{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.123 visninger | Oprettet:

Frederik E
Frederik E
Emner: 1 Svar: 1

0,45 liter benzin på diesel bil {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har desværre dummet mig ret meget. Har tidligere haft benzin bil og nu fået mig en diesel. Jeg står så og skal tanke, og så dum som jeg er tager jeg benzin pistolen og når lige akkurat at trykke 0,45 liter benzin ned i diesel tanken før jeg opdager det. Det vil sige at jeg har fyldt lidt under en halv liter benzin i diesel tanken. Jeg ringer derfor til SOS Dansk autohjælp og forklare hvordan og hvorledes. Han får så fat i en tekniker i det han er ved at oprette en sag og sende en mand ud til at tømme bilen. Teknikeren forklarer så, at så længe det er under 3 liter, så skal jeg bare fylde den op med diesel og så burde der intet ske ved det. Jeg spørg dem flere gange om jeg kan stole på det er rigtig det de siger og det påstår de. Jeg vælger at stole på dem og har nu fyldt ca 50 liter diesel på bilen. Det vil sige at der ca er 50 liter diesel og ca 0,5 liter benzin. Skal jeg være bekymret eller skal jeg stole på det dansk autohjælp har sagt? Har efterfølgende kørt små 5 km og bilen opfører sig helt normalt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  0,45 liter benzin på diesel bil
  • #1   6. jul 2022 De har ret. Det er ikke noget at bekymre sig om overhovedet.

• Frederik E
    Frederik E Tilmeldt:
    jul 2022

Emner: 1 Svar: 1
    #2   6. jul 2022 Okay super. Har en kammerat som har eget autohjælp firma, som nævner det kunne være en god idé at fylde den op igen efter jeg har kørt en kvart tank, for at være helt sikker ? Så burde det vil være helt fortyndet ud.

• #3   7. jul 2022 Du skal da allerførst melde dit sos fra. Du stoler alligevel ikk på dem.
    Du skal huske at der ikk er olie i benzin , som der er i diesel. Der sker helt sikkert ikk noget.

• #4   7. jul 2022 Kør det sker der ingen ting ved. 3L benzin i tanken ville der heller ikke ske noget ved. Hvis bare man fylder den helt op med diesel.

• #5   7. jul 2022 Det lige en gang dyse rens smiley

Kommer lidt an på hvad bil det er om hvor bekymret man skulle være. Men det så lidt.

• #6   7. jul 2022 Da jeg har ung fik en af pædagogerne på ungdomsskolen fyldt 10liter benzin på vores transit. Den fik bare en fuld tank diesel og en liter 10-w40 i tanken kørt til kvart tank tanket igen og så til halv tank og så fyldt. Den kørte flere år uden problemer en halv liter til 50liter diesel. havde jeg ikke været nervøs for.

Kommentér på:
0,45 liter benzin på diesel bil

Annonce