{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Danmarks bedste autoværksteder? {{forumTopicSubject}}

Hej,

En hypotetisk tanke eller forretningside:

Problem: Alt for mange bilejere har problemer med værksteder som fx fusker eller ikke er ærlige + plus en en del andre problemer. De fleste kunder googler bare autoværksted og tager det første og bedste som står øverst i nærområdet.

Resultat: Kunder er frustrerede og bruger for mange penge på noget som fx aldrig bliver fixet korrekt.

Løsning: En iværksætter finder frem til de gode værksteder (ikke baseret på trustpilot og stjerner hos autobutler) fx ved personligt fremmøde eller dialog med eksisterende kunder eller gennem et netværk som fx her hos Bilgalleri. Over tid får iværksætteren opbygget et kartotek over pålidelige, dygtige værksteder som udfører et hæderligt arbejde uden at snyde kunden.

Spørgsmål: Har sådan et insider-kartotek værdi? Ville der være kunder som ville betale et beløb for at få at vide hvilket værksted de skal bringe deres bil hen til? Jeg er selvf med på at når kunden har betalt xxx kr for at få en adresse, så kan han videregive dette til alle hans venner osv - så setuppet er ikke optimalt.

Personligt ville jeg betale for sådan en ydelse da jeg i skrivende stund ikke har kendskab til et værksted jeg kan stole 100% på.

Men hvad mener i?


Kommentarer på:  Danmarks bedste autoværksteder?
  • #1   11. nov Spild af energi. For hvis et autoværksted får topkaraktere for at skifte dæk og bremser på en Yugo, så er det ikke ensbetydende med at de kan skifte toppakninger på en Audi R8.

    Så held og lykke med at lave en database som omhandler alle mulige problemstillinger en bil-ejer kan have.


  • Carlo Jensen™ Letmetal
    Carlo Jensen™ Letmetal Online Tilmeldt:
    apr 2004

    Følgere: 39 Biler: 12 Svar: 3.226
    #2   11. nov Se så simpelt er det jo ikke, der skal jo mindst to til at lave en god handel, eller lave et godt kundeforhold.
    4 forskellige kunder kan jo nemt få meget forskellige oplevelser ved samme værksted.
    Forventningerne kan være vidt forskellige, og de opgaver der skal laves helt i øst og vest.
    De fleste kunder kommer nok med den indstilling at det helst skal være gratis.

    Når det er sagt, så er min tillid til flere værksteder også absolut i bund.
    Udskiftning af forlygter på min Passat krævede 3 værksteds besøg inden det lykkedes.
    De sad ganske enkelt skævt, da det 3. gang lykkedes for dem at sætte den 95% ok, så var der kvitteret med en ridse i kofangeren.
    Samme værksted skulle skifte en aktuator på el bagklap, det krævede så hele 5 besøg.
    1 gang for at vise fejlen, 2 gang for at de kunne konstatere fejlen, 3 gang for at de så skiftede den forkerte, 4 gang hvor man skulle stå og skændes med dem, og så 5 gang hvor de så skiftede den rigtige.

    Sådanne historier kunne jeg komme med en 8-12 stykker af, har de sidste 20 år haft Skoda / VW samt Volvo og Renault som firmabil. Det står mindst lige så slemt til ved Volvo og Renault. Da Volvoen for nyligt var til service havde de en lille ekstra opgave. 12 volts cigar stiklet virkede ikke, det gjorde det sørme heller ikke da jeg hentede bilen igen.
    Man bliver så træt, og trækker bare på skulderen.

    Tror faktisk kun jeg har tillid til et enkelt værksted i hele Aalborg, desværre ikke et autoriseret indenfor de bilmærker vi har. Et ganske lille sted hvor man selv snakker med vedkommende der skal kigge på bilen, og et sted hvor man så også lige snakker om tingene ved afhentning. Men den tid de bruger på den slags, den betaler kunden jo selv.
    Mange vil helst helt undgå alt dialog, herfor blomstrer diverse steder med online tilbud - her kan folk jo helt undgå at skulle snakke med nogen - tilgengæld får den så efterfølgende ikke for lidt på nettet omkring deres dårlige oplevelse osv.





