{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.252 visninger | Oprettet:

Kørsel over syn {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt en Kia Picanto som skulle være synet idag 4 okt men det kan den ikke og skal bare skrottes. Men er det noget med at man må køre over syn eller får man bøde

Det eneste jeg har kunne læse mig frem til er at der går 9 uger før man får bøde.
Men Hvad sker der hvis man bliver stoppet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel over syn
  • #1   4. okt 2022 Ja, kør indtil du får en advarsel om bøde. Så er det bare om at finde cyklen frem igen.

• #2   4. okt 2022 Hvis den er skrotklar, så skrot den og køb en anden bil eller forlad dig på apostlenes heste.

Det kan nemt koste kørekortet hvis du bliver stoppet i en bil der ikke er i forsvarlig stand.

• #3   4. okt 2022 Arbejder sammen med en der skulle have været synet idag, den er dog i rigtig god stand og skal bare have nye bagskiver, men jeg er da også spændt på hvad han får gjort de næste par dage.
    Jeg skal nok poste her hvad der sker for ham.

• #4   4. okt 2022 #2

Hvis dækkene er slidt, er bilen ikke er i en forsvarlig stand. Hvor nemt siger du, at man kan miste sit kørekort ved at have slidte dæk på bilen??

• #5   5. okt 2022 Enig, hvis bilen er i dårlig stand, så er det bedre at få den væk nu end at blive stoppet og skulle gå fra stedet med en bøde på f.eks kr 1.000 pr dæk der er slidt ned eller andet der er værre. De klipper nr pl på stedet hvis du er over tid med syn.

• #6   5. okt 2022 Der er helt nye dæk på den er bare bulet og bremser er færdig og udstødning osv den skal ihvertfald ikke synes Igen
    Kan godt være det bare er bedst at afmelde den og skrotte?

Hvis man både får bøder og mister kortet ved at køre et par uger over?

• #7   5. okt 2022 Altså hvis du er hysterisk bange for at blive knaldet så kan du pille pladerne af i dag og cykle op til en synshal og afmelde den. Done deal. Men så skal den helst stå på privat grund. Så ringer du til et skrotfirma som tilbyder afhentning på bopælen.

• #8   5. okt 2022 Det er jeg ikke men hvis de siger man får bøder osv er det jo ikke så fedt

Men det eneste jeg kan læse mig frem til er at man først får bøde efter 9 uger hvis bilen ikke er afmeldt og skrottet inden

• #9   5. okt 2022 Vil du køre i den eller skrotte den?

• #10   5. okt 2022 Jeg vil køre i den og så skrotte den om måske 3-4 uger

• #11   5. okt 2022 Men ik hvis man får bøder eller mister kortet

• #12   5. okt 2022 Man mister ikke kortet...

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #13   5. okt 2022 Hvis du bliver stoppet i den så får du bøden og de tager nummerplader. Det med de 9 uger er når den automatisk bliver sendt til dig i eboks. Men bliver du stoppet så falder hammeren med det samme. Så kort sagt, nej du må ikke køre over syn.

• #14   5. okt 2022 Okay så skal den bare afmeldes det er nok bedst

• #15   5. okt 2022 Du får en reminder, hvori der står hvad der sker hvis bilen ikke kommer til syn, du kan køre i bilen til du har fået huskebrevet, selvom du bliver stoppet inden, har Politiet ikke fået noget fra færdselsstyrelsen, hvis du kører i bilen efter efter reminderen, så er der risiko for at få bøde.

• #16   5. okt 2022 Okay så det vil sige at jeg kan køre i bilen de der 5 uger indtil jeg får huskebrevet og så skrotte den

• #17   5. okt 2022 Du køre alt det du vil
    Det værste der kan ske
    Er du få taget pladerne og en bøde
    (ironi kan forekomme)

Som jeg læse dine beskeder, så har du valgt at køre i bilen

• #18   5. okt 2022 Bremser er færdige?

