{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.540 visninger | Oprettet:

Kia Rio {{forumTopicSubject}}

Nu hart jeg i 4 år haft golf 2 som jeg ustandselig skulle rode med for at den kører...nu må det slutte...er der nogle der har købt fabriksny Kia Rio???...Hva sir i til den, er der go benplads?

Den model jeg tænker på er Dieselmodellen der tar 30 km på 1 litter..altså en 1,1....men er den stærk nok til motorveje og hvis bilen er fyldt op med 5 mennesker?????

Kom frisk med info:D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia Rio
  • #1   12. okt 2012 Sammenlignet med en gammel Golf 2, så ville der ikke være nogen tvivl.

    Men tag da afsted med 5 personer og prøv bilen, den vil ikke være en sportsvogn, slet ikke med fuld oppakning, men bilen kører fint, og der er ok med træk i den lille 1.1 diesel. Og jeg havde klart valgt den i diesel fremfor benzin, da jeg syntes benzin modellerne skal have for mange omdrejninger før de sådan rigtig rykker.


  • #2   12. okt 2012 det siger jo sig selv 5 personer i en 1,1 crdi ehm ja det vil nok ik lykkedes op ad bakke

  • #3   13. okt 2012 hmm....det som jeg gå¨r efter ved den ny bil er: Billig i drift mhs til diesel ( jo længere på litteren jo bedre ) Jeg er klar over det ikke kan være en nissan skyline med 400 hk +....men det må jeg leve med, bare den kan runde de 130 så er jeg sådan set tilfreds...og nu er jeg rimelig høj...ca 2 meter....så vil osse gerne sidde ordenligt..men tror jeg nu osse jeg kan i en rio....men jeg må ud og prøve den

  • #4   13. okt 2012 Henrik...så skal den bare ned i racer gearet:D

  • #5   13. okt 2012 Har den ikke selv, men har prøvet den og den kører godt + det er en super flot bil.

    Den trækker overraskende fint i forhold til hvad man lige forventer af sådan en lille motor - ud og prøv den smiley


  • #6   13. okt 2012 Med mindre Kia har ændret deres kvalitet på diesel motorer, ville jeg gå efter en benzin i stedet.
    Ser en hel del af de koreanske CRDI motorer, med enten dyse problemer en defekt nikketøj smiley
    Ikke det er en super ringe maskine, men de har stadig at bevise at de kan lave en ordenlig diesel motor,


  • zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 215
    #7   13. okt 2012 1.1 diesel motoren køre overraskende godt... og til tider lyden den lidt af 6 cylindret diesel smiley har testet den nogle hundrede km, og den køre nogenlunde motorvej af hvad man kan forvente af en lille bil, den går ca 175 på toppen og køre nemt 130 i 6 gear uden og tage mange omdrejninger. synes den har lidt støj fra hjulkasser men resten af bilen er pænt støjsvag og virker som om den er skruet ret godt sammen

  • zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 215
    #8   13. okt 2012 R.B
    kia ceed 1.6 turbo diesel er nok en af de diesel motorer der er mindet problemer med, sort set ingen dyse eller pumpe problemer, og dem partikkelpilter er der stor set heller ikke problemer med, turboen er ikke altid fantastisk men ikke noget man skal frygte


  • #9   13. okt 2012 Altså at skulle få noget bedre bil ind en golf 2 bliver jo svært smiley Men ville nok vælge noget andet ind en Rio smiley

  • #10   13. okt 2012 har været mekaniker ved kia, og det en ganske fin bil, faktisk overraskende god. så er du træt af din gamle bil, og ik har råd til en ny vw, så er kia et godt valg. bare for guds skyld hold dig fra det suzuki pjat!

  • #11   13. okt 2012 Enig. Har også været tekniker ved KIA. Kan ikke finde nogen desideret svagheder i dem. Efter cee'd kom på markedet er det gået gevaldigt frem for KIA. Så jeg siger også god for den bil.
    Ang højde. Jeg er 190 og har rigelig plads. KIA er gode til "voksne" på forsæderne smiley


  • #12   13. okt 2012 napster .
    Kommer vel helt an på hvordan man ser på det.
    Sagde ikke det var den værste motor på market, men langt fra en af de mest fejlfri.
    Arbejder til dagligt kun med advancert diesel (læs, dem de andre værksteder ikke kan finde fejlene på)

    Specielt dem med partikelfiler, alt hvad der har partikelfilter på skal man holde nallerne fra, som tommelfinger regl, med mindre man har pengepungen iorden.


