdrag og så er der ofte en god besparelse ved at få forsikring igennem forhandler.
    Det gjorde min datter. Hun lagde 20000 i udbetaling og fik forsikring til 7500 kr samt ejerafgift på 2x540 om året,samt en månedlig afdrag på 1100 kr.
    Alternativet var at købe en gammel slæde hvor hun skulle give 14000 for ansvar samt 2x1340 i ejerafgift. Dertil vil komme reparation og service.samt bedre brændstoføkonomi.


  • #12   1. dec 2021 #11 gode besparelse på forsikring smiley min søn giver 5400kr om året for en Panda og det din nye mikro bil taber i værdi kan sagtens betale vedligehold så der er intet sparet på en vælge en ny bil, slet ikke.


  • #13   1. dec 2021 Aygo mk 1.
    Billig omdele. Billig at eje og ganske pålideligt.


  • #14   1. dec 2021 Der er en del bilforhandlere der lokker med at man kan købe en microbil uden udbetaling og til 1500 -2000 kroner over 72-96 måneder og jeg kan kun sige en ting :

    LAD DIG IKKE LOKKE !!!!!!!

    Du bliver bilmæssigt insolvent i rigtigt mange år .

    Renterne er vanvittigt høje og der er stiftelsesomkostninger der lægges oven i prisen

    Bilen taber, selvom det er en microbil, 25-30.000 kroner efter den første kilometer, så når du kører ud over kantstenen er du mindst 40.000 kr bagud i forhold til værdien af bilen på grund af div stiftelses omkostninger på lånet , og det tager rigtigt , så rigtigt lang tid at indhente .

    Var jeg studerende så valgte jeg en gammel Toyota Yaris 1,3, til 25.000, kontant , for der findes næppe en mere driftsikker bil, men smag og behag er forskellig .


Kommentér på:
Ny billig bil til studerende/udeboende

Annonce