{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Audi A6 {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens.

Jeg er blevet en smule forelsket i en Audi A6 C7, årgang 2015, ultra avant S-tr, 2.0 TDI 190 Hk.
Det er en stationcar, med lidt Sline, soltag osv.
Bilen har kørt 200.000 km. Lige fået lavet stort service, tandrem og vandpumpe.
Prisen er 249.000 kr.
Mit spørgsmål er, om det er lidt risikabelt at give 250.000 kr for en bil der har gået 200.000 km.
Er der mange km i sådan en Audi, hvis den bliver passet og plejet efter forskrifterne?

VH Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A6
  • #1   16. jun 2022 Audi lives forever smiley
    Der er jo risiko ved alt, men Audi er jo et gennemprøvet produkt, så den kan holde til meget, så længe service er overholdt og den ikke er alt for rusten i undervognen.
    Ellers så kan du jo lease, det er sikkert tæt på at være samme pris med afdrag, forsikring og grønafgift eller hvad det nu hedder


  • #2   16. jun 2022 250.000kr er MANGE penge. Måske har du en god bil der holder mange år. Måske har du en der koster 15000kr i reparationer hver 3.måned.
    Det er en lækker bil men for 250.000kr kan man få så meget andet legetøj eller fornøjelser. Eks er det rigeligt til et finde sig et sommerhus eller anden investering


  • #3   16. jun 2022 Havde uden tvivl købt den, men nu har jeg allerede samme model, og er ufattelig glad for den

    Købte min da den havde kørt 211.000 og den har aldrig slået en skid forkert, har på stående fod kørt 90.000 i min. Og den er stadig en fornøjelse at køre i!


  • #4   16. jun 2022 Hvor længe har du tænkt dig at beholde bilen, og hvad er dit årlige kørselsbehov

    Mekanisk kan du sagtens have bil i mange år fremadrettet, især hvis du sørger for service og ordne det ting der kommer. Men den er trods alt allerede 7 år gammel og har kørt lidt km, så der kan komme nogle større ting hen af vejen der skal laves

    men kører du 30.000+ km om året, og forventer at bilen skal sælges om 3-4 år, så ville jeg tænke mig godt om.
    For så kan afskrivningen på sådan en godt ramme en 100.000-150.000 kr for den periode


  • #5   16. jun 2022 Mega fed slæde, kender en som har en, den bedste bil han nogen sinde har haft, men også den dyreste. Han er også gode venner med en Audi mekaniker, det kan være en stor fordel.

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #6   21. jun 2022 Har selv haft A6 er skuffet over hvor dyrt det er at holde sådan en kørende. Har mercedes benz idag en C220d stc aut med 4 matic og luftundervogn fra 2016, motor til luftundervogn gik i sidste måned det kostede mig lige 13 af de store, det syntes jeg er for dårligt på en kvalitetsbil smiley

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #7   21. jun 2022 #2 Hvor fanden køber du et sommerhus til 250.000 kr smiley

  • #9   21. jun 2022 #7
    Jeg antog at de 250.000kr skulle finansieres. Selvføligelig er udbetalingen noget højere på et sommerhus lån men den månedlige omkostning kommer let under afdrag på en brugt bil med 200.000kr på bagen og efter et par år har man ikke tabt 150-200.000kr. på dit sommerhus.


  • #10   21. jun 2022 I Danmark tror du, at du køber en bil, i virkeligheden er det Audi, Mercedes Benz, Toyota, osv. der sikrer sig en reservedelskunde. Vi har selv en 16 år gammel Toyota RAV4. Den har ikke nogen fancy features, udover 4-hjulstræk. De originale reservedel er temmelig dyre f.eks. kostede 1 stk. viskergummi kr. 151,-. Jeg har fundet et pålideligt værksted, der ikke er Toyota, men Bosch. De kan også improvisere lidt, hvilket gør det noget billiger at holde bil (vi er pensionister).

  • #11   21. jun 2022 #9
    jeg kan godt følge din tankegang med det kan give mening at investere, det kan jo lønne sig på sigt

    Et sommerhus koster nu også penge hver måned, men kan i nogle tilfælde udlejes til at dække udgifterne til ejerskabet.

    derudover er det jo svært at pendle til og fra job i et sommerhus, det kræver i mange tilfælde en bil smiley

    Jeg må personligt indrømme, at når man pendler til og fra job og kører en del km om året.
    Så kan man godt gøre det i en billig ældre bil, men der er nu også noget dejligt ved at gøre det i en ny og bedre bil med mere komfort udstyr


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #12   21. jun 2022 #10 i virkeligheden er toyota reservedele ikke så dyre, men for at udligne konkurrencen med europæiske bilmærker har man fra dansk side lagt en ekstra høj afgift på asiatiske bilmærkers reservedele smiley smiley

  • #13   22. jun 2022 #11
    Jeg køre 40-50.000km årligt. Og har lige købt en "dyr bil" til 50.000kr.
    Jeg kommer ligeså meget frem som i min gamle Passat til 10.000kr. og må indrømme jeg savner den gamle bil. Der er bare noget afslappende ved de ældre 90'er vogne.

    Jeg ville aldrig købe en brugt bil til 250.000kr og med 200.000km på bagen nå man kan få helt nye biler til den pris. Så havde jeg brugt pengene på noget mere fornuftigt. Eks en beater og en sports vogn på leasing om sommeren eller et sommerhus. En lejlighed hus eller bare nogle oplevelser så som rejse igennem USA eller andet


  • #14   22. jun 2022 Toyota reservedele var dyre i 80erne og 90erne, minimum dobbelt op, ved ikke hvordan det er idag.

  • #15   24. jun 2022 #13
    Nu behøves vi jo heldigvis heller ikke at være enige, personligt så må jeg indrømme jeg ikke finder noget afslappet i at pendle i en 20 år gammel bil uden det moderne udstyr

    Investeringer er også et godt valg, og kan jo sagtens lønne sig i det lange løb.
    Men flere af de ting du foreslår har også nogle faste udgifter forbundet med et køb, og derfor er det ikke sikkert det giver hverken friværdi eller frihed i den sidste ende

    Sommerleasing kan sikkert også være fint, men så skal du holde to biler kørende, og hvorfor så ikke bare have en dyrere bil og nyde den hele året rundt


Kommentér på:
Audi A6

Annonce