  • #3   11. nov Problemet er at det rent praktisk ville det virke præcist som trustpilot.
    Ideen er teoretisk godt og jeg ville hjertens gerne betale lidt ekstra for at min bil bliver lavet 100% efter bogen HVER gang!!! MEN rent praktisk kan det bare ikke lade sig gøre for fejl kan være sporadisk og meget svære til nærmest umulige at finde, hvilket resultere i høje regninger og utilfredse kunder.
    Der vil ALTID være utilfredse kunder uanset hvor meget værkstedet prøver at være de bedste og gøre det rigtige.
    Jeg er selv udlært på et værksted hvor mester var meget ærlig og reel men vi havde da stadig utilfredse kunder fordi nogle altid føler sig snydt.

    Når jeg laver mine egne biler bliver ALT lavet 100%, har jeg een dårlig bærerarm på den gamle e92 bliver ALLE skiftet uanset om de er iorden eller ej.
    Jeg kan gøre det fordi prisen på delene er lav og jeg laver det selv men en kunde kunne/ville aldrig betale for at få lavet bil sådan!!
    Det ville jo hurtigt koste 2-3x så meget som ærlige Erling nede for enden af gaden, så jeg må jo tage røven på ham!!
    Ærlige Erling skifter også kun een støddæmper for det er kun den der er i stykker! hvorfor vil jeg skifte begge!?nu vil jeg også gerne have 1000kr ekstra for at spore bilen, den kører jo fint nu, ærlige Erling syntes ikke det er nødvendigt, det skal nok gå?

    Du har netop fundet forskellen mellem teori og praktik som vores politikkere også ville ha glæde af at opdage.


  • #4   11. nov Dødfødt idé, ren teori og vil aldrig kunne bruges i praksis.

    Mund til mund metoden er den bedste, dvs at du skriver her eller i en gruppe for dit bilmærke, så har du en ret klar indikering af hvad du får for pengene.

    Nogen betaler 2.000 for en opgave andre har givet kr 800 for, er man så blevet snydt??
    Begge opgaver løst 100% uden reklamationer, held eller dygtig mekaniker, your choice.

    Så er der Skomar på Mødestedet i Brørup, go lørdag til jer alle smiley


  • #5   11. nov den bedste løsning til valg af værksted er at selv lave det. så kan man ikke klage eller brokke sig. der findes jo også mange noob. lave selv video'er på youtube. så folk kan bare få fingeren ud. det pisse nem at lave bil. medmindre det er fyldt med elektrisk skrammel som ingen værksteder kan finde ud af alligvel. så er problemet løs. og dermed ved alle folk også noget om køretøjer som de burde. udover bare at fylde brændstof på. og dreje nøglen.

    hvis alle folk vidste bare lidt om biler. så tilbyder værksteder nok også mindre fusk!. for så ved folk hvad de skal kigge efter.
    alle mekaniker er nogle fukser på en eller anden måde... jeg ved godt hvordan værksteder gør deres metoder.
    vi er selv en mekaniker familie. derfor betyder det ikke vi laver fusk. der skal ikke spares på egne køretøjer. jeg vil dog aldrig misbruge en fremmede heller.

    men din ide er ret dum. for alle mærker og biler er forskellige og nogle værksteder ved bare mere om nogle bestemte køretøjer end de andre. og omvendt selvfølelig. men alt hvad man kan lave på hver køretøj. mærke og model. findes i bøger. og på nettet. så det bare at komme igang med at lære lidt. vi bruger mange timer i biler hele livet. så hvorfor ikke selv lære at vedligeholde og reperare ligesom med ens ejet hus!

    man gider jo hellere ikke at køre langt for at køre på værksted. lånebil. og alt det. så tager man den der er tættest på selvom den er dårlig.


