{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.306 visninger | Oprettet:

John P
John P
Tilmeldt:
16. dec 2022
Emner: 1

Peugeot 208 Diesel årgang 2018 startproblemer ven -10 grader {{forumTopicSubject}}

Hej. Min kone har en af de gule Peugeot er en diesel udgave !
Den kan simpelhen ikke starte når temperaturen kommer under - 10 grader. Dvs. den starter kort. Og dør så ! Der er ingen fejl. Og min bil holder i samme garage også en diesel , den starter uden problemer.
Hendes bil har lige rundet 80000 km, og de sidste 3 vinter har vi samme problem . Ved Peugeot kender de ikke dette problem. Øv
Skal vi sælge bilen ? Eller måske få installeret et oliefyr ? Eller er det måske bare en temperatur føler som driller ?
Er godt nok lidt i tvivl om hvad vi skal gøre.
Vil lige sige at min løsning er at sætte varmekanonen ind på snuden af bilen i ca. 10- 15 min. Så starter den første gang.. !
Kender nogen dette problem og har et godt råd til os.!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 Diesel årgang 2018 startproblemer ven -10 grader
  • #1   16. dec 2022 det kan være den skal have ny gløderør jeg skulle forvarme 2 gange før min seat startet i morges men det er altid en god ide at sætte en tester på og tjekke alle temp sensor

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #2   16. dec 2022 Prøv at forvarme en gang eller 2 ekstra og se om den så ikke springer igang. Det virker til at gløderør ikke når at varme nok op

  • #3   17. dec 2022 De har udfordringer med frossen intercooler på 1,5 BlueHDI smiley Jeg har også problemet i min 508 med den motor, men jeg kan sagtens starte og stå i tomgang, men den tager ikke gas
    Slukker den efter et par minutter og starter igen og alt kører som det skal, bortset fra 1 og 7+8 gear ikke er tilgængeligt før fejlkoden er nulstillet samt motorlampen lyser, men det går i sig selv efter et par fulde kold/varm ture smiley
    Mine fejlkoder er MAP værdi urealistisk, Airflow for lavt og ladetryk uden for tolerance smiley


  • #4   17. dec 2022 #3

    Gad vide om det var derfor min 508'er havde svært ved at starte igår morges da temp. stod på -16 gr. ?? Det er en 2021, 508, 1,5 HDI 130 EAT8.
    Der er jo ikke en decideret forvarmning.. Min er med keyless, og når jeg trykker på startknappen, så går der ganske kort, så tørner starteren..
    Men igår morges måtte jeg holde knappen nede i nogle sekunder, hvorefter bilen hostede en del, men startede dog til sidst, men gik meget ujævnt de første sekunder..
    Skal dog siges at den efterfølgende kørte fint..


  • #5   17. dec 2022 Du kan godt forvarme med keyless, bare la vær tryk på bremsen til og starte med.

  • #6   17. dec 2022 #5

    Ja det læste jeg lidt om igår.. Det må jeg prøve næste gang.. Håber ikke det bliver iår.. Nu må det skide vintervejr godt snart få ende smiley


  • #7   17. dec 2022 Alle former for varme er jo et plus for alle biler.

    Prøv at tænde lyset i et minut, sluk igen og vent så 2 minutter med at starte, så har batteriet en anelse mere råstyrke, og tørner nemmere motoren. Det er vågnet op.
    Har man kobling er den selvfølgelig ALTID i bund når man starter, så skal starteren ikke bruge kræfter på at overvinde den kolde tykke gearkasseolie.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #8   17. dec 2022 #7

    Jeg har lige forklaret ham det i privat beskeder.


  • #9   18. dec 2022 Den forvarmer automatisk og starter ikke før den er klar, din gløderørslampe lyser mens den forvarmer i toppen lidt til venstre smiley
    Så tryk på knappen og vent med foden pø bremsen, så starter den når den er klar smiley


Kommentér på:
Peugeot 208 Diesel årgang 2018 startproblemer ven -10 grader

Annonce