{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Rav4 hybrid eller Mazda cx 5 {{forumTopicSubject}}

Hej Vi har forelsket os i enten en Mazda cx5 eller en rav4 hybrid fra 2018-19 stykker mazdaen i ren benzin 165 hk og rav4 i hybrid 197 hk.
Hvad ville I vælge hælder mest til Mazdaen for udseendet men hybriddelen i Toyotaen lokker også...Begge biler tænker jeg er i top rent holdbarheds mæssigt...Nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rav4 hybrid eller Mazda cx 5
  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 198
    #1   8. mar 2022 Vil du trække noget, så drop toyotaen..
    Havde 2 kunder på kort tid som smed deres retur, da de bare var for dårlige


  • #2   8. mar 2022 Og hvad dækker at de var for dårlige?:-)....Vi påtænker ikke at skal trække noget af betydning andet end en trailer til genbrugspladsen med skrald og måske en camp let til ferien..:-)

  • #3   8. mar 2022 det kan uden problemer træk. folk stor problem er type af gearkasse altså e cvt. smiley

  • #4   8. mar 2022 Prøvkør Toyotaen, den har cvt gearkasse og det er bare ikke lækkert... Kører du kun by og forsigtig landevejs kørsel er den fin, men så snart man skal op i fart pisker omdrejningerne op til begrænseren smiley

  • #5   8. mar 2022 Om du overhovedet skal overveje en hybrid afhænger af lade muligheder.
    Kiggede selv RAV 4 inden jeg handlede GTE, men kunne absolut på ingen måde forliges med gearkassen. Den slags er jo smag og behag.
    RAV 4 har også et meget specielt design der deler vandene, skærmkasserne er et kapitel for sig selv.
    Hvad med Seat Tarraco hvis det skal være en højben? Det er også en ganske fin vogn.
    Men du skal ud og prøve, se, mærke og dufte. Det man sidder og tror, eller andre mener kan være helt anderledes.


  • #6   8. mar 2022 RAV4 hybrid skal ikke lade. ??det kun plug in det findes ikke 2018
    smiley


  • #7   8. mar 2022 Det har du ret i tænkte kun på den nyeste model.


  • #8   8. mar 2022 Rav4 er en super lækker bil, og den kører bare tæskegodt med ecvt, du hører kun noget til den når du træder pedalen i bund, og den trækker godt igennem, så det har du ikke meget behov for.
    Kan du ikke forlignes med rav4's gearkasse, så kan du heller ikke med mazdas der er rimelig langsom, og som farer op på markant flere rpm når du træder speederen i bund.

    Toyota en har total skudsikker drivline, der er bare ingen pis med dem.
    Mazda i benzin er ret tørstig, og dieselmotoren er virkelig ringe.
    Jeg havde uden tvivl valgt rav4 af de 2, selv om mazdaen lige ligger een tand over i designet.

    Men ud at prøvekøre begge biler, de er ret forskellige både at se på og sidde bag rattet i smiley


  • #9   9. mar 2022 Har haft en eller to CX5 som lejebil, de er da sådan rimeligt hurtige 7-8 sekunder til 100 er mit bud og gearkassen er som jeg husker det hurtig til både kickdown og gearskift smiley Jeg ved ikke om motorerne er mindre herhjemme, ved heller ikke hvad motor der lå i men det var ihverfald en turbomotor

  • #10   9. mar 2022 Hvis dit valg kun står i mellem de to så tag Mazdaen

    Men ellers kig i markedet evt VW Tiguan eller BMW X1 eller andet smiley

    God jagt


  • #11   9. mar 2022 Ville selv vælge CX5. Den er lidt sløv. Men den klare jobbet fint og er kanon lækker inden i. Og få X1, VW Leguan, og andre cross overs til at ligne legetøjs biler.
    Der er ikke meget galt med den Benzin motor ud over den mangler lidt motor på motorvej.
    Den køre ifølge spritmonitor 13km/l. Den jeg kørte til Berling og tilbage igen kørte 15km/l. Den havde kørt 150km da vi startede turen.


  • #12   12. mar 2022 Tak for svar der florerer lidt kritik omkring RAV 4 og benzinforbruget nogen der har erfaringer?Vi kører mest ture på 3-10 km i det hverdage og så lidt længere ture i weekenden ca 50-100 km..

  • #13   12. mar 2022 15-17 km var det jeg kørt fra mange kunder da jeg var ved Toyota ????

Kommentér på:
Rav4 hybrid eller Mazda cx 5

Annonce