{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.633 visninger | Oprettet:

VOLVO vs BMW køb.. svagheder + evt.?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at kigge på ny bil, da jeg trænger til en mere praktisk bil, og dermed har kig på 2 st. car..

En Volvo 850 R aut. og en BMW 540i aut.
Årg. 97 og 98.. Begge har kørt 220.000 km..

Hvad skal jeg være særlig opmærksom på/tjekke ekstra grundigt på de 2 modeller..

Volvo´en skal have skiftet tandrem, nogen der ved hvad det ca. koster på sådan en??

BMW´en, er den ikke med kædetræk??



Behøver ingen kommentarer om at det er dumt at vælge aut. gear, det er et ønske fra min side + kommentarer/forslag til andre bilmodeller/mærker, for de har ikke interesse..

Men håber at høre fra nogen med erfaring omkring de 2 biler, og evt. nogle mekanikere fra henholdsvis Volvo og BMW..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VOLVO vs BMW køb.. svagheder + evt.??
  • #1   29. jun 2011 bmwen er klasser over volvoen køb køb køb!

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #2   29. jun 2011 Jeg vil nok vælge volvo`en nu har jeg så også kun prøvet 850`eren af de 2 modeler og jeg syntes den er frisk men alligevel også en fin familiebil hvor imod bmw`en måske er lidt mere end direktørslæde reservedelsmæssigt tror jeg de ligger nogenlunde ens hvad angår præcis + volvoen også er 5 cyl. og bmwen er vist nok 6 eller 8 cyl.

  • #3   29. jun 2011 helt klart bmw. nu skriver du 540, så det er vel en v8?
    du kan simpelthen ikke sammenligne de 2 biler. bmw er som sagt før,i en klasse for sig selv. om du så havde valgt en r6 motor. hvis den blir behandlet ordentligt,men olie og ingen gas ved kold motor,kan de ikke slides op.
    kender ikke så meget til v8 motoren, men kiggede selv på den og 3.5 l som også er 8 cyl,men forsikring og benzin priser gjorde jeg valgte en 6 cyl!


  • #4   29. jun 2011 bmw'en er møg tørstig i forhold til volvo'en

  • #5   29. jun 2011 Ved ik rigtigt noget om volvoen men en af mine venners far har en 540i (2001) og den holder mere på værksted end han kører i den... ej, måske ik så galt men han har brugt mange penge på den og BMW ved godt hvad de skal tag for det...

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #6   29. jun 2011 Bmwen er så baghjulstrukket hvor imod volvoen er forhjulstrukket så det må være et + til bmw

  • #7   29. jun 2011 prøv og tage ud og se på begge ting og prøv begge ting?

  • #8   29. jun 2011 @draaby
    ja hvis de går istykker, koster det noget mere end en 6 cyl smiley
    havde valgt en 530i st.car. kiggede selv også på denne model!


  • #9   29. jun 2011 hej
    jeg havde ca samme prolem som dig. jeg ville vælge mellem en 850 2,5T AWD og en
    bmw 528 jeg valgte volvoen og den har også kørt 365000 nu, jeg har fået skiftet tandrem, vandpumpe, remhjul, remstrammer og ventilhætter + diverse pakninger undervejs og det kom til at koste 9300kr. hos en mekaniker som havde en timeløn på 285kr + moms.
    jeg synes ikke at det var så galt, nu kan den køre 350000km mere
    mvh Dennis



  • #10   29. jun 2011 @dennis
    du kører vel ikke 350000 mere på samme tandrem vel? smiley smiley


  • #11   29. jun 2011 mads.

    nej nej men jeg kan på ventilhætterne.
    kan køre 120.000 på tandremmen


  • #12   29. jun 2011 @denis
    haha skulle også bare lige sikre mig smiley


  • #13   29. jun 2011 Bmw den er bare mere stilet end en gammel traktor.

  • #14   29. jun 2011 Tror det er lidt en smags sag, fine biler begge to.. men havde nok valgt BMW'en smiley

  • #15   29. jun 2011 Nu har jeg selv en 850'er og er derfor helt sikkert ikke objektiv..
    Men jeg har fanme været glad for min, jeg har kørt over 60.000 i min og har ikke haft andet end ganske alm vedligeholdelse, olie og olie filter, bremser og sådan, min har nu kørt 310.000

    Det eneste du skal være opmærksom på er om den tikker, hvis man ikke skifter olie og oliefilter for hver 10.000 kan de tikke noget så forfærdeligt fra ventilløfterne.. rust er ikke et problem på dem.. og synes ikke de er dyre at holde kørende.. min far har også en og de har kørt over 200.000 i deres..


  • #16   29. jun 2011 har selv haft en 850 R og det er en god solid bil, men pænt dyr i reservedele, i danmark, men køber du i sverige er de billigere end en bmw...har selv en e 39 m5 nu og det er da en herre fed hurtig bil, og den er nok pænere at kigge på, men min volvo med bilstein undervogn, kørte altså lige så godt, og bruger du den ikke til lyskryds race, så er volvo ligeså hurtig fra 50-250....

  • #17   29. jun 2011 Og så er det muligt at holde forbruget på helt op til 12 på literen.. min køre 11-12 når fruen triller til og fra arbejde.. Tvivler bimmeren kan det.. smiley

  • #18   29. jun 2011 Tak for de mange indlæg..

    Mangler svar på om ikke BMW´en kører med kædetræk på motoren??
    Og ja det er en 4,4 V8..

    Ang. brændstof forbrug, så er jeg total ligeglad om den kører 5, 10 eller 15 km/l.. Den skal ikke køre så meget, mest når der skal campingvogn eller autotrailer bagefter.. Der frister bmw´en noget, da den må have 2000 kg. på krogen, mod volvo´ens 1600 kg.. (noget større autotrailer)

    Min lillebror har en Volvo 850 R bare med manuel, så kender lidt til bilen..
    Han har kørt omkring 330.000 km. og har egentlig ikke fejlet noget..
    Og sådan en 5 cyl. volvo motor lyder satme godt..

    Men en V8 ville nu ikke være så ringe..

    Men har hørt lidt om at bagtøj på bmw´en skal tjekkes grundigt..?? Er det en svaghed??


  • #19   29. jun 2011 Min er vejet op til 1800kg og ved de også kan vejes op til 2000Kg hvad det kræver ved jeg så ikke.. :S
    Men ja de 5ben lyder fanme godt.. Meeen det gør 8 nu også.. Godt på hver sin måde..


    Men generalt skal man vel passe på bagtøjet med en bimmer, de har jo tit levet et hårdt liv..


Kommentér på:
VOLVO vs BMW køb.. svagheder + evt.??

Annonce