  • #13   13. okt 2012 Jeg ville gå efter en større motor, er det ikke 1.4 CRDI den også kommer med? Ligger man på de 100-110 max, er 1.1 fint nok, men skal man op i højere hastigheder, og trykker man lidt på pedalen, er det altså en fordel at vælge den lidt større motor.

  • #14   13. okt 2012 jeg ville helt klart kigge på den nye pug 208, jeg er selv 1,95 og har ingen problemer i den

  • #15   13. okt 2012 Hmm og de giver jo 7 års garanti - eller op til 150.000 km..så det vil sige at hvis der bliver prblemer med den op til de 150.000 eller de næste 7 år...så skal de vel lave den på deres regning?

    medmindre jeg selv har påført skade..men motorfej og lign er vel deres omgang?


  • #16   13. okt 2012 jo det er korrekt, men de 7 års garanti gælder jo kun ved vedligeholdt service hos kia, og det er altså ikke billigt når du skal overholde alle intervaller i 7 år

  • #17   13. okt 2012 kia har 7 år og 150.000 km men hyundai har 5 år, men ubegrænset km tal. så kommer an på hvor meget du køre, men kia er pænere


  • #18   13. okt 2012 Garantien opretholdes uanset hvad værksted man kører på, så længe de holder sig til serviceforeskrifterne. Det er dikteret fra EU.

  • #19   13. okt 2012 så dyre er de service vel heller ikk?

  • #20   13. okt 2012 Hvad er det for noget du poster?? Ihvertefald ikke service interval..

  • #21   13. okt 2012 hovsa, det var heller ikke rigtigt, man hvad personligt ville jeg aldrig købe en helt ny bil og da slet ikke en kia fint nok med 7 års garanti, men gensalgs værdien er jo helt af h til

  • #22   14. okt 2012 Thomas b >> Gensalgsværdien er ikke så slem igen, set i forhold til hvad du giver for bilen.
    Garantien opretholdes rigtig nok, selvom du ikke kører på autoriseret værksted, hvis du vel at mærke har dokumentation for at det er udført efter alle forskrifter, og husker at køre til de ekstra tjek hos Kia (de skulle så vidt vides være gratis).

    Men alt andet lige ville jeg nok køre til Kia alligevel, når bilen skulle til service.

    R B >> Du mener dermed at man ikke skal købe en nyere bil med dieselmotor, da de alle er noget skrammel, fordi de har partikelfilter ?

    Flemming A >> Prøv bilen, og snak med værkstederne om hvad service koster, så er du nogenlunde godt klædt på. Hvis du så kan prøve en 1.1 CRDI og en 1.4 CRDI, så kan du jo sammenligne.


  • #23   17. okt 2012 Service på dieselmodellen hedder hvert andet år eller 30.000km. Dog skal man stadig have rustkontrol årligt (gratis). ECO modellen har faktisk lige vundet i et øko-rally (Shell har arrangeret). Den havde et snit på omkring 35km literen på blandet vej. Jeg arbejder med bilerne til dagligt og kan skaffe dig en virkelig god pris på din nye vogn. Hvor i DK bor du.? Send evt en PB.

  • #24   17. okt 2012 Har også kigget på den Rio der... Har jo haft Cee'd før, og den var sgu fantastisk! Både med trækkraft, komfort og alle ting sad bare i god rækkevidde og knirkede ikke.

    Torben, kan du skaffe en go' pris på Kia vogne siger du?


  • #25   17. okt 2012 Brian D
    Ikke de er noget skrammel, men giv heller den lave bøde straf, i forhold til at skulle betale dig ud af problemerne der ses mht partikelfilter, såfremt hvis du kan få den uden.
    Dem jeg laver hvor det enten har været sodet eller stoppet til slipper sjældent ud, før der er brugt 20k på vognen.
    Så der er de 1000 kr givet godt ud.

    Så er det self. op til en selv om man syntes det er godt at køre langt på literen i 2-4 år, og ved samme interval bruge en 10-20k på bilen smiley


  • #26   18. okt 2012 Der har endnu ikke været problemer med partikelfilter på mine biler, men det kan jo være jeg har været heldig?

    Det ville da også være billigere at køre i benzinbiler uden katalysator og lignende, men nu er loven sådan indrettet at det skal der bare være.


Kommentér på:
Kia Rio

Annonce