0,45 liter benzin på diesel bil {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Jeg har desværre dummet mig ret meget. Har tidligere haft benzin bil og nu fået mig en diesel. Jeg står så og skal tanke, og så dum som jeg er tager jeg benzin pistolen og når lige akkurat at trykke 0,45 liter benzin ned i diesel tanken før jeg opdager det. Det vil sige at jeg har fyldt lidt under en halv liter benzin i diesel tanken. Jeg ringer derfor til SOS Dansk autohjælp og forklare hvordan og hvorledes. Han får så fat i en tekniker i det han er ved at oprette en sag og sende en mand ud til at tømme bilen. Teknikeren forklarer så, at så længe det er under 3 liter, så skal jeg bare fylde den op med diesel og så burde der intet ske ved det. Jeg spørg dem flere gange om jeg kan stole på det er rigtig det de siger og det påstår de. Jeg vælger at stole på dem og har nu fyldt ca 50 liter diesel på bilen. Det vil sige at der ca er 50 liter diesel og ca 0,5 liter benzin. Skal jeg være bekymret eller skal jeg stole på det dansk autohjælp har sagt? Har efterfølgende kørt små 5 km og bilen opfører sig helt normalt.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
jul 2022
Emner: 1 Svar: 1
jan 2021
Følger: 12 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 437
Du skal huske at der ikk er olie i benzin , som der er i diesel. Der sker helt sikkert ikk noget.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
Kommer lidt an på hvad bil det er om hvor bekymret man skulle være. Men det så lidt.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
0,45 liter benzin på diesel bil