  • #6   11. nov Selvom Danmark rent geografisk er et lille land, så kan det virkelig være svært at dække hele landet ind

    For de fleste mennesker vil ikke køre efter en mekaniker, de vil have en lokal

    Så du skal have lavet et kæmpe forarbejde og undersøgt så mange forskellige værksteder, og have løbende dialog med dem.
    Derudover skal du også være indstillet på, at alle der er utilfredse efter at have anvendt dit "anbefalede" værksted, der skal du gå ind i diskussionen og få kunde og værksted til at nå til enighed.

    Du skal også tage højde for, at mange der vil betale for denne type ydelse, måske også har specielle modeller som der findes specialister indenfor, og derfor kan de ligeså godt selv hente den information i facebook grupper og model/mærke klubberne

    Jeg må også indrømme, at jeg ikke helt kan genkende det her med man ikke har tillid til sit værksted, der er så mange værksteder derude at så må man prøve et andet og lytte til venner og bekendte.

    At du tror man kan bruge bilgalleri som indikator for at et værksted er dygtigt og kan komme på en liste over danmarks bedste autoværksteder siger lidt om seriøsiteten i din forretnings ide smiley


  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Svar: 25
    #8   14. nov @Martin Svenske Biler

    Så du mener at f.eks. jeg skal investere i værktøj, sporingsapparater, afbalanceringsapp, testere og computere, og hvad der nu kræves alt efter problemet?

    Nogle af os har andre jobs (kan måske ikke kende forskel på en hammer og en skruetrækker), og afleverer bilen (eller får den hentet) fikset og så er den klar når vi kører hjem fra job.
    Imens mekanikeren laver min bil tjener jeg min egen timeløn, til at betale ham for hans arbejde, og sådan får vi hele samfundet til at løbe rundt ??
    Fint hvis du har værktøjet, et sted at stå med det (nok helst inden hertil vinter) og hvad der ellers kræves.

    Lucas

    Der findes jo sider med "få 3 tilbud" osv, der betaler værkstedet et gebyr for at få opgaven, bare til din orientering ??


  • #9   14. nov hvis man er interesseret i den billigste og bedste løsning så ja så køber du så du alt selv til at lave din bil. bil'er.
    jeg har selv 10-12 timers arbejds dage. men har da stadig masser af aften tid hvor man pille og skrue. der sidder du vel bare i sofa glor flimmer kas. smiley og mener dagen er omme.?

    dæk skifte kan du betale dig til. men alt andet køb det selv!. udenfor eller indefor det giver det samme resultat.
    det er bedste værksted.


  • #10   14. nov #9
    Hvor meget koster alt for at kunne lave alle service og reparationer på dine biler?
    Nok til at dække service i 5 år, 10 år eller nok endda mere?

    Hvordan sikrer du dig, at du får meddelelser om alle kampagner på den bil du arbejder på, så du sikrer dig at få udført disse kampagner på bilen?

    Hvordan får du adgang til opdateringer til softwaren i din bil, sælger mærkerne dette til private så de selv kan gøre dette?

    Jeg er med på, at hvis du har visse forudsætninger kan det være fint at lave service og reparationerne selv, men med moderne biler og uden særlige kendskab skal jeg godt nok ikke til at rode med bremser og den slags udstyr på en bil som min familie skal fragtes rundt i smiley

    Dine biler afspejler jo ikke det som de fleste danskere kører rundt i, og derfor er det mere oplagt at lave tingene selv på denne type biler, der skal man jo ikke bruge tester til alt smiley


  • #11   14. nov altså jeg laver også nye biler. og ja det er noget skrammel. jeg køre i gamle biler fordi udgifterne er meget laver. plus det er meget nemmere at lave. det går nu aldrig i stykker. køre bare helt alm service. og skifter slid dele. så holder de for evigt.
    nye biler har masser af elektrisk Kina pis som er noget lort!. og det er det bare. det har gamle biler ikke. det er simpel. så hvis det skulle fejle er det nem at finde en lodde kolbe frem. smiley
    mekanisk er kvalitet'en altså også bedst i de gamle. så kan folk sige hvad de vil om at deres nye biler er bedre. som de ikke er. hvis de ikke har forstand på at lave dem. så har de hellere ikke forstand på hvor god den er. smiley


    har du en tester. værktøj. så kan du lave alt på en ny bil. det ik raket videnskab. det er time lønnen der koster ved værksteder!. ikke reservedele.
    jeg har tjent penge på alle mine biler. hvor jeg regner indkøbs pris sammen med alle reservedele der er brugt. som er meget minimal!. så har jeg stadig tjent 8-10.000kr. plus jeg har kørt en masse km i dem.