Nemlig - at køre med delvist eller uvirksomme bremser, koster bare en advarsel.. Ja nemlig. smiley

• #19   5. okt 2022 Ja ja, går den så går den.

• #20   6. okt 2022 Tror også du skal have i mente, at hvis du kører videre i en bil som ikke er godkendt, kommer i en ulykke hvor du har skylden, så kan du glemme alt om nåde fra forsikringsselskabet… du hænger på hele lortet selv. Kører du en person ned og du velvidende har defekte/ færdige bremser - Puha, der forvinder din fremtid på et split sekund. Skrot lortet og tag bussen, trafikken er rigeligt farlig i forvejen.

• #21   6. okt 2022 #20 - Nej. Bare nej.... smiley

Det du siger, er der INTET belæg for. Ellers må du vise os det på skrift...

Det kaldes "regres" - og det er når forsikringsselskabet afkræver dig erstatning for en ansvars skade. Der er et sæt meget specifikke betingelser som skal overholdes, for at de kan det.

• #22   6. okt 2022 #21 fair nok, jeg har intet juridisk belæg for min udtalelse. I min optik vil det dog være sund fornuft for et forsikringselskab at modsætte sig dækning hvis forsikringstager, velvidende benytter(eller lader en anden benytte) det ikke-godkendte køretøj på offentlig vej.

• #23   6. okt 2022 Men hvad bliver vi så enige om får jeg bøde ved at blive stoppet eller ej

• #24   6. okt 2022 At du kører i bil der ikke er lovlig eller fx bremse? Det kan godt koste lidt.

• #25   7. okt 2022 Hej Står det ikke skrevet med sort tekst på hvid baggrund på synindkaldelse hvilke konsekvens ved manglende rettidig synmøde?
    MVH KP

• #26   9. okt 2022 #25
    Nej, der står kun at du er med til at skabe sikkerhed på vejene og et bedre miljø for os alle. Du overholder samtidig loven om syn og køretøjer og undgår at få et bødeforlæg.

Og så at du kan læse mere på www.fstyr.dk -men det kræver jo at man gider gå der ind og søge sin viden.. det gad jeg ikke lige, for mine køretøjer er synet smiley

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 8 Emner: 1 Svar: 94
    #27   11. okt 2022 Hvorfor er folk helt vilde med spænding - får jeg bøde, ryger jeg i fængsel, tar de kortet - hvordan vil du have det resten af dit liv hvis du kører et andet menneske til lirekassemand - undskyld lirekasseperson på grund af bremser som du vidste ikke duede? Gi den i bytte på noget der er i orden!

• Jyden8900
    Jyden8900 Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 10
    #28   11. okt 2022 Hvis den skal skottes, så få den skrottet. Og hvis du bliver stoppet vil du få en bøde..hvis ikke du har fået en advarsel.

• #29   12. okt 2022 Nej du må ikke køre i bilen når dato for syn er overskredet.
    Du risikerer at få en bøde og at nummerpladerne fjernes på bilen. Det gør så at du også skal fjerne bilen fra stedet via et fejeblad eller hente prøveplader. Kører man uden nummerplader, bliver straffen hårdere og det kan give problemer med forsikringen m.m.

Så ikke nogen god ide at se stort på synsindkaldelsen.

• #30   12. okt 2022 #21

#20 - Nej. Bare nej.... smiley

Det du siger, er der INTET belæg for. Ellers må du vise os det på skrift...

Ja nu du selv siger det - hvor er dit skrift for det du skriver i #2 smiley
    Det kan nemt koste kørekortet hvis du bliver stoppet i en bil der ikke er i forsvarlig stand.

• #31   16. okt 2022 Det kan koste kørekortet hvis du laver noget groft uforsvarligt, som f.eks, mekanikeren på tv som havde afmonteret sine bagerste kalipere, det må man ikke.

Kommentér på:
Kørsel over syn

Annonce