{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Danske prøveplader i tyskland ?
  • #1   28. mar 2007 Nopes

• #2   28. mar 2007 hvor meget mere skal man så betale for at få "tyskeplader" ?? og skal man så ned og aflevere dem eller kan det hele ordnes i danmark ?

• #3   28. mar 2007 Læs her, der står alt om import http://bilimport.tkrath.dk/

• #4   28. mar 2007 Det er således, at du idag rent faktisk kan køre på nogle tyske plader hele vejen op igennem Danmark idag.

Det er et par år siden de begyndte på det, og grunden til de nu er begyndt med disse plader er, at der er flere og flere der henter biler hjem til f.eks Danmark.

De koster godt 120.- €, hvilket så er et sæt der holder i 5 dage. Men du kan få et sæt plader der holder i op til 3 mdr. hvis du vil betale for det.

• #5   28. mar 2007 Danny K - Klap din bror på skulderen, det er sku en genial side!

• #6   28. mar 2007 BluezCat *: Det kan godt være du kan købe plader for 3 mdr., men det er aldeles ikke lovligt at køre rundt med dem i Danmark i denne periode.

Hvilke plader er det i øvrigt du henviser til? De røde eu plader har da været fremme længe og der er absolut ikke enighed om at du som almindelig dansk borger kan benytte disse plader i DK.

• #7   28. mar 2007 BluezCat * - Nixen du må ikke køre på tyske export plader i dk

• #8   28. mar 2007 det er faktisk ikke helt lovlig at kore helt op til egen bopael fra tyskland med tyske prove plader.

man skal forbi politiet i padborg og der skriver de i computeren og bekraefter at bilen er din. der betaler du ogsaa 100 kr for danske nummerplade (klistermaerke) som du kan kore hjem med. lidt ekstra tid ja, men sparer dig besvaerligheder og evt. ekstra dumme regninger.

tyskeprove plader daekker kun ved uheld i tyskland. i dk skal du have prove plader paa som du henter i padborg, for der er automatisk forsirking i. uden danske plader, uden forsikring = stor regning hvis uheldet sker.

• #9   28. mar 2007 Martin S
    Jeg kørte selv hjem på et par, med 5 dages gyldighed uden nogen form for problemer.

Jeg snakker af erfaring, hvad snakker du udfra ??

• #10   28. mar 2007 BluezCat * - Bare fordi du kørte hjem gør det, det jo heller ikke lovligt!?!

• #11   28. mar 2007 Who Am I ?
    Jeg forhørte mig selv ved politiet, og her fik jeg også fortalt, at der findes plader i Tyskland, som man kan køre op igennem Danmark på, ikke noget hun kunne bekræfte, eller afkræfte.

Efterfulgt forhørte jeg mig så hos en forhandler, der selv importerede fra Tyskland, der forklarede mig, at de plader eksisterer, og har gjort det i et par år nu, og JO, de ER lovlige at køre igennem Danmark med.

• #12   28. mar 2007 BluezCat * - De fem dages plader du nævner er garanteret med en gul stribe i siden hvor der står 2x3 tal på, og det er export plader og de er <i>ikke</i> lovlige at køre herhjemme på!

• #13   28. mar 2007 Who Am I ?
    Så fortæl mig da lige hvorfor, min bil så ikke blev stoppet, de gange der er kørt en politivogn forbi.

• #14   28. mar 2007 Danny K - Mente jeg også, bare mig som vrøvler hehe

BluezCar * - Fordi du er heldig, kender flere der kører på den plader selv om de er flere måneder for gamle, men en dag klapper fælden og det koster lige 5000 spir. Been there done that smiley

• #15   28. mar 2007 BluezCat *: Jeg snakker skam også af erfaring og vil blot henvise til §17

Nu er reglerne heller ikke ens for en forhandler og en normal privat person.

Det er langt fra alle politifolk der kender reglerne, men som jeg skriver i toppen så kan du jo læse lovgivningen.

Du kan så lige spørge forhandleren om han mener det er lovligt at køre rundt i DK i f.eks. 3 mdr. hvis man har tegnet pladerne i så lang en periode.

Kommentér på:
Danske prøveplader i tyskland ?

Annonce