  • #12   14. nov Man laver altid sin bil selv som perlegrus meks. Et værksted finder altid nye fejl som lige skal laves for - det er MEGET nødvendigt koster lige eet par 1000 ekstra. De tager sq røven på een. Derfor jeg altid laver ALT på min bil nu. Så ved jeg at det er gjort godt og grundigt.

  • #13   14. nov precis. det bedste værksted er en selv. det er der ingen andre svar på smiley
    og finder de extra ting som skal laves. så laver de det ik alligvel og snyder dig endnu hårdere. smiley


  • #14   14. nov #11
    Hvordan får du adgang til ny software fra bilproducenterne?

    Hvordan bliver du informeret om kampagner der er på en given model?

    Hvad koster en ordentlig tester, komplet værktøj og lift?


  • #15   14. nov software? du skal jo ikke opdatere bilen. en tester bruges ikke til det. du skal bare kunne åbne computer. se fejl. og rette og justere. det er hvad en tester bruges til.

    hvilken kampanger? har aldrig hørt om. er det fødselsdags tilbud? smiley

    alt kan købes hvis du søger på Google. jeg går altid med ældre ting. så jeg kigger brugt. men nyt kan købes for samme priser. det er bare ikke så høj kvalitet.

    værktøj der er biltema. bedst og billigst.

    jeg har bla købt dæk maskine. afbalancering maskine. ikke den billigste model. en bedre. til 12.000kr. samlet. helt nyt. tilbyder man skift af dæk 100kr pr hjul. og montere det gratis på bil. så er den hurtig tjent ind. smiley mit er tjent ind. plus folk har fået billig dæk skifte.


  • #16   14. nov #15
    Softwaren i de fleste nye biler kan jo opdateres, nogle af de nyeste kører så OTA

    Kampagner eller rettelse af fejl på en given model, kald det hvad du vil, men det løses jo i mange tilfælde ved service på autoriseret værksted.
    Vi fik eksempelvis nyt anhængertræk på en 9 år gammel Avensis t25 fordi man fandt en fejl på de originale træk, hvordan får du den viden fra Toyota når de ikke informerer ejerne direkte

    Hvad koster en ordentlig tester i indkøb og årligt abonnement, hvad koster en lift i indkøb og årligt service?

    Mit bud er, at inden du for alvor er i gang så har du brugt mere end 5 års budget til værksted på en bil

    Dækapparat og afbalancering 12.000 kr
    Lift 20.000 kr
    Kompressor 10.000 kr
    Diverse værktøj 5000 kr
    Værksted 250.000 kr

    Total 277.000 kr

    4 dæk med montering 400 kr, så 700 sæt dæk så er du i 0


  • #17   14. nov #15

    Helt enig der: Mande Ikea (Biltema) er bedst og billigst. Jeg har købt meget der, noget røg retur (moment nøgle på 240 Nm, men kunne kun ca. 150 Nm) men - de har meget godt kram der.

    Nu har jeg selv lavet alt på min, var jeg i tvivl om noget. var min Haynes Manual - min bedste ven i nøden.

    Det enste jeg har brugt et værksted til var - at få min bil sporet. Bagbærarmene sad lige ca. 3* forkert og måtte hjem og rettes til. Job Done! Fik den sporet.

    Jeg kørte en dag på værksted, skulle have et tilbud på udskiftning af en vandpumpe. Ja - den klarer vi for 2500,00. Fik den fra Tyskland for 195,00 inkl. post. Nhå ja, så skulle toppakningen osse udskiftes - sagde de. 15.000 - 20.000. Fårk da af. Ingen probs med den toppakning.

    Lav din bil selv, så er du på sikker grund.


