{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

motor {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en spørgsmål til jer jeg har købt sådan en saab 1,9 DTi
Årgang 2006 9 3nu er mit spørgsmål?? ude på motoren ved siden af gløde rørende sidder der en metal stang som går ned og sidder på fire sorte dupper hvor kan man anskaffe sig sådan en gør den der sidder på min bil er så slidt at den hopper af under kørsel og bilen begynder og hugge helt vildt i motoren



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motor
  • #1   25. maj 2022 Har du Facebook så søger du efter gruppen saabklubdanmark ved ik om det hænger sammen eller er delt i tre ord. De hjælper dig med alt der inde! Inkl hvor man skal købe reservedele da de kan være svære at skaffe dele til

  • #2   25. maj 2022 Det er nok nemmere at spørge ved Fiat - og billigere. Det er nemlig 'bare' en Fiat/Alfa 1.9 JTD også solgt som Opel 1.9 CDTi. Armen er til swirl klapperne i indsugningen. Det er vidst meget almindeligt det skidt går i stykker.

    Hvis armen hopper af er flapperne i indsugningen garanteret kokset til, så de ikke kan bevæges og det er derfor armen slipper. Jeg er i den grad ingen diesel-ekspert, men man har hørt om swirl-klapper der går løs bliver suget ind i forbrændingskammeret og gør stor skade. Om det er et issue på Fiat-motoren, ved jeg dog ikke. Men jeg tror jeg ville overveje om det er værd at rode med, for jeg tror hurtigt du står med et behov for enten at demontere- og rense indsugningen eller helt udskifte den.


  • #3   26. maj 2022 https://www.ebay.com/itm/393181893523?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=t4agabe5rca&sssrc=2349624&ssuid=8Qw9vPRKSg2&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

    Ved ikke om det er den rigtige del men skift hele indsugningen. Så slipper du for at stå med en masse snasks og koks og kan samtidig komme ned og rengøre ventilerne. (der finde gode video'er om det på YouTube.)


Kommentér på:
motor

Annonce