{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Emil
Emil
Tilmeldt:
14. jul 2022
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 1

Første bil - budget omkring de 10.000 - 25.000 dkk {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Leder efter en solid første bil, skal helst ikke være en stor bil, gerne en kompakt ( swift, c3 størrelse ).

Mit problem er egentlig at jeg ikke rigtig ved hvad man burde lede. Har selv kigget på nogle swifts da jeg hørte de skulle være rimelig holdbare, men når man kigger dybere finder man altid problemer, så er igen i tvivl.

Håber lidt nogle herinde har erfaringer som kan bruges smiley

På forhånd tak!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første bil - budget omkring de 10.000 - 25.000 dkk
  • #1   14. jul 2022 I prisklassen der kan det være knald eller fald.
    Du får ingen som helst nyere bil til 25.000 kr.
    Bedste bud er en Aygo, C1 eller 107, men til budgettet bliver det en med en masse kilometer.
    Så ingen kan rigtigt råde dig, om det er det ene mærke/model dele det andet er ligegyldigt.
    Til 25.000 skal man finde den bil der er bedst vedligeholdt, og i bedst mulige kosmetiske stand. En Suzuki ville jeg bare glemme alt om, måske kan man finde en ældre bil ala en Corolla eller Avensis, de er så nemme i min optik.


  • #2   14. jul 2022 Køb en gammel knallert den er billigere at holde kørende og der biler nok på vejene så hvis der kommer flere biler så skal vi bare holde endnu mere i kø smiley

    Nej spøg til side
    Aygo, Up og den slags eller en gammel Swift eller P206/207 er absolutte kandidater men hvad du gør den bedste handel ved det finder vi først ud af den dag du skille dig af med den igen

    Du kan købe noget som ser pæn ud og er et sminket lig og med fejl på fejl og du kan købe noget der ligner lort men bare køre og køre

    Ud i markedet og kig og du kan sikkert altid finde historier om modeller som er helt forfærdelige
    Nogle er til moren og andre til datteren.

    Jeg havde hørt meget fint om VW/AUDI og har haft et par stykker og må konstatere at jeg ALDRIG skal have VW-AUDI-SKODA-SEAT igen imens andre er glæde for deres og derimod aldrig vil have Mercedes og BMW - jeg har også haft Ford den var faktisk fin og ingen problemer men andre er utilfredse med deres.

    Min fætter er Fiat Fan og har haft utallige Fiat og han har aldrig haft de store omkostninger men andre vil ikke røre dem med en ildtang

    Så om du skal tage den ene eller anden der er ligeså mange svar som der er mennesker


  • #3   14. jul 2022 En Swift er en rigtig fin begynderbil, så snart en bil har kørt de kilometer som det du søger, vil der altid komme problemer!

    Et lille tip er at se hvilke lidt ældre bilmodeller, der kører mange af, det er dem der har været mest pålidelige, og hvor det har kunne betale sig at holde dem kørende..

    Om du køber Suzuki, Ford, Opel eller hvad du køber er sgu' nok lige fedt! Bare tænk hvilke modeller der er billige i reservedele.

    Toyota bliver altid nævnt først, når snakken går på begynderbil, og det er der en god grund til!
    Men Toyota holder måske også prisen lidt bedre end de andre, og derfor lidt dyrere..

    Held og lykke i din jagt smiley


  • #4   14. jul 2022 Det bedste info DU kan komme med er hvad du skal med bilen, hvor langt til arbejde, på
    ferie i udlandet, ellers er det svært at rådgive dig smiley


  • #5   14. jul 2022 Audi a3

  • #6   15. jul 2022 som andre skriver så kan man meget nem købe noget skrammel, men det gælder sku i alle prisklasser, jeg kender en der lige har købt en bil til +250tkr og på anden dagen kom der gearkasse problem rep pris ?? men kan de koste mange tusinde når der er tale om en automatgearkasse og købt til CVR så der er ingen garantier om bilen koster det ene eller det andet.
    Skulle jeg råde mine egne unger til deres første bil så blev det noget som det her.
    https://www.dba.dk/fiat-panda-12-69-fresh/id-1092318477/


  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    sep 2016

    Svar: 41
    #7   2. aug 2022 Hej Emil ! Vil du hjælpe mig, ja, så kan jeg også hjælpe dig. Jeg søger, ligesom du, en mindre bil med automatger, og det er sgu' ganske svært hvis man bare har et par krav udover det. Har en tredørs Suzuki Swift 1,3 fra 2007. Lys blå metal. Bilen har nogle "brugsspor", småskrammer "narurlige P skrammer. Registreringsnummeret er BB 80 702 Så kan du selv se nærmere om kilometer og tilstand ved sidste syn. Bilen skal til periodesyn her sidst i August, så jeg vil meget gerne påtage mig at levere den nysynet, og med plader. Den bliver ikke solgt til under 25.000,- Kr. Eneste betingelse er at du finder en til mig i nogenlumde samme stand, blot med automatgear. Så vil jeg tro at vi kan lave "en pengeløs handel. smiley Den et topvedligeholdt og har fået skiftet rigtigt mange sliddele hen ad vejen. Jeg er selv automekaniker, så jeg ved hvad jeg taler om. Du kan bedst kontakte mig på mail cs@jbr.dk God jagt, hvis du altså påtager dig den !

    profilbillede
Kommentér på:
Første bil - budget omkring de 10.000 - 25.000 dkk

Annonce