Danmarks bedste autoværksteder {{forumTopicSubject}}
Hej,
For at sige det lige ud: Jeg har været skuffet til ekstremt skuffet i 80-90% af de gange jeg har sendt bilen på værksted for at få lavet noget.
Jeg ser det samme billede hos venner, familie, kolleger osv når de har fået lavet noget. De er også skuffede og ekstremt frustrerede over behandlingen, kvaliteten, tidsplanen osv. Gælder både mærkeværksteder og frie værksteder. Jeg kunne skrive flere A4 sider - men gider ikke :-).
Af den grund forsøger jeg at lave så meget selv som overhovedet muligt (det er der vel mange der gør herinde) - så véd jeg at tingene passer og jeg har fuld kontrol over processen. Men der er altid visse ting man ikke kan lave selv - nævner i flæng lakere en hel bil fx. eller noget avanceret fejlsøgning. Og jeg véd at på et tidspunkt GIDER man ikke lave alt selv mere og så SKAL den på værksted hver gang.
Men i skrivende stund véd jeg ikke hvor jeg skal sende den på værksted - et værksted hvor jeg føler mig tryg, i gode hænder, hvor kvaliteten er i top, tidsplan altid bliver overholdt, hvor forventningen er afstemt og hvor man ikke bliver tørret af med "Det er hvad man kan forvente nu om dage". Jeg vil hellere sende den på værksted 200 km væk og betale det dobbelte eller 3-dobbelte hvis jeg VED at tingene er 100 pct i orden i stedet for at vælge det værksted som er tættest ved.
Derfor:
Jeg har brug for at finde ud af hvor Danmarks værksteds-troldmænd holder til. Dem, som arbejder samvittighedsfuldt og med stor faglig stolthed og hvor ting ikke bliver kastet sammen med en møggreb fordi man har travlt. Dem som har 3-4 metoder på hånden til at få en fastsiddende bolt ud uden først at knække hovedet af den og bore hele #¤%& ud. Dem som stopper op inden det hele går galt. Dem som godt kan skære en udstødning fri med en vinkelsliber UDEN at ramme karosseriet .... for ... det ser kunden jo alligevel ikke. Dem som godt vil smøre kobberfedt på stagbolte til udstødningsmanifold selvom det tager længere tid. Er ligeglad med hvad det koster, bare det er TOP hele vejen igennem.
Problem: Jeg ved godt at hvis man skal tjene penge i dagens Danmark så SKAL man ofte springe over hvor gærdet er lavest og "sjuske" lidt ellers bliver man aldrig færdig.
Personligt er jeg mest interesseret i en Toyota guru/troldmand. Men alt (alle bilmærker) er velkomment så vi alle kan lære. Nogle med tips og navne? Hvis man ikke vil skrive her, så bare en PM
Godt nytår:-)
L
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.635
https://www.facebook.com/Gejls-auto-Salg-service-og-reparation-v-Kasper-Gejl-945089675686485/
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 501 Emner: 208 Svar: 1.051
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.247
mar 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 68
Hvis det interesserer dig, så har de ligget top 10 hos autobutler i år 2019 og 2020 samt nogle af de tidligere år, hvilket er ud fra kundernes bedømmelser (de har også 5 stjerner på hhv. google og facebook). Det kommer slet ikke bag på mig, at de ligger så godt.
Jeg tør godt at lægge hovedet på blokken på, at du ikke bliver skuffet.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 612 Annoncer: 1 Emner: 568 Svar: 15.588
Jeg mener at det er bedst at have en som kun laver det mærke du har, de ved ALT om dit mærke, glem de der store forkromede bilhuse eller dem der fører sig frem som ekslusive shops, der kun laver biler for folk som tjener kassen.
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 110 Biler: 3 Svar: 1.023
Som mekaniker er det tit svært at hold kvalitet oppe hvis man har en værkfører i nakken. Der er bestemt os de kunder tro en mekaniker kan lave stor rep på ingen tid.
jeg arbejder selv på et mærk værksted nu
sep 2003
Følger: 11 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 212
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 888
Min erfaring siger dog at der ikke findes et "bedste værksted"... desværre.
Der findes sikkert et bedste værksted til at lave alm. service, et andet værksted er bedst når det kommer til pladearbejde et tredje når det gælder rep. af motor og så videre. Og hvis du så endda har en bare lidt special opgave (eller bil), så er det lidt som at finde en nål i en høstak.
Lige nu søger jeg et værksted til at udbedre en fejl på styringen af taget på min Opel Cabriolet (2006, Astra Twin Top). Har prøvet det "lokale" Opel værksted, men det var ikke imponerende.
Har selv været ved at se lidt på det og trods en skadet hjerne grundet en blodprop, så er jeg med simple midler kommet længere i fejlsøgningen end Opel kunne.
Så hvis nogen her kender en "guru" indenfor cabriolet'er (Opel) og styring/justering af mekanismerne til dette - så send gerne en PM eller skriv her.
PS. Undskyld til Lucas J for at stjæle dit tråd en lille smule
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
Han er en af de special uddannede system teknikkere i Danmark og har været Danmarks bedste diesel mekk.
nov 2009
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
Tvivler også meget på at KUN diagnose koster 1500 Kr.
Du har nok fået udført mere end diagnose
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
jeg er heldigvis selv mekaniker så har ikke det problem
nov 2009
Nej, han gav mig en fast pris på diagnose, kr 1.500 ex moms.
2 forskellige testere på.
Jeg fik så ikke lavet noget, Quattro 2.5 TDI, den er jo alt for dyr i afgift nu, over 1.000 pr måned og kan ikke køre en dag over 10 km/l, så den døde, holder ude på marken nu.
Danmarks bedste autoværksteder