  • #18   14. nov det er jo ikke nødvendigt have have en tester med abonnement??? du køber selvfølelig en uden. og tror du ikke din bil er ligeglad med om der er en nye opdatering fra bil fabrikanter selv. så kan de jo tvinge dig ind for at betale for noget der ikke har en betydning.
    alle normale tester kan rette i bilens computer.

    og fejl i prouktion er jo bare en sats. indtil nogle bøvler med problemer. så må man bare være lutter og øre efter de fejl på din bil om der skulle være noget.

    plus der er ikke noget service på en auto lift. ved du hvad han tjekker. han kigger bare på om den virker. beskadige dele. som kæde. svejsninger. og bum så er der service sticker på. det kan man selv tjekke. men hvis man vil så koster det kun et par hundrede at få tjekket.

    man kan lave alt selv. hvis man vil lære.
    og det fede ved biltema er deres garanti. 10 års garanti!. ja så kan da bare smadre det og få noget nyt. også der nyt 10 års garanti. dog har jeg noget biltema som er ældre end det. det holder sku meget godt. der er også noget skrald imellem det. men alle er jo ikke perfekte. smiley

    og precis i Haynes bøger er det meget godt forklaret. smiley men der er meget info at hente på nettet. og video'er.


  • #19   14. nov #18
    Der er jo tale om forskellige typer opdateringer, både nogle som forbedrer software for eksisterende funktioner, men også tilfælde med nye funktioner

    Du kan lytte dig til meget, men i dag er software jo en væsentlig del af en bils funktioner, og hvis det ikke spiller kan du ikke bare lige hente en ny opdatering og indlæse med din egen tester

    Man kan sikkert lave meget selv, men youtube glemmer sommetider nogle små detaljer, og det kan få fatale konsekvenser hvis man ikke ved hvad man laver


  • #20   14. nov men mon ikke de kan undvære de små såkaldte opdateringer. og det kan man helt sikkert godt smide på dem alligvel med en billig tester. smiley

    ja ligesom video'er er der også info på nettet der slår fejl. men bøger er det mest rigtige. for dem der ik ved noget. så tror jeg alt giver mening smiley det nok ikke meget forkert.


  • #21   14. nov #20
    Opdaterer du aldrig din pc, tablet eller telefon?

    Du kan sikkert godt selv udføre opdateringen med din tester, men hvordan får du fat i opdateringen, tror du fabrikanten deler den gratis ud?

    Vi behøves heldigvis ikke at være enige, og jeg kan også mærke vi aldrig bliver enige.
    Du kører som jeg ser det i ældre biler og uden store mængder af elektronik og kalibrerede systemer, men at du mener du er bedre til at service en moderne elbil, PHEV eller fossil bil end mærke værkstedet virker på mig helt forkert

    Dertil så kan du altså tale længe om besparelse, men faktum er bare at det er rigtig dyrt at etablere et værksted med basis værktøj til alle opgaver, og set i det perspektiv er det mere oplagt at finde en mekaniker du stoler på


  • #22   14. nov kort sagt. nej jeg opdatere aldrig min telefon. fordi så vil den bare gå i stykker. det samme gør bilen nok også. laver et selvdestruktion mode på motor.

    og køre gamle biler. fordi så slipper jeg for alt det elektronik pjat. for det er træls. hvorfor er det nødvendigt. når det kan undgåes. det er meget nemmere at lave mekanikken uden alt det elektriske. smiley se det giver mening. også derfor man kan køre meget billigere i gamle biler.

    selvom alt er fancy med alt det elektriske idag. kan en tester. og bilen ikke altid finde fejlen. det er simpelhen blevet for meget el. så man kan bruge evigheder på at få det til at virke. kan være den melder fejl på noget. også viser det sig at være noget helt andet. det ses tit. også ender det med at man skifter en masse unødvendige dele pga af det. og det gør selv. det i mener exsperter på værksteder smiley

    og opdatering eller ej. det er fis synes jeg. det giver ingen mening i mit hovede. de har lavet bilen med det den har. hvorfor skal den så fin justeres flere gange. ikke nødvendigt. kan jo være de prøver at ødelægge bilen. så du kan købe en ny igen smiley ;)

    og det kræver ikke mere end et par tusinde kr til værktøj. så har alt det der er nødvendigt. du skal jo ikke have et autoværksted for at pille i biler smiley og folk burde have det meste allerede. det er basic værktøj. har man brug for special værktøj. så koster det ikke meget i svesker biltema.

