{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

TheMan
TheMan
Tilmeldt:
21. sep 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

BMW 540i vs Mercedes E53 {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Overvejer at lease en BMW 540i eller Mercedes E53 stationcar, men er meget i tvivl. Er generelt meget glad for BMW, men motormæssigt trækker den E53 også en del.

Kunne jeg få en 550i som stationcar, så var jeg nok gået med den.

Hvad syntes I?


Kommentarer på:  BMW 540i vs Mercedes E53
  • #1   17. nov 2022 100% BMW'en! Ikke mindst pga. motoren.

    Jeg synes at den nye generation af 5-serien kører rigtigt, rigtigt godt. Det er som om BMW med den er vendt lidt tilbage til det det gjorde E39 så fantastisk. Og den 6-cylindrede motor er virkelig lækker, den er underholdende uanset hvilken af BMW's biler den ligger i.

    Jeg er ikke vild med Mercedes, synes ikke de har den samme køreglæde, og sportslig køreegenskaber, som BMW har.


  • #2   17. nov 2022 bare sørg for at motoren i 540i ,har motorkode B58, den er så god, at selv Toyota,ligger den i deres nyeste Supra modeller

  • #3   17. nov 2022 BMW anyday..

  • TheMan
    TheMan Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #4   19. nov 2022 Dejligt med noget BMW kærlighed. Kører selv BMW idag og var blot lidt nysgerrig ift om jeg overser en fed bil i Mercedes E53’eren. Slet ikke nogen som heller ville vælge Mercedes?

    Jeg er dog lidt ærgerlig over man ikke kan få 550i som touring, den havde været spot on smiley

    Hvad syntes I er et must have udstyr til sådan en 540i touring?


  • #5   19. nov 2022 For mig ville M Sport pakken, M Sport bremser og Dynamic Handling pakken være nødvendigt. Måske også 20" fælge.

    Alt andet er nice to have.

    Jeg er ret stor fan af xDrive, synes det fungerer rigtigt godt, men er ikke sikker på om jeg selv ville bestille en bil med det.


  • #6   19. nov 2022 Alcantara sæder smiley
    -og M sport pakke som Carsten nævner og 20"


  • #7   19. nov 2022 nu ved jeg ikke hvilken årgang du kigger på , men ihvertfald M sport pakke, helst med HUD. men jeg kan ikke forstå du ikke længe har valgt BMW, den har den gode motor, den har den gode ZF gearkasse, Husk husk få skiftet olie på motoren for hver 10.000 km , eller max. 15.000 km,,,og gearkassen for hver 1000.000 km ,,,man sparer jeg selv for mange problemer. ved i forresten hvad ZF står for

  • #8   19. nov 2022 gearkasseolie selfølgelig,,,ikke gearkassen

  • #9   20. nov 2022 ZF=Zahnradfabrik Friedrichshafen
    Zahnrad er tandhjul..


  • TheMan
    TheMan Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #10   20. nov 2022 Jeg kigger på G31 faceliftet tænker jeg umiddelbart. HUD er en god ide.
    Overvejer at blive ved 19”, da jeg prøvede en med 20” og der var alligevel noget dækstøj. Men ja det så godt ud.


  • #11   20. nov 2022 det står for Zeppeliner Fabriken, fordi de netop lavede gearkasser til de flyvende Zeppeliner luftskibe

  • TheMan
    TheMan Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #13   9. dec 2022 Andre gode udstyrs ting jeg bør få med?

Kommentér på:
BMW 540i vs Mercedes E53

Annonce