{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.426 visninger | Oprettet:

Ford Fiesta EcoBoost 1.0 {{forumTopicSubject}}

Overvejer at købe en ford fiesta EcoBoost.. nogle siger de er dårlige .. nogle her inde der kender til dem eller har en selv ..
Ford siger selv at motoren er lavet til kun at gå 250000
Den jeg kigger på har gået 210000 ..
Og så kan der være problemer med turbo kølerør og remmen i oliebad ..

Hva kan folk fortælle mig angående de ting


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Fiesta EcoBoost 1.0
  • #1   26. okt 2022 Fantastisk bil og motor. Men, som du selv nævner, skal du tjekke kølerøret til turboen, som gerne vil tære. Også koster det 5-8 tusind at få skiftet tandremmen. Intervallet er så også 10 år eller 240.000 km. Jeg ville nok kigge på en med lidt færre kmtal, med mindre den er billig nok

  • #2   26. okt 2022 Og være sikker på der er anvendt den rigtige olie
    Altid.

    Vi har renoveret 2 sådanne ecoboost motor
    Den ene gik remmen helt
    Den anden blev redet på inden remmen gik
    Men skulle skilles ad, og have renset ud for fibre fra remmen

    De tåler ikke forkert olie



  • #3   26. okt 2022 Har selv haft en og kender flere der har eller har haft en og alle har været glade for den, Som andre skriver så kik efter en med færre km på tælleren, du skriver at Ford selv skriver motoren kun er konstrueret til at kunne køre 250tkm ?? lyder mærkeligt at de skulle have skrevet sådan, har du et link til det ?
    Tror du forveksler tandremsskifte interval men hvor længe motoren holder smiley det er en god motor med god moment og hk i forhold til de fleste alternative 3 cyl.
    Dem med 5 trins gearkasse (til og med 2017 så vidt jeg husker) her er gearkassen nok den svageste led på bilen, har ved flere eksempler skiftet olie på dem (gearkassen) og selv efter relativ få km 40-60tkm er olien lige så sort som gammel motorolie, jeg vil anbefale at man skifter olie på gearkassen for hver 40-60tkm og er det en bil man vil beholde i længere tid så vil jeg også anbefale at både gearkasse og motor får en RVS behandling, https://www.weboil.dk/shop/3-rvs-technologyreg/

    Turbo kølerør er synlig oven fra så du kan selv se om den er tæret, men blev den problem ikke fikset for lang tid siden ? tænker ikke det vil være et problem fra 2015 og frem, men det er noget der er nemt at kontroller.


  • #4   27. okt 2022 Du skal være obs på at du får en rimelig stof udgift til tandremsskift om nogle få tusinde km. Det tager et par dage at skifte tandrem på sådan en på værkstedet.

  • #5   27. okt 2022 Lorte motor. Har lavet 2 med stoppet olie si pga tandremmen. Den ene har kørt med den rigtige motor olie. Så har vi skiftet motor i en fordi remmen sprang

  • #6   29. okt 2022 Min har gået 120k km haft siden 0km og købt fra 2015 som ny. Det eneste værksted besøg jeg har haft er til at skifte mit tandrem for cirka 7500kr. Ellers jeg har haft bilen uden nogle former for værkstedsbesøg udover syn, og fix af ridser på bilen og andre gejlet op ting.

    Min turborør blev smørget ind i noget i forbindelse med bilservice så der er der ikke noget at komme efter der.

    gearkassen fejler hellere ikke noget, dog må jeg indrømme at den ikke ville gå i gear så man skulle rykke lidt kraftiger i gear stangen, kun sket få gange nogle år tilbage.


  • #7   12. nov 2022 Tak alle for svarene jeg hoppede over .. snakkede med flere mekanikere og alle sagde lad være og køb den .. så det blev til en polo 6r i stedet smiley

  • #8   16. feb Hej alle herinde smiley
    Jeg har en Fieasta Ecoboost 1.0 fra 2013, den har kørt 115.000 km. Motoren var færdig p.g.a at den ikke smurte godt, fordi tandremmen aflejrede snavs i filtret.
    Så satte vi en ny motor i den og alt skulle være godt, udgift ca. 40.000 kr.
    Men den hakker i det når den bliver varm, også lidt inden den bliver varm, når den får fuld gas ?? Hvad kan det skyldes. Har spurgt hos Ford i Bramming, men de siger at det kan tage lige fra en time til 14 dage inden de måske finder fejlen. Med yderlige store udgifter til følge. Håber der er nogle herinde som ved hvad det kan skyldes...Belønning gives smiley Evt. ring 40204836 Tak


Kommentér på:
Ford Fiesta EcoBoost 1.0

Annonce