    det giver da mere mening at lave det selv og give 500 kr for et special værktøj. end at give 5000 til værksted. plus du fået værktøj til en anden god gang smiley


  • #23   15. nov #22
    Det er nu de færreste telefoner der går i stykker af at blive opdateret, men selvfølgelig hvis man er ligeglad med diverse app fungerer efter hensigten osv kan man fint springe det over

    De fleste biler i den danske bilpark er bare ikke biler der passer ind i dine forudsætninger, det er de færreste der foretrækker veteranbiler til daglig kørsel frem for moderne biler med diverse komfort og sikkerhedsudstyr, dertil er sikkerheden de seneste 30 år også blevet væsentligt bedre hvis man er impliceret i uheld

    Og hvorfor har flere i din familie valgt at tage en mekaniker uddannelse, når i ifølge dit udsagn er blevet dårligere til at lave biler af det, end ved at kigge diverse videoer?



  • #24   15. nov Hvis du begynder at rode i elbiler, så kan du potentielt dø af det.

  • #25   15. nov altså nu har jeg kun opdateret min telefon da jeg fik den ny. og den er nu 5 år gammel. hvis jeg havde opdateret den ville den nok ikke have holdt så længe. du skifter vel også telefon hver år. den må ikke blive for gammel. det gør de fleste folk jo.?? smiley

    ej nu må du lige. jeg ved alt om mekanik. elektronik. jeg kigger ikke i video'er eller på nettet alt er lært ved at læse og erfaringer. det er for folk som dig som ikke ved noget at en video eller Google det kunne være hjælpsom! har aldrig sagt at jeg brugte det. jeg har prøvet lidt af hver. også husker man det.

    og med gamle biler. komfort og sikkerhed?!. altså nu lyder du jo som en expert der mener alt nyt er bedre og godt. det er det ikke!.
    nogle firmaer begynde at spare i 80'erne. og det er holdt ved. flere og flere mærke i 90'er. og hele stakken i 00'er og op. det er spare perioderne. og det klar alle bliver nød til at følge med på spare dillen. når et mærke kan sælge deres bil til halv pris. så sælger de ikke deres med underskud. så skal der spares. hvor man begynder at kigge på småting der kan spare få hundrede kr. om det så koster pålidelighed. omdømme. kvalitet. sikkerhed. folk køber det jo alligvel. fordi folk tror når det er nyt. så er det godt?? det må være det de tænker nu du tænker sådan smiley



  • #26   15. nov #24 ja føj. aldrig i livet skal jeg rør eller eje en el bil. smiley så hellere leve og spare miljøet for det el svineri.

  • #27   15. nov #25
    Jeg skifter ikke telefon hvert år, jeg skifter når den går i stykker, det er vel typisk efter en 2-4 år

    De fleste tilbyder jo kun et vist antal opdateringer, før de stopper med opdateringerne.
    På mit arbejde skal alle telefoner opdateres, ellers låses de så de ikke kan anvendes længere, og når support opdateringerne stopper skal telefonerne udskiftes

    Jeg er med på at på nogle punkter var kvaliteten af bilerne bedre i gamle dage, og de var naturligvis mere simple at udføre service og vedligeholdelse på.

    Men antal trafik dræbte skyldes i høj grad den løbende implementering af sikkerhedsudstyr og bedre sikkerhed end for 30 år siden. Det skyldes da på ingen måde at vi er blevet meget bedre og mere opmærksomme bilister

    Du har nu selv smidt hele din familie under bussen ved at udtale at de på ingen måde kan løse problemet på moderne biler, for det kan intet værksted jo finde ud af



  • #28   15. nov min telefon har altid virket uden opdateringer. det er dem der slår telefonen ihjel. den er 5 år. og 2 måneder. gammel nu. og køre som da den var ny.
    sidste telefon holdte lige 4 år. og en anden pis smartphone i 2 år som døde. Huawei pis. også før det gammel knap telefon. som jeg havde i evigheder en gammel Nokia selvfølelig.

    precis. det eneste der er godt skabt. er en airbag. det er hvad der forhindre folk i at komme til skade. men om der er blevet mindre uheld med død. det tror jeg nu ikke. smiley

    ja for bilers computer fortæller noget som ikke er pålideligt. så ja alle mekaniker i hele verden kan ikke lave noget der fortæller løgne. så man kan skifte den ene del til den anden uden held. gamle biler simplet. har den en fejl. så den nem at kende. så skifter man den. og bum fixet. nye biler kan have så meget mærkelige fejl. som er svære at finde. det ikke behøver at være mekaniske dele. men tit er det også elektroniske dele. kina piss sige jeg bare :D. der er ingen grund til det skal være så kompliceret. desuden synes jeg selv design af nyere biler er meget grim. det virker meget legetøjs agtigt. især indeni. alt "billige" plastik. bla også sæder. jeg bliver nærmest invalid af at side I så hårde plastik skåle en hel dag.
    gode gamle sofa sæder. velour eller stof. det sku da noget mere behagelig. det jo så en smags sag. det er min smiley

    så ved jeg godt folk siger 80'er biler er kendt for deres billige plastik. men det dælme dobbelt så solid som det der fåes idag. haha. smiley

    det mest sørgelige er amerikaner biler. for noget så fedt. og luksus. til noget billig lort idag. det er sku synd. alle biler idag burde være bygget som gamle amerikaner biler. det var og er stadig det bedste. en flyder.


  • #29   15. nov #28
    Ja der skal vi ikke stole på Vejdirektoratets og Danmarks Statistiks tal, de bruger jo moderne computere og opsamling af data

    Ja nødbremse, adaptiv fartpilot, vognbaneassistent, blind vinkel systemer er jo ikke med til at forhindre ulykker

    Så er det da trist at din familie hver dag går på arbejde og snyder folk, fordi nye biler har mærkelige fejl
    Eller arbejder de på klassiker værksted hvor biler med elektronik er forment adgang


  • #30   15. nov statistikker og ulykker. det er jo ikke noget man gik op i før. de kan jo sagtens sige det er bedre. smiley jeg følger ikke med i det. da jeg ikke køre som sindsyg. bilister er blevet mere åndsvage i trafikken end de var for mange år siden. helt sikkert! det behøver vi ikke statistik på smiley

    ja det trist at arbejde med nye biler. men sådan er verden jo kommet til. Spørg hvilken som helst mekaniker han vil sige det samme. vil du lave den her gamle bil 40 år gammel. eller denne helt nye 2023 model. så vælger han nok den gamle. da det er lige til at gå til.
    jeg arbejder så hellere ikke med det. og det gør min familie hellere ikke. vi har fundet anden der er sjovere at bruge tid på.
    men egne biler laves selv. som alle og enhver burde gøre. man behøver ikke være mekaniker. for på skole lære du sku ikke særlig meget. end hvad en tyk bog kunne.


  • #31   15. nov #
    Man har statisk siden 30'erne, så jo det går man faktisk op i, og tallet for dræbte har været stærkt faldende igennem de seneste mange år

    Det skyldes i høj grad bedre sikkerhed i bilerne, men også bedre assistent systemer som forhindrer en del ulykker

    Jeg er med på at de gamle biler er mere simple at lave på, men tror da også mange mekanikere vil finde det interessant at arbejde på en superbil af nyere dato

    Mange unge interesserer sig jo også for elektronik, og der er da mange dygtige og specialiserede ud i den del af det at lave biler.

    Hvis jeg var mekaniker ville jeg da hellere arbejde for cartrends, handimobil eller en af den type virksomheder end stå og slås med folks 40 år gamle biler hvor alt er groet sammen


Kommentér på:
Danmarks bedste autoværksteder?

Annonce