{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Leasing: Kan politiet se reg. bruger {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg skal til at lease en bil, som min kæreste, som desværre en gang er taget for spirituskørlse, også vil bruge.

I den forbindelse vil jeg høre, om politiet systemer viser, hvem er registreret som bruger af bilen - bilen er jo ejet af leasingselskabet, som vil dukke op som ejer. Men vil de også kunne se brugerne af bilen i systemet (ved fx nummerpladeskannere)?

Årsagen til spørgsmålet er, at jeg ikke gider, at blive stoppet hver gang, politiet skulle få et hit om, at en tidligere spiritus bilist er bruger af bilen, og derfor rutinemæssigt stopper mig.

Håber, at jeg herinde kan få et brugbart svar smiley

Kommentarer på:  Leasing: Kan politiet se reg. bruger
  • #1   9. jan Hvad er problemet i at blive stoppet hvis mand har ren mel i posen?

• #2   9. jan Tror ikke de kan se brugeren

De ved jo heller ikke hvem du låner den ud til

Men kan ikke se problemet hvis du ikke har noget at skjule

• #3   9. jan Hvis din kæreste har udstået sin straf for spirituskørsel og generhvervet kørekortet ser det ikke ud til at ANPG slår ud, så det er kun hvis man kører i frakendelsestiden den slår ud.

Derudover står kun du som bruger, hvis du alene leaser bilen

Hvis i er fælles om indgåelse af leasing kontrakten, for du ikke i tilfælde af et brud mellem jer skal stå alene med bilen og den omkostning, ja så står i begge to som brugere

• #4   9. jan #1

Tidsspilde f.eks?

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 48 Svar: 917
    #5   9. jan Jo, man kan se både ejer og bruger

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.266
    #6   9. jan og hvis politiet får info om at en uden kørekort bruger bilen så kan de sætte en markering på pladen der gør den slår ud når den bliver scannet.

hvis I er registreret på samme adresse kan der også være sat en markering på dig i systemet så når du står som bruger af bilen så slår den også ud grundet din samlever.

• #7   10. jan Uanset om politiet kan se brugeren eller ej eller om de markere nummerpladen

Så er det vel ligegyldigt med at blive stoppet hvis bare du og kæresten ikke kører i påvirket tilstand

Må indrømme jeg ikke kan se problemet i at blive stoppet af politiet hvis man har ren mel i posen

Politiet stopper vel i bund og grund ikke folk for at irritere folk de gør det vel som en del af deres arbejde og/eller hvis de har mistanke om noget

• #8   10. jan #7

Lad os sige, at butikken lukker kl.17 og der er et kvarter at køre. Du kører hjemmefra 16:40, for der er ingen trafik, så du regner med at nå det uden problemer. Du bliver stoppet, du viser kørekort, de tjekker dig og bilen. Det tager 6 minutter - alt er fint, men du når ikke frem inden 17. Vender rundt og kører hjem igen med tomme indkøbsposer, dog fyldt helt op med ren mel...

Du tager det med et smil, når du sidder og spiser ren mel til aftensmaden og udregner hvad tid du skal køre hjemmefra i morgen, for ikke havne i samme klamme situation igen...

Og du kan blive stoppet op til flere gange om dagen.

Kan du stadig ikke se problemet?

• #9   10. jan Selvfølgelig kan de se hvem der er reg som bruger af bilen, det popper op med det samme på deres scanner

• #10   11. jan #8 Biturbo

Hvis du kører hjemmefra 20 min før butikken lukker og der er et kvarters køretid

Så er der flere ting som du skal tage højde for

Dels kan der være andre forhindringer som rødt lys eller andre kødannelser som gør du ikke når det alligevel

Du skal måske også bruge tid på at finde en p-plads (Men det nok mest os i Københavns området der tænker sådan) i Vestjylland er der jo altid pladser

Og til sidst personligt ville jeg aldrig selv komme 5 min før lukketid - så ville jeg komme en anden dag hvor der var mere tid smiley

• #11   11. jan Har i læst bekendtgørelsen for hvornår politiet må registrere en nummerplade i hotlisten på ANPG systemet

Hvis kæresten har generhvervet kørekortet er der ingen problemer, så må de ikke registrer i ANPG systemet.
    Hvis kæresten har tænkt sig at køre i frakendelsestiden er det jo et helt andet problem, og det kan altså også ramme trådstarter da det vel i og for sig kan ende med en konfiskation af leasingbilen

Hvis TS står som bruger og leasingtager, må de kun angive nummerpladen på hotlisten hvis kæresten er tilknyttet nummerpladen.
    Her vil jeg ikke mene, at man er tilknyttet en nummerplade bare fordi man har samme adresse

• #12   11. jan #10 Per B

Så det du siger er, at du har ALDRIG nogensinde i dit liv dukkede op til en aftale 5 minutter før, du skulle være der?

• #13   11. jan #12 Biturbo

JO en AFTALE men at skulle handle i en butik betragter jeg ikke som en aftale smiley

Tro mig jeg møder til den aftalte tid på mit arbejde og måske endda lidt før og har vi en aftale omkring spisning eller andet så er jeg der til tiden

Men jeg aftaler ikke tid i detailbutikkerne eller supermarkederne

Jeg kender flere der arbejder i detailbranchen og jeg vil ikke byde dem at troppe op 5 min i lukketid og sige dav jeg skal se på en sofa eller sågar i en bilforretning hvor man skal kigge på ny bil og prøvekøre samt handle den gamle i bytte
    Hvis jeg kom 17:20 til en bilforhandler som lukker 17:30 så ville jeg aldrig begynde at snakke prøvetur eller andet det er simpelhen respektløs overfor en anden mands fritid - til gengæld ville jeg nok komme en anden dag om formiddagen eller tidligere om eftermiddagen

Og i indlæg #8 nævnte du selv butik og det var den hentydning jeg lagde til grund for mit svar om at jeg ikke ville komme 5 min i lukketid - men klart har vi et middagsarrangement kl 18:30 så kommer jeg gerne 18:28 eller 18:25 - så kan man også nå et glas vin inden maden smiley

• #14   11. jan #13

Du bruger alt for meget tid på at snakke udenom. Så du får du den bare igen:

Du skal til en aftale og regner med at møde 5 min før. Du bliver stoppet og dermed kommer for sent.
    Trådstarter skal møde på arbejde og plejer at møde 5 min før, for at klæde om osv. Han bliver stoppet og møder for sent.

Og jeg kan blive ved...

Kun en idiot ikke kan se, at det ikke altid er super belejligt at blive stoppet af politiet - især når det sker hver dag og er grundløst.

Men det kan du ikke se smiley Fair nok. Du får ret. Det er sgu for dumt at fortsætte med dette her...

• #15   11. jan #14

Kan sagtens se det ikke er belejligt

Men så tit bliver man da ikke stoppet
    Har kørt bil i snart 26 år og tror seriøs jeg er blevet stoppet 2 gange så det går nok

• #16   11. jan 438HK biturbo-->>
    Hvis jeg blev stoppet gentagne gange fordi deres ANPG slog ud, fordi jeg tidligere havde været frakendt kørekortet i en periode, så ville jeg klage

For ifølge reglerne, så er det jo ikke tidligere straffede personer, men personer der er frakendt førerretten på nuværende tidspunkt

Så jeg synes løsningen med ANPG er god, og det er da fint hvis en bil jævnligt føres af person uden førerret at den slår ud

• #17   11. jan #14
    Kan sagtens give dig ret i at det ikke er belejligt at blive stoppet men er da ikke mere i det end at de gør deres arbejde.

Kommentér på:
Leasing: Kan politiet se reg. bruger

x