{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Fald af værdi for brugtbil {{forumTopicSubject}}

Når så her sider jeg og tænker på ny bil indenfor nærmeste fremtid men hvad er værditabet når du køber brugte biler 2010-2016 stykker som står til omkring de 150.000-200.000
Fx polo Blue gt, bmw 118d, vw golf/Seat Leon 2,0tdi
Altså dem der køre lidt godt på literen og er attraktive for mange
Men hvor meget værdi mister biler om året når de allerede er over de år hvor man jo siger de taber mest værdi med en kørsel på omkring de 25.000 årligt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fald af værdi for brugtbil
  • #1   2. maj 2022 Det nemmeste er at regne med at de taber 100% i værdi og så tage alt du kan få for den når du sælger som en gevinst...
    Så bliver man også sjældent skuffet.


  • #2   2. maj 2022 Hvis vi antager:

    Bil 10 år gammel
    Bil koster 175000 kr
    Bil regnes for skrot eller eksport når den er 20 år gammel
    Bilpris når 20 år gammel: 10000 kr

    175000-10000=165000kr i totalt værditab fordelt over 10 år. Dvs den mister ca 16500 kr hvert år. Her antages et lineært værditab som ikke er 100% korrekt. Måske taber den 20000kr det første år og kun 5000 kr det 10. år lige før skrot.


  • #3   2. maj 2022 Den vil få et relativt stort prisfald nå fabrikkerne kommer op og køre igen og de igen kan levere nye biler. For PT er den type biler pumpet 20-30.000kr op eller mere.
    Min ven købte en SEAT Toledo 1.2tsi 105hl for 60.000 et halvt år efter blive den vurderet til tæt på 90.000kr af forsikringen og tilsvarende biler stå privat tilsalg for 80-70.000. det er derfor et kunstigt oppustet markedet PT.


  • #4   2. maj 2022 Det er umuligt at svare på hvad værditabet bliver, men man kan jo altid lave et estimat

    sælges bilen igen indenfor en 6-12 måneder tror jeg værditabet er ret moderat, for til den tid vil fabrikanterne stadig være langt bagefter med produktionen af nye biler

    Om 1-2 år så vil det nok være et væsentligt højere værditab fordi produktionen så småt igen er kommet op i gear.

    Beholder du bilen i 8-12 år, så vil bilen nok være 10.000-25.000 kr værd og det vil nok overordnet set give den laveste afskrivning pr år

    Dog kan værditabet også ændre sig markant alt efter hvordan udviklingen af de forskellige drivlinjer ændrer sig over de kommende år

    Diesel tror jeg ikke dør sådan lige de næste år, men jeg tror at efterspørgslen efter mindre biler med diesel vil falde

    Hvis du skal sælge bilen igen inden den er kørt næsten ned, så vil årgangen på bilen og km tal også have stor indflydelse, så det skal du også tænke over

    Ud over afskrivning skal du jo også tænke på de øvrige driftsudgifter


  • #5   3. maj 2022 Tak for alle de konstruktive svar så tror jeg jeg køre til min lille misubishi colt brækker sig og få sparet op til den 40% udbetaling jeg gerne vil kunne komme op og lægge

  • #6   3. maj 2022 Hvad %'er taler om pr. år eller hvor meget pr. km. det handler jo også om, køber vi dyrt eller køber vi billigt ind. Samme når skidtet skal sælges, er det vel serviceret og velholdt, så er værdien unægtelig højere.
    Nu har jeg haft en del biler de sidste mange år, det har været nogle lidt sjove skift på grund af overgang til firma bil, tilbage igen, og noget midlertidigt her i mellem.
    Har på de fleste biler haft et super lille værdi tab, det vil sige det har jeg på de "røv kedelige" Skoda Octavie'er jeg har haft. Min 2008 Civic var "GRUM" den mistede 50% af værdien på under 3 år. Dette var fordi Honda havde oversvømmet markedet med dem, dette via nogle aggressive leasing priser.
    På Octavia fronten har disse holdt prisen ret godt, selvfølgeligt afhængig af hvornår den blev solgt. Solgte en af dem efter blot knap to år og 25.000 km, her kostede hver kilometer kørt næsten 2 kr. i afskrivning. Har også haft en 5 år og kørt 180.000 km. hvor hver kilometer blot kostede 0,7 kr. i afskrivning. En sådan skolelærer Octavia er en yderst populær bil som brugt, og herfor er afskrivning nok noget af det laveste der findes. Den er faktisk flere gange kåret som den bil med lavest værdi tab.
    Vil man tilsikre et lavt værditab, så skal man være lidt kedelig, vælge en populær farve, lade være med at vælge eksotisk dyrt ekstra udstyr, passe sin bil og passe sine service.


  • #7   3. maj 2022 Mange vil ikke så gerne finansiere bilerne ud over en periode på 8-9 år fra første registrering

    Så hvis du ser på biler som er 6-12 år gammel, skal du i alt fald have det med i dine overvejelser.

    Ved lån af 120.000 kr og 80.000 kr i udbetaling, skal du forvente ydelsen render op i en 3000 kr om måneden grundet alderen på de biler du ser på


  • #8   3. maj 2022 Mit bedste råd. Spar sammen men til en bolig. Du skal bo et eller andet sted uanset hvad på et tidspunkt og det er bedre at betale af på et boliglån end at kaste penge ud til en udlejer..
    Fin man gerne vil havde en smart og økonomisk bil men at låne til dem er ikke så smart (syntes jeg) jeg køre selv i en "beater" nemlig en passat 3b TDI. Køre 19,8km/l og har kostet mig 40øre pr.km. i vedligehold og indkøb.
    Med jeg kan selvfølgelig også lave meget selv.

    Det hvertfald værd at overveje boliglån over billån


  • #9   3. maj 2022 pt kan jeg jeg fortrudt jeg solgt min Auris i januar. men ingen tvivl om bruge biler falder i pris. smiley

    men som 7 # siger så bliver kunne dyr at låne til ældre biler. ja i mine mekaniker øjnene er en 2015 ved at hver en gamle bil.

    stod selv i ligne situation men en Lexus fra 2010. den skulle jeg os låne til men det blev alt for dyr. så i mit tilfælde blev det bestil en sprit ny bil til 300,000kr+ men med en udbetaling på omkring 50%.



Kommentér på:
Fald af værdi for brugtbil

Annonce