1.416 visninger
|
Oprettet:
Kia Rio 1,4 CVVT vs Renault Clio 0,9 TCe {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg står og skal have mig en lille økonomisk benzin bil, da jeg forhåbenligt starter på studie til sommer.
Jeg kommer til at pendle ca 35km hver vej ca, 4 gange om ugen.
Bilen skal også bruges til mindre ture da jeg bor i København og kommer en del rundt ifm. bl.a fisketure, derfor jeg tænker benzin og ikke diesel som jeg har nu.
Jeg har kig på de to biler nævnt, og vil hører hvad i har af erfaringer?
Min polo 1.6 tdi kommer til at indgå i handlen.
Begge har lav ejerafgift Rio’en er opgivet til 20 km/L mens clio’en er opgivet til 23 km/L
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
nov 2017
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 5
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Havde måske set om man kunne finde en Yaris eller Mazda 2. Måske polo bare med en benzin motor.
Krisen syntes jeg er lidt grim/kedelig og clio'en har jeg ikke tillid til mht. Motor"en.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 26 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 67
Jeg ville kigge på en fiesta ecoboost eller en yaris
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 852
Der er en del billig plastik i bilen, og en række kontakter sidder noget tilfældigt pladseret : kontakterne til sædevarme og kontakten til fartpilot og fartbegrænser . Navigationen er elendig og det er spild af penge at få den opdateret, intet slår Google Maps !
Motoren har en underlig "Ketchup-effekt" hvor der først ikke sker noget som helst, og så kommer det hele !
Hvis man overholder det serviceinterval som Renault foreskriver og bruger den type olie som fabrikken foreskriver så holder motoren og forkammerkæden snildt 200.000 km eller mere .
Viskertrækket for kræver vedligeholdelse /smørring, ellers slides det op og et nyt må så til, men jeg har set på nettet at man kan købe renoverede viskertræk helt ned til 500 kroner , så det er ikke så galt .
Bagsædepladsen er ret begrænset, her mærker man at det er en minibil, hvorimod bagagerummet vel er ok for klassen . Brændstoføkonomien i byen var for mit vedkommende 13-14 km/l og på langture med lange motorvejsstræk og fartpiloten på 110 km/t lige under 16 km/l - og noget bedre hvis man nøjes med 100 km/t på fartpiloten .
Motoren støjer en del, og en 3 cylindret motor vil altid være i uballance - det er nok ikke den skarpeste kniv i skuffen, men jeg synes egentlig den har nogle ret underholdende køreegenskaber især når man tænker på at det kun er en motor på 900 ccm , og designet holder jo stadig så meget at Renault nærmest ikke har turdet lave om på det i den nye model . Modellerne før 2016 har et underligt tyndt og glat rat hvor man kan mærke en underlig støbning samling på ratkransen .
Jeg ved der er en her på BG der har kørt langt over 300.000 km i hans Clio IV .....
Kia Rio 1,4 CVVT vs Renault Clio 0,9 TCe