{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Bedste rust beskyttelse/maling? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og piger, ville lige hører nogle ideer til rust beskyttelse? Står og skal skille min patrol af her til vinter og ville hører Hva i har af ideer, har set mig lidt lun på følgende fremgangs måde af rustbeskyttelse af rammen, da havde jeg tænkt at selvfølgelig sandblæse den, derefter give den hammerite no. 1 derefter male den i noget Esbjerg paint maskin maling eller lignende og så ellers en tyk undervogns behandling, ved nogen skiller dem helt af og får rammen galvaniseret, da jeg alligevel skal have kabinen helt af så jeg står med rammen alene kan det også være jeg bare skal have den galvaniseret, men er ikke helt sikker endnu?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste rust beskyttelse/maling?
  • #1   28. sep 2022 Tænker epoxy primer

  • #2   28. sep 2022 Hvis du står med rammen skal du 100% galvanisere den. Enten varmgalvanisering men det kræver at ALT og jeg mener ALT møg kommer ud af rammens inderdele og dertil skal den aflakkes komplet enten ved pyrolyse eller kemisk aflakningsbad. Alternativt kan den sprøjtemetalliseres og dette kræver kun at den er sandblæst på ydersiden. Når den er metalliseret behøves du kun en hattelak da metallisering sørger for 100% af beskyttelsen of hattelakken kun er optik. Med denne løsning pumper du rammen op med hulrumsbehandling bagefter.

    HVIS du vælger at gå vejen med lak så hold dig LANGT væk fra den slags midler a la hammerite man køber i Silvan. Det dur simpelthen ikke i længden. Jeg ville bruge en 2k zinkstøvsepoxy (flere gange bedre end alm 2k epoxygrunder da den er fyldt med zink som giver effektiv katodisk beskyttelse) fra fx hempel eller jotun som er lavet til marine forhold. Oven på den en 2k polyurethanlak.


Kommentér på:
Bedste rust beskyttelse/maling